Ga naar inhoud


[TF-4010PVR Plus] Wel signaal, maar geen zenders


Gast Franky_Deluxe

Aanbevolen berichten

Gast Franky_Deluxe

Beste SAT4ALL'ers,

 

Ik zit met een probleem met mijn digitale sattelietontvanger en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Een aantal weken geleden heb ik de overstap gemaakt van digitenne naar Canal Digitaal. Helaas heb ik er tot op heden nog geen minuut van kunnen genieten omdat ik er met geen mogelijkheid zenders op krijg.

 

Probleem:

In het menu 'zenders zoeken' geeft het apparaat aan dat hij 75% signaal heeft, maar met 0% kwaliteit. Hoe ik de schotel ook uitricht, 75% is het beste wat ik krijg, maar zonder kwaliteit waardoor er dus geen zenders kunnen worden gevonden, ook geen free-to-air kanalen.

 

Setup:

Topfield TF-4010PVR Plus (160GB)

Technisat Digidish 45 (45cm)

Technisat Universal LNB

Canal Digitaal CI Module + Smartcard

Canal Digitaal Basispakket

Ongeveer 3m bekabeling tussen schotel en ontvanger

 

Ontvangersstatus:

Systeem ID: 3436

Loader versie: L5.14

Device versie: v5.32

Firmware versie: TF-NPC4P 1.01.05

 

LNB Instellingen:

Satteliet: ASTRA

LNB Frequentie: 9750/10750

LNB Spanning: AAN

DiSEqC 1.1: UIT

DiSEqC 1.0: UIT

 

Zoekinstellingen:

Sattelietnaam: ASTRA

Zoek Modus: AUTOMATISCH

Netwerk zoeken: AAN

FTA/Gecodeerd: FTA + CAS

Selecteer Tuner: TUNER 1

LNB instellingen: 9750/10750

 

Wat ik al heb geprobeerd:

- Smartcard opnieuw geactiveerd

- LNB vervangen met een SMART Titanium DUO LNB

- CI Module vervangen met een Matrix CAM Reborn Z-CAS module

- Bekabeling nagelopen

 

Verder...

Als ik de smartcard er bij mijn ouders thuis instop (Topfield TF-4000PVR Plus) krijg ik direct beeld, ongeacht welke module of smartcard ik gebruik. Verder heb ik vrijwel alle combinaties van instellingen geprobeerd, factory reset gedaan, andere CI slot geprobeerd etc, helaas allemaal zonder resultaat.

 

Er blijven mijn inziens dan ook niet zo heel veel mogelijkheden meer over, maar misschien zie ik wel iets over het hoofd. Iemand enig idee over wat ik nog zou kunnen proberen?

 

Bij voorbaat dank!

Groet, Frank

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Franky_Deluxe
geeft het apparaat aan dat hij 75% signaal heeft, maar met 0% kwaliteit.

Dit is je eerste probleem, die 0%, je zal de schotel eerst goed moeten uitrichten anders gebeurt er niks.
Zit er al een lijst in? zet'm dan eens op BVN en dan maar draaien.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SAT4ALL'ers,

 

Ik zit met een probleem met mijn digitale sattelietontvanger en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Een aantal weken geleden heb ik de overstap gemaakt van digitenne naar Canal Digitaal. Helaas heb ik er tot op heden nog geen minuut van kunnen genieten omdat ik er met geen mogelijkheid zenders op krijg.

 

Probleem:

In het menu 'zenders zoeken' geeft het apparaat aan dat hij 75% signaal heeft, maar met 0% kwaliteit. Hoe ik de schotel ook uitricht, 75% is het beste wat ik krijg, maar zonder kwaliteit waardoor er dus geen zenders kunnen worden gevonden, ook geen free-to-air kanalen.

 

Setup:

Topfield TF-4010PVR Plus (160GB)

Technisat Digidish 45 (45cm)

Technisat Universal LNB

Canal Digitaal CI Module + Smartcard

Canal Digitaal Basispakket

Ongeveer 3m bekabeling tussen schotel en ontvanger

 

Ontvangersstatus:

Systeem ID: 3436

Loader versie: L5.14

Device versie: v5.32

Firmware versie: TF-NPC4P 1.01.05

 

LNB Instellingen:

Satteliet: ASTRA

LNB Frequentie: 9750/10750

LNB Spanning: AAN

DiSEqC 1.1: UIT

DiSEqC 1.0: UIT

 

Zoekinstellingen:

Sattelietnaam: ASTRA

Zoek Modus: AUTOMATISCH

Netwerk zoeken: AAN

FTA/Gecodeerd: FTA + CAS

Selecteer Tuner: TUNER 1

LNB instellingen: 9750/10750

 

Wat ik al heb geprobeerd:

- Smartcard opnieuw geactiveerd

- LNB vervangen met een SMART Titanium DUO LNB

- CI Module vervangen met een Matrix CAM Reborn Z-CAS module

- Bekabeling nagelopen

 

Verder...

Als ik de smartcard er bij mijn ouders thuis instop (Topfield TF-4000PVR Plus) krijg ik direct beeld, ongeacht welke module of smartcard ik gebruik. Verder heb ik vrijwel alle combinaties van instellingen geprobeerd, factory reset gedaan, andere CI slot geprobeerd etc, helaas allemaal zonder resultaat.

 

Er blijven mijn inziens dan ook niet zo heel veel mogelijkheden meer over, maar misschien zie ik wel iets over het hoofd. Iemand enig idee over wat ik nog zou kunnen proberen?

 

Bij voorbaat dank!

Groet, Frank

 

Hallo Frank,

 

Kan het zijn dat je bij je LNBfrequentie: ipv bovengenoemde 9750/10750 op 9750/10600 moet zetten volgens mij kan het probleem dan verholpen zijn en krijg je ook signaalkwaliteit, mits je de schotel goed hebt uitgericht en de rest van jou instellingen goed hebt.

 

Dus die LNBfrequentie 9750/10750 in 9750/10600 veranderen!!

 

succes Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Franky_Deluxe
Citaat:
Dit is je eerste probleem, die 0%, je zal de schotel eerst goed moeten uitrichten anders gebeurt er niks.
Zit er al een lijst in? zet'm dan eens op BVN en dan maar draaien.


En dat is nou juist het hele probleem. Hoe ik de schotel ook uitricht, ik krijg maximaal 75% niveau (signaal) maar 0% kwaliteit. Ik heb echt alle mogelijke postities geprobeerd maar ik krijg er gewoonweg geen zenders uit. Zenderlijst heb ik nog niet dus kan niet eens uit het installatiemenu om te zappen.

Citaat:
Kan het zijn dat je bij je LNBfrequentie: ipv bovengenoemde 9750/10750 op 9750/10600 moet zetten volgens mij kan het probleem dan verholpen zijn en krijg je ook signaalkwaliteit, mits je de schotel goed hebt uitgericht en de rest van jou instellingen goed hebt.

Dus die LNBfrequentie 9750/10750 in 9750/10600 veranderen!!

succes Wiljo


Thanks voor de tip Wiljo. Heb net de schotel opnieuw uitgericht en het nog eens op 9750/10600 geprobeerd, maar helaas nog zonder succes.

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dit hoort toch in het Topfield forum thuis smirk


Sorry sjaak, dat wist ik niet. Ik vraag me echter af of het wel aan de Topfield ligt.

Origineel bericht van: bobje20
Ik heb wel eens gehoord dat de coax tussen LNB en ontvanger
niet te kort moet zijn. Probeer eens een coax van tien meter.
De schotel moet echter wel goed uitgericht staan.
Groetjes


Ik heb juist altijd geleerd, hoe korter hoe beter (als het om kabels gaat dan). Ik betwijfel echter of dat verschil gaat maken, ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen. Beschik op dit moment ook niet over een langere kabel, maar het is natuurlijk het proberen waard.

Nog andere suggesties?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niks met de kabel temaken maar met dit hij staat op LNB Frequentie: 9750/10750

 

maar het moet dit zijn LNB Frequentie: 9750/10600

 

en je moet DiSEqC gebruiken want je schrijft dat je een DUO LNB gebruikt

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Franky_Deluxe
Zenderlijst heb ik nog niet dus kan niet eens uit het installatiemenu om te zappen.

Aha! je MOET er ten minste 1 actieve transponder in hebben( van de sat die je zoekt) anders zal je nooit wat vinden.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Franky_Deluxe
Citaat:
Heeft niks met de kabel temaken maar met dit hij staat op LNB Frequentie: 9750/10750

maar het moet dit zijn LNB Frequentie: 9750/10600

en je moet DiSEqC gebruiken want je schrijft dat je een DUO LNB gebruikt


Nee, ik gebruik nu gewoon weer een Solo LNB, die DUO was alleen even om te testen of het misschien aan de LNB lag.

Citaat:
Aha! je MOET er ten minste 1 actieve transponder in hebben( van de sat die je zoekt) anders zal je nooit wat vinden.


Oke, klinkt logisch. Maar hoe ga ik die ene transponder dan vinden? Ik heb BVN net handmatig gezocht op basis van de settings van de Canal Digitaal site, maar ook dan vind hij niets.

Sattelietnaam: ASTRA
Zoekmodus: HANDMATIG
Frequentie: 12574mhz
Polarisatie: Horizontaal
Netwerk zoeken: AAN (en UIT)
Symbol rate: 22000
FTA/Gecodeerd: FTA + CAS
Selecteer Tuner: TUNER 1
LNB Instellingen: 9750/10750 (en 10600)

Of is dat niet de manier?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gegroet

 

Klein vraagske; ben je zeker dat je op Astra (19.2E) uitgericht hebt?

 

Mocht je twijfelen: hoeveel signaal geeft hij als je BVN handmatig ingeeft? Nog steeds 75% of niets meer? Heb je al geprobeerd om via BVN de Astra 1 te vinden?

 

opm: zelf heb ik geen Topfield en veronderstel ik dus dat je nooit 100% zeker bent een sat gevonden te hebben zonder beeld gezien te hebben.

 

Veel moed,

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je zenderzoeken op handmatig hebt en je drukt dan op Oke komt er dan een lijst met Frequentie te voorschijn?????

 

of probeer deze ééns 11914/27500 mogelijk heb je dan wel signaal

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Franky_Deluxe
Oke, klinkt logisch. Maar hoe ga ik die ene transponder dan vinden? Ik heb BVN net handmatig gezocht op basis van de settings van de Canal Digitaal site, maar ook dan vind hij niets.

Het probleem van de kip en het ei.

Een sat ontvanger stemt af op een freq. als deze er niet inzit valt er weinig af te stemmen, oftewel je mot z'n active transponder er handmatig inzette, of kijke of je met een reset geen standaard transponders krijgt.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Franky_Deluxe
Citaat:
als je zenderzoeken op handmatig hebt en je drukt dan op Oke komt er dan een lijst met Frequentie te voorschijn?????

of probeer deze ééns 11914/27500 mogelijk heb je dan wel signaal


Ja, maar 11914/27500 kan ik daar niet kiezen, het is 11895/275000 of 11934/27500.

Citaat:
Een sat ontvanger stemt af op een freq. als deze er niet inzit valt er weinig af te stemmen, oftewel je mot z'n active transponder er handmatig inzette, of kijke of je met een reset geen standaard transponders krijgt.


Ik begrijp je punt, maar ook als ik handmatig de boel afstel op de frequentie en polarisatie van FTA kanalen zoals BVN wordt er ook gewoon niks gevonden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Knudde
Heb je de coax kabel niet per ongeluk aangesloten op de verkeerde ingang (LNB 2 ipv LNB 1)?

Technisat Digidish 45 (45cm)
Technisat Universal LNB


Er valt dus niks te schakelen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...