Ga naar inhoud

Draaibare schotel zit nog steeds (vries) vast.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds begin januari j.l. - begin vriesperiode - zit mijn draaibare schotel vast tussen Astra 2 en 1.

Geen beweging in te krijgen en dus ook helemaal geen beeld.

Gezien mijn lichamelijke problemen en hoogtevrees kan ik niet op mijn platte dak.

Op zich makkelijk bereikbaar.

Wie kan mij via PM een goede Satboer in L'stad of omgeving opgeven, die voor mij de zaak kan losmaken, als het dat zou zijn.

Wammeswaggel, die mij beging vorig jaar heeft geholpen bij het plaatsen van de schotel heeft helaas rugproblemen.

Bij voorbaat mijn dank.

Je bent nooit te oud om al het geleerde uit het verleden te vergeten en daar ben ik mee bezig.

HUMAX 2000.

Geplaatst:

jammer dat je in nederland woont...anders kwam ik je helpen. Woon zelf in Belgie.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Geplaatst:

Geen probleem hoor.

Wij hebben een prachtige logeerkamer en mijn echtgenote kan heerlijk koken. :D

Sterke drank schenken wij niet - beiden geheelonthouder - en een rokertje delen wij ook niet uit - roken beiden niet -, maar de beloning is uitstekend. wink

Geplaatst:

zou die gewoon vast gevroren zijn?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Dat was een vermoeden wat ik ook had.

Geprobeerd te draaien toen de dooi om de hoek kwam kijken, maar geen beweging in te krijgen. mad

Geplaatst:

hmm enige wat ik dna nog kan verzinnen is dat die vast gevroren is geweest, en nu in storing hangt ofzo?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

De diseqc resette, zou dat een oplossing kunnen zijn?

Geplaatst:

zou de. baat het niet schaad het niet regel op gaan? smile

dan proberen natuurlijk laugh

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

(Laat die "Mr" maar vallen; ik ben hier ten dienste van de gebruikers).

Ik ga er van uit dat, als er iets vast vriest, het weer los komt nà het dooien.

Waar water in zit, en ik denk dan aan buizen, kranen e.d. kan men door het vriezen schade oplopen omdat het ijs uitzet wat tot gevolg kan hebben dat buizen openspringen en kranen stuk gaan.

Ik meen hier niets nieuws te vertellen...

Is het nu een actuator of een diseqc motor; het is in elk geval geen voorwerp dat vol water zit. Daarom ga ik er van uit dat niet de vrieskou vandaag nog de oorzaak kan zijn.

Wat is het dan wel?

Dat moet ter plaatse nagezien worden.

Gerdy

Geplaatst:

Dat Mr had eigenlijk Mister dienen te zijn, maar ik had mijn reactie al verzonden.

Een voor mij keurige benadering naar een Mod.

Niets verheven of denigrerend bedoelt.

Het is gewoon een Diseqc, dezelfde die ik had bij mijn vorige woning, maar deze zat toen aan de muur en nu op een plat dak, dus waarschijnlijk kwetsbaarder.

Dat is ook de reden, dat ik gevraagd heb of iemand een goede Satboer in mijn woonplaats of omgeving kent.

Vorig jaar toen Wammeswaggel helaas ook al met zijn rug zat heb ik hier een Satboer gehad die alleen maar stond af te geven op mijn Humax 2000.

Dus, die komt hier er niet meer in.

Ik hoop nog op een goede reactie.

Geplaatst:

heb je al eens al je aansluitingen opnieuw proberen aanbrengen? Misschien is er ergens iets niet goed meer aangesloten.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen