moonchild Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 nog een regeltje: a^3 + b^3 = c^3 voor welke hele getallen klopt dit? Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
theparasol Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Origineel bericht van: pukje de absolute waarde te maken. Dank Pukje, ik was dat woord ff kwijt, het zit nu weer vers in mij geheuen
Sjattuh Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Origineel bericht van: moonchild nog een regeltje: a^3 + b^3 = c^3 voor welke hele getallen klopt dit? waarvoor staat ^ ? tot de macht? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Bigfoot Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Origineel bericht van: moonchild nog een regeltje: a^3 + b^3 = c^3 voor welke hele getallen klopt dit? Haha, die kan dus niet voor getallen >0, dat is de stelling van Fermathttp://en.wikipedia.org/wiki/Fermat's_Last_Theorem
oudeis Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 @matthew_be_wvl Dat je rekenmachine 'NonReal Ans' geeft, zegt al genoeg. Je apparaat weet dat het kan, maar weet ook dat het zelf niet met complexe getallen kan werken. Mijn rekenapparaat geeft als antwoord op sqrt(-25) netjes (0,5), te interpreteren als 0 + 5i, oftewel 5i Berekenen met het handje: weet dat sqrt(a* = sqrt(a)*sqrt( voor de wortel van een negatief getal 'x', neem a=-1, b=abs(x) met sqrt(-1) = i volgt dus dat de wortel uit een negatief getal 'x' gelijk is aan sqrt(abs(x))*i Volgens mij is dit ook wat Milo schreef... - Ruud
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen