naitsirhc Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 Hallo, Ik wil mijn sat systeem uitbreiden met een multiswitch. Het punt is echter dat ik verschillende multiswitches zie, maar dat ze enorm in prijs veschillen. Zit bijv. tussen een EMP-Centauri, een Chess en een Spaun zoveel verschil in kwaliteit, dat dit gerechtvaardigd is??? En als dat zo is, waar moet ik dan aan denken? schakelsnelheid of zoiets? Und TschjuB
columbo Geplaatst: 25 januari 2009 Geplaatst: 25 januari 2009 waar je naar moet kijken is het signaalverlies in DB, en de behuizing deze moet goed water dicht zijn anders is het zo uit met de pret.Spaun en EMP sentauri zijn bekende merken de rest ken ik niet,dus even vergelijken voor je iets koopt .snelheid is niet van belang dit is bijna gelijk aan elkaar.
naitsirhc Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Geplaatst: 25 januari 2009 Waterdichtheid is niet van belang, want de switch komt binnen te hangen. Het signaalverlies is duidelijk, volgens mij scheelt het niet zo heel veel, dus de keuze is denk ik al snel gemaakt. Thanks Und TschjuB
mifi Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Ook een kwaliteitsaspect is de scheiding tussen de kanalen. Wat je niet hebt ingeschakeld, wil je ook niet op de lijn horen. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
naitsirhc Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Geplaatst: 26 januari 2009 Ai nu wordt het lastig. Ik heb de volgende op het oog... http://www.spaun.de/files/3d6a1_en_spaun_cat_en_page006-007.pdf en deze EMP multiswitch 17/8 http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=6&id_pkateg=53&id=265 Voor welke moet ik nu gaan??? Und TschjuB
Big fellow Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 De Spaun heeft een duidelijk hogere isolatie... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
naitsirhc Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Geplaatst: 26 januari 2009 Die is dan ook 3x zo duur , Is dit gerechtvaardigd? Moet ik rekening houden met een enorm signaal- / Kwaliteit verlies als ik de EMP neem. Of is het zo, dat de emp bijna net zo goed presteerd maar dan wel veeeel goedkoper is....???? Dilemma , dilemma Und TschjuB
Big fellow Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Zonder winkels te noemen, wat is het prijsverschil dan? Ik ben zelf een persoon die liever wat meer uitgeeft en goede kwaliteit koopt (Spaun dus). “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
FalconerThe Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Persoonlijk heb ik nog noit het verschil kunnen zien (of horen) tussen verschillende merken switches. Natuurlijk hangt het allemaal nogal af van het signaal dat naar binnen komt en hoe lang je kabels zijn maar je moet wel echt pech hebben als je problemen krijgt. Ik heb nu twee Chess switches en die bevallen prima, ik weet amper meer waar ze hangen. Niet teveel lijken naar cijfertjes...
naitsirhc Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Geplaatst: 26 januari 2009 spaun 499 Emp 150 Bij een bekende veilingsite Und TschjuB
Moderator ceesv Geplaatst: 26 januari 2009 Moderator Geplaatst: 26 januari 2009 Zoals een goed verkoper dan altijd antwoordt: Moet het een goede of een goedkope zijn..... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
naitsirhc Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 Daar antwoord een nuchtere Drent dan altijd op: Als het mekaar niet veel maakt, doe me dan die goedkopere maar... Und TschjuB
mifi Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Origineel bericht van: FalconerThe Persoonlijk heb ik nog noit het verschil kunnen zien (of horen) tussen verschillende merken switches. Natuurlijk hangt het allemaal nogal af van het signaal dat naar binnen komt en hoe lang je kabels zijn maar je moet wel echt pech hebben als je problemen krijgt. Ik heb nu twee Chess switches en die bevallen prima, ik weet amper meer waar ze hangen. Niet teveel lijken naar cijfertjes... Dat hangt er een beetje vanaf waar je naar kijkt. Als je alleen naar de bekende Astra's kijkt, heb je nergens last van. Maar als je op een ontvanger naar een zwakke sattransponder kijkt, net op het randje zeg maar, en op een andere ontvanger naar een hele sterke, dan wil je de zwakke ook blijven ontvangen en niet gestoord worden door het sterkere signaal ernaast. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
aaannk Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Niet teveel lijken naar cijfertjes... Dat hangt er een beetje vanaf waar je naar kijkt. Als je alleen naar de bekende Astra's kijkt, heb je nergens last van. Maar als je op een ontvanger naar een zwakke sattransponder kijkt, net op het randje zeg maar, en op een andere ontvanger naar een hele sterke, dan wil je de zwakke ook blijven ontvangen en niet gestoord worden door het sterkere signaal ernaast. Helemaal mee eens, maar de gemiddelde satkijker heeft ook de ASTRAS en HOTBIRD op de schotel die geven met de goedkope diseqc switches EMP of MAX of edition of Switchmasterdiseqc switch etc weinig verlies en werken goed is mijn ervaring. Maar waarschijnlijk moet je ze eerder vervangen dan de SPAUNS etc maar van die goedkope switches heb je er een aantal op voorraad toch? En als je een draaibare naast een vaste opstelling hebt kun je met deze opstelling zelfs wat zwakkere sattransponders met een 120 cm schotel binnenhalen zonder diseqc switch. Wiljo
Gast DennUs Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 Je kunt gewoon de goedkopere nemen. De SPAUN wordt voornamelijk in professionele installaties geplaatst. Daar maakt niemand zich druk om de kostprijs. Echt verschil zal je niet merken mits je ook zorg besteed aan de overige onderdelen uit de installatie. En stuk kunnen ze allemaal. :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen