Ga naar inhoud


[TF-4010PVR Plus] Wel signaal, maar geen zenders


Gast Franky_Deluxe

Aanbevolen berichten


ik bedoelde dat je de 11914/27500 handmatig er in moet zetten

en heb je dan wel signaal???

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Franky_Deluxe
Beste SAT4ALL'ers,

Probleem:
In het menu 'zenders zoeken' geeft het apparaat aan dat hij 75% signaal heeft, maar met 0% kwaliteit. Hoe ik de schotel ook uitricht, 75% is het beste wat ik krijg, maar zonder kwaliteit waardoor er dus geen zenders kunnen worden gevonden, ook geen free-to-air kanalen.

Setup:
Topfield TF-4010PVR Plus (160GB)
Technisat Digidish 45 (45cm)
Technisat Universal LNB
Canal Digitaal CI Module + Smartcard
Canal Digitaal Basispakket
Ongeveer 3m bekabeling tussen schotel en ontvanger

Ontvangersstatus:
Systeem ID: 3436
Loader versie: L5.14
Device versie: v5.32
Firmware versie: TF-NPC4P 1.01.05

LNB Instellingen:
Satteliet: ASTRA
LNB Frequentie: 9750/10750
LNB Spanning: AAN
DiSEqC 1.1: UIT
DiSEqC 1.0: UIT

Bij voorbaat dank!
Groet, Frank



Hoi Frank,

als eerste zet je de LNB Frequentie: van 9750/10750 naar 9750/10600 en daarna ga je de juiste satelliet zoeken,
want zolang je 75% signaal heeft, maar met 0% kwaliteit heb je geen satelliet gevonden.

hoe ga je te werk : zoek in je kanalen lijst BVN op de astra 1 en ga zoeken tot je beeld hebt.


de 75% signaal geeft aan dat je lnb aan je ontvanger is gekoppeld,
en 0% kwaliteit geeft aan dat je niet juist op een satelliet staat uitgericht.

Atsra 1 zit op 19,2° oost met een elevatie van ± 28°

lees ook hier http://www.digitaaltvkijken.be/

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Franky_Deluxe
Citaat:

Hoi Frank,

als eerste zet je de LNB Frequentie: van 9750/10750 naar 9750/10600 en daarna ga je de juiste satelliet zoeken,
want zolang je 75% signaal heeft, maar met 0% kwaliteit heb je geen satelliet gevonden.

hoe ga je te werk : zoek in je kanalen lijst BVN op de astra 1 en ga zoeken tot je beeld hebt.


de 75% signaal geeft aan dat je lnb aan je ontvanger is gekoppeld,
en 0% kwaliteit geeft aan dat je niet juist op een satelliet staat uitgericht.

Atsra 1 zit op 19,2° oost met een elevatie van ± 28°

lees ook hier http://www.digitaaltvkijken.be/



Ik zie aan je setups dat je redelijk wat ervaring moet hebben met topfield decoders. Dus jij zegt als ik bij LNB instellingen de volgende settings gebruik:

Sattelietnaam: ASTRA
Selecteer Tuner: TUNER 1
LNB Frequentie: 9750/10600
LNB Spanning: AAN
DiSeqC 1.1: UIT
DiSeqC 1.0: UIT

dat ik alleen nog maar net zo lang met het schoteltje hoef te draaien totdat het balkje kwaliteit volloopt? Want dat gebeurt namelijk niet. Ook als ik met deze instellingen zenders zoeken
kies vind hij geen zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Franky_Deluxe

Ik heb net even een andere decoder aangesloten (Xtreme) waarin de ASTRA zenderlijst al stond ingeprogrammeerd. Jullie raden het al, ook hier geen beeld. Ik begin nu ook ernstige twijfels te krijgen bij mijn schotel, maar voor mijn gevoel staat deze gewoon goed uitgericht. Ik begin zo langamerhand een beetje spijt te krijgen dat ik niet gewoon kabeltelevisie heb genomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je instellingen staan zo te zien goed.

 

Ga naar het menu van handmatig zoeken (zoals je eerder al aangaf met 12575 etc), en je ziet rechtsonder het niveau- en kwaliteitbalkje.

 

Laat de ontvanger nu op dit scherm staan en ga voorzichtig aan de schotel draaien, nu zal een gegeven moment het kwaliteitsbalkje een signaal moeten aangeven.. Als je dit hoog hebt staan (99% is mooi), dan kun je daarna op "zoeken starten" drukken en vind ie de zenders.

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom niet zo gauw de moet op geven.

De rede dat ik vroeg heb je wel signaal op 11914/27500 is dat dit een transponder is van Astra 3.

Heb je hier wel signaal dan hoef je de schotel maar een heel klein stukje let op een heel klein stukje naar rechts te draaien als je er achterstaat.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Franky_Deluxe

Update:

Omdat ik vermoedde dat het iets met de schotel was heb ik hem losgehaald en ben er eens mee gaan zwaaien. Op een gegeven moment liep het balkje 'kwaliteit' in een keer bijna helemaal vol (op 9750/10600 inderdaad). Eenmaal opgehangen kreeg ik dat echter niet meer voor elkaar; ik had hem heel even op rond de 50%, maar toen ik het boutje ging aandraaien was ik m weer kwijt en kon ik m ook niet meer terugvinden. Het is nu ook te koud om een goede poging te doen, maar het probleem zat hem dus toch in de positionering/richting van de schotel. Het kan er ook mee te maken hebben dat de schotel wat aan de kleine kant is (45cm), al moet dit voor de Astra1 toch voldoende zijn. Morgenmiddag ga ik het opnieuw proberen, ik laat nog wel even weten of het gelukt is of niet. Voor zover iedereen ontzettend bedankt voor de nuttige input!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Franky_Deluxe
Update:
Omdat ik vermoedde dat het iets met de schotel was heb ik hem losgehaald en ben er eens mee gaan zwaaien. Op een gegeven moment liep het balkje 'kwaliteit' in een keer bijna helemaal vol (op 9750/10600 inderdaad). Eenmaal opgehangen kreeg ik dat echter niet meer voor elkaar; ik had hem heel even op rond de 50%, maar toen ik het boutje ging aandraaien was ik m weer kwijt en kon ik m ook niet meer terugvinden.


Zo gevoelig is het uitrichten van een schotel.

Goed uitrichten en daarna zenders zoeken,
want geen signaal is natuurlijk ook geen zenders.

Uitrichten tot je signaal hebt en dan verticaal aanpassen zodat je beter signaal(kwaliteit) hebt.

succes

p.s als je om de hoek zou wonen kwam ik je even helpen.

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Franky_Deluxe

Nou ik heb het voor elkaar hoor, 99% kwaliteit :D. Het probleem was dat mijn schoteltje waarschijnlijk nét iets te hoog hing. Ik woon namelijk in een flat in Amsterdam en mijn schotel is gemonteerd op de muur van mijn balkonnetje aan de achterzijde. Ik woon echter op de 6e etage en heb nog bovenburen. Waarschijnlijk kon ik door de hoogte van de schotel de hoek voor het juiste signaal net niet maken omdat er een stukje van het bovenbalkon in de weg zat. Door simpelweg de schotel aan de onderkant van de beugel te monteren (ongeveer 10cm lager) ipv aan de bovenkant kon ik wél de juiste hoek maken en was het uitrichten opeens zo gepiept.

 

Echter doen zich nu weer twee andere dingetjes voor die ik niet helemaal snap. Het eerste is dat hij bijna geen NL zenders kan vinden. Hij vind meer dan 200 zenders, maar het enige wat mij er tussen bekend voorkomt zijn TMF en Jetix, de rest lijkt voornamelijk engels. En als ik dan naar TMF of Jetix zap krijg ik de melding 'geen of gecodeerde uitzending'. Iemand een idee over wat ik nu weer verkeerd doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

verkeerde satelliet naar rechts draaien en zet je tuner even handmatig op 12515/22000 dit is de frec van nederland 123

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Franky_Deluxe
Origineel bericht van: Sigma
verkeerde satelliet naar rechts draaien en zet je tuner even handmatig op 12515/22000 dit is de frec van nederland 123


Klopt inderdaad! Heb hem op 12515/22000 ingesteld en toen opnieuw uitgericht. Hij is nu net klaar met zoeken en ik ben nu 693 Kanalen en 208 radiozenders rijker. En de beeldkwaliteit is echt super!

Iedereen nogmaals ontzettend bedankt voor alle hulp! Ik heb weer een hoop geleerd afgelopen dagen, maar het belangrijkste is dat ik eindelijk kan genieten van mn TVtje!

Keep up the good work!

Groeten,
Franklin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...