superrob Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Ik ben geheel nieuw op dit gebied. Ik heb een ab ip box 9000hd gekocht en ik krijg de satalieten der niet eens in. Bestaat er een lijst van waar ook de instelingen bij staan. De schotel heb ik niet zelf geplaast maar laten doen dus dat moet goed zijn, Of is het mogelijk om het via dreambox control center er in te zetten. Alvast bedankt Rob
Gast sattaz Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 @superrob, Dreambox Control Center kan prima gebruikt worden (bijvoorbeeld voor FTP) op de ABCOM IPBox 9000 HD. De instellingen bevinden zioch in het bestand db.dat zich in de directory /var op de IPBox bevindt. Er zijn op Internet settingslijsten te vinden. Om zeker te zijn dat jouw schotel goed staat kun je om te testen eens proberen om de satelliet Astra op positie 19,2 Oost te scannen. Als dat niet lukt staat waarschijnlijk of de schotel niet goed of de schotelinstellingen in jouw ontvanger staan nog niet goed. Meer bijzonderheden over jouw schotelset, zoals bijvoorbeeld of je een vaste schotel of draaibare schotel hebt, zouden nuttig kunnen zijn bij het oplossen van jouw proble(e)m(en). Met vriendelijke groeten sattaz
racad Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Origineel bericht van: superrob Ik ben geheel nieuw op dit gebied. Ik heb een ab ip box 9000hd gekocht en ik krijg de satalieten der niet eens in. Bestaat er een lijst van waar ook de instelingen bij staan. De schotel heb ik niet zelf geplaast maar laten doen dus dat moet goed zijn, Of is het mogelijk om het via dreambox control center er in te zetten. Alvast bedankt Rob Als je op je afsb op menu drukt, dan op Services Zoeken drukt dan op DiSEqC 1.2 dan zie je bovenaan Satelliet naam en rechts SIRIUS 2,3(5,OE)staan,daar kun op het rechter pijltje een Sattelliet selecteren, als je die hebt gevonden kun je hem door op <EXIT> Opslaan&EXIT rechtsonder te drukken, dan kun je kanalen in je Ipbox zetten gr Aad
Gast goofyboy Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 maar welke instelling heb je nodig voor je multytenne als je de sats gaat instellen? astra 19,3 A/1 A/2.... is dat juist? krijg hier met geen mogelijkheid de nederlandse zenders in de lijst.
Gast cliff Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Rob, Gebruik je een motor of heb je een multifeed opstelling? Bij een motor moet je je USALS instellingen activeren en jouw lengte- en breedte graad locatie invoeren. De juiste waarden voor jouw locatie kun je op de site van heavensabove vinden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen