Ga naar inhoud


[Humax iCord] Nieuwe setup vragen


lord anubis

Aanbevolen berichten

Heren en dames.

 

Na het forum zo goed als doorgespit te hebben, voor zover het mogelijk is kwa hoeveelheid :-), heb ik een wenslijstje gemaakt.

 

Humax iCord

Powercam Pro versie 2.04

Alps twin BSTE5101B

CDS abbon.

Hotbird 13

Astra 19,2

Astra 23,5

en misschien Astra 13,2 en meer

 

Nu heb ik nog enkele vragen.

 

Ik twijfel over een switch Triax 4-1 Diseqc MFD41D of het gebruik van een motor bv. de sg2100 ( of zijn er alternatieven die goed windvast zijn, schotel zit n.l op het dak naast de schoorsteen).

 

Als ik m.b.v mijn favoriten lijst aan het zappen ben en de motor moet gaan draaien van b.v astra 23,5 naar astra 13,2. Hoe snel gaat hij dan, is dit 2 sec of 5 sec of...? Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Ik snap bij een gebruik van een motor en één coax kabel dat ik deze moet doorlussen naar de tweede tuner en dat ik uiteraard maar van één responder te gelijk kan opnemen.

 

Aangezien ik het meest zal kijken naar de astra 19,2 dacht ik aan het volgende;

als ik een schotel op 19,2 vast zet met een LNB, en een andere schotel met motor met een LNB en deze verbind met de tuners zou ik met beide tuners moeten kunnen opnemen. Echter is nu mijn vraag - is de iCord slim genoeg om te beseffen dat tuner nummer 2 moet draaien als ik via tuner twee wilt bekijken naar b.v hotbird?

 

Alvast bedankt.

Humax iCord - Onbekende Schotel van 120cm - merkwaardig goed werkende naamloze LNB + 2 Alp's - Powercam Pro HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien heb ik wat nieuws gemist, maar ik ken Astra 13,2 nog niet.......

 

Maar goed, om je een van je vragen te beantwoorden:

Draaien van 23,5E (Astra 3) naar 13E (Hotbird) duurt bij mij 11,5 sec. (0,9 degr/sec.)

Draaien van 15W (Telstar 12) naar 19,2E (Astra 1) duurt net 20 sec. (1,7 degr/sec.)

Zappen via een vaste opstelling zal zeker sneller zijn.

 

Op jouw laatste vraag kan ik geen antwoord geven. Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat de iCord alleen kan kijken en opnemen tegelijk van dezelfde transponder (dus niet alle zenders op een satalliet), maar of dat met 2 LNB's ook zo is zou ik niet weten.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lord anubis,

 

 

Als ik het goed begrijp wil je (vooral) kijken naar de satellieten

op 13 Oost (Hotbird) en 19/28/23 Oost (Astra 1/2/3).

 

Met een twintuner is het dan absoluut af te raden om voor

een draaibare opstelling te kiezen.

Bij een draaibare opstelling "kijken" jouw beide tuners

altijd naar slechts 1 satelliet tegelijk.

Kijken op Astra en opnemen op Hotbird is niet mogelijk.

 

In jouw geval is het duidelijk dat je het beste voor een

"vaste opstelling" zult moeten gaan.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Vette73
...
Op jouw laatste vraag kan ik geen antwoord geven. Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat de iCord alleen kan kijken en opnemen tegelijk van dezelfde transponder (dus niet alle zenders op een satalliet), maar of dat met 2 LNB's ook zo is zou ik niet weten.


met 2 lnb's en dus 2 kabels naar de icord kun je in iedergeval op 2 verschillende transponders en/of satellieten opnemen.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

13,2? tja waar heb ik dat vandaan gehaald. Geen idee!

 

 

Origineel bericht van: sattaz

Bij een draaibare opstelling "kijken" jouw beide tuners

altijd naar slechts 1 satelliet tegelijk.

Kijken op Astra en opnemen op Hotbird is niet mogelijk.

@sattaz;

de bedoeling is om iedere tuner dan zijn eigen lnb te geven.

Was misschien wat onduidelijk in mijn eerdere tekst. Tuner één vast, tuner twee draaibaar.

 

 

 

Origineel bericht van: paqbro

met 2 lnb's en dus 2 kabels naar de icord kun je in ieder geval op 2 verschillende transponders en/of satellieten opnemen.

@paqbro;

Ik zie dat je iCord bezit, dus dit werkt voor jouw.

 

 

 

Origineel bericht van: beukjes

Neem hier eens een kijkje, daar wordt je vraag beantwoord,

@beukjes;

Vraag is hier deels mee bevestigd. Er wordt hier als voorbeeld weliswaar alleen gesproken over één satelliet.

 

 

Blijft nu alleen de vraag, als bovenstaande werkt, is de tuner slim genoeg om te weten dat ik via tuner twee de rotor wilt bedienen?

Is er onderscheidt te maken via b.v een favorieten lijst dat sat x hoort bij tuner twee en sat y bij tuner één?

 

Wederom alvast bedankt

Humax iCord - Onbekende Schotel van 120cm - merkwaardig goed werkende naamloze LNB + 2 Alp's - Powercam Pro HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lord anubis


Origineel bericht van: paqbro

met 2 lnb's en dus 2 kabels naar de icord kun je in ieder geval op 2 verschillende transponders en/of satellieten opnemen.

@paqbro;
Ik zie dat je iCord bezit, dus dit werkt voor jouw.



Origineel bericht van: beukjes

Neem hier eens een kijkje, daar wordt je vraag beantwoord,

@beukjes;
Vraag is hier deels mee bevestigd. Er wordt hier als voorbeeld weliswaar alleen gesproken over één satelliet.


Zojuist het Duitse forum afgezocht en idd dat het zou moeten werken zoals jullie aangaven.
Er was wel een "Es kann sein, dass man dann auf die Satelliten begrenzt ist, auf denen die 2 Aufnahmen laufen." opmerking.
Maar dat deert mij nu ( nog ) niet.

I.i.g de iCord is besteld, helaas niet in voorraad. Weekje geduld.

Humax iCord - Onbekende Schotel van 120cm - merkwaardig goed werkende naamloze LNB + 2 Alp's - Powercam Pro HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ lord anubis,

 

Ik denk niet dat je spijt krijgt van je bestelling.

Heb hem nu zelf een half jaar, maar ( op een paar kleine software bugs na) volledig tevreden.

Mijn vrouw heeft zelfs een trucje ontdekt om een gecodeerde uitzending versneld voorwaarts te spoelen, even op play drukken dan komt de tijdsbalk onder in beeld en als de tijdsbalk zichtbaar is kun je met het navigatierondje op de rechterkant drukken en dan gaat de opname in minuten vooruit.

Dit werkt alleen als de tijdsbalk in beeld is.

 

Veel kijkplezier,

groet Beukjes

Humax Icord 320 GB, triax 78 cm astra & hotbird

Diablo & t-rex

T90 , DB8000, veel geduld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lord anubis
Origineel bericht van: lord anubis



met 2 lnb's en dus 2 kabels naar de icord kun je in ieder geval op 2 verschillende transponders en/of satellieten opnemen.

@paqbro;
Ik zie dat je iCord bezit, dus dit werkt voor jouw...


Ja dit werkt prima ,instelling = 2 antennes/1 schotel, hierdoor wordt met kanalen zoeken voor tuner 2 dezelfde kanalenlijst gebruikt (de instelling voor 1 schotel met eventueel meerdere (duo/quad/enz) lnb's.

Hoop alleen nog dan de aston 1.07 nog een keer 2 kanalen tegelijkertijd gaat decoderen.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...