Ga naar inhoud


[TF5500] Afspelen stopt willekeurig


mrbeegee

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal dagen heb ik last dat tijdens het afspelen van een opname, deze willekeurig stopt. Ik kan hem weer opnieuw opstarten en zie dan geen vreemde dingen op het moment waarop die stopte. Een paar minuten later stopt die weer!? Erg vervelend. Wie kent dit verschijnsel en hoe voorkom ik dit?

 

schijf circa 65% vol.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Iemand een idee? Ik blijf er maar last van hebben. Ik heb reeds een andere CAM gebruikt en de firmware opnieuw geinstallleerd en fabrieksinstellingen hersteld. Maar niets helpt. Zou het aan de HD kunnen liggen? Heeft iemand dit ooit meegemaakt?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zo denk je dat het aan de HD kanalen zou kunnen liggen?

 

Heb je nog veel opnames op de HD staan?

Zo niet, dan zou ik de HDD eens opnieuw formatteren want de genoemde symptomen kunnen ook op een of meerdere Bad Sectors wijzen.

Baadt het niet, schaadt het niet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee

schijf circa 65% vol.


Mijn Samsung van 250 GB is tot op 35 GB na bijna vol.
Maar zelfs dan heb ik geen last van jouw geschetst probleem.
De Spinpoint zit er inmiddels al weer zo'n 3 jaar in.

Dus in die 65% zit het niet.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Hoe zo denk je dat het aan de HD kanalen zou kunnen liggen?

Ik bedoelde Harddisk met HD.
Ik heb behoorlijk veel opnames erop staan dus formateren ben ik niet zo happig op. Het vreemde is dat het bij zowat alle opnames gebeurd. Ook bij degene die veel eerder zijn opgenomen en in die tijd nog nooit problemen hebben gegeven.
Taps uitzetten hielp trouwens ook niets.
Ik denk toch dat ik mijn oude Harddisk uit mijn pc moet halen om te testen.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee
Ik heb behoorlijk veel opnames erop staan dus formateren ben ik niet zo happig op.

Ja, daar kan ik mij iets bij voorstellen.
Zijn de opnames waarbij het geschetste probleem optreed allen gedecodeerd?
M.a.w. doet zich het probleem ook voor bij het afspelen van nieuwe nog niet gedecodeerde opnames?
Als je de CAM en / of Smartkaart verwijderd en een al gedecodeerde opname afspeelt, heb je dan hetzelfde probleem?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij gaf ook heel veel problemen met timeshift en na een aantal crashes en een hoop ge erger heb ik dus uiteindelijk maar mijn oude 250GB schijf erin gezet en de problemen lijken over.

Ik zal de oude harddisk in een pc nakijken op fouten enzo.

Misschien een garantiegeval?

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee
Misschien een garantiegeval?

Zoals ik uit jouw handtekening kan opmaken heb je het hierbij over een WD HDD.
Via de site van WD kun je controleren of er nog garantie op de HDD te verkrijgen is (zie onderstaande link).

http://websupport.wdc.com/warranty/seria...nty&lang=en

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ogenschijnlijk hebben we het hier over twee verschillende problemen, de topic starter heeft problemen bij het afspelen en wimg heeft problemen bij het kopiëren / decoderen van een opname.

Toch is het niet uitgesloten fat het probleem wordt gegenereerd door een niet compatibele HDD.

Ik weet nog dat er na introductie van de TF77xxHDPVR aan het begin nogal gewicht werd gelegd v.w.b. het te gebruiken HDD.

Ik gebruik een Samsumg en heb er geen problemen mee.

wim g,

welke merk / type HDD gebruik jij?

als je een aantal opnames verwijderd en dan weer een copy gaat maken, heb jij dan hetzelfde probleem?

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de door TF aanbevolen HDD deze zat er standaard in bij de aanschaf en met een lege HDD dat maakt geen verschil de eerste copies werden wel in zijn geheel gecodeerd maar na drie copys gemaakt te hebben ontstond het probleem contact gehad met de leverancier deze had geen passende oplossing, intussen zijn er wel wat sw update,s geweest en zoals je ziet gebruik ik de sw van 19-08-08.

 

mvrgr Wimg

 

TF 7710 HDPVR 160gb Powercam software 19-8-08 (23231)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: mrbeegee
Misschien een garantiegeval?

Zoals ik uit jouw handtekening kan opmaken heb je het hierbij over een WD HDD.
Via de site van WD kun je controleren of er nog garantie op de HDD te verkrijgen is (zie onderstaande link).

Hij is pas een half jaar oud dus er zit nog 2,5 jaar garantie op. Ik vind het vreemd dat die nu al kuren heeft. Hij wordt niet extreem heet. Ik blijf wel steeds op hetzelfde percentage schijfvulling zitten(tussen 50 en 65% vol)dus dat gedeelte is aardig gedefragmenteerd. Misschien heeft dat ermee te maken.
Ik heb met de hddockter van TopfHDRW de harde schijf bekeken en hij heeft 2 slechte clusters ontdekt. Verder ben ik de schijf nu aan het defragmenteren alhoewel hij voor een groot gedeelde goed/leeg was. Het middengedeelte is idd erg gedefragmenteerd. Wie weet helpt het wat. Tot later.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...