Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

sorry,als dit al een keer gevraagd is,maar ik vroeg mij af,waar juist de hdcp beveiliging zit?

Is dit een component in het toestel die wordt aangezet door (in mijn eigen woorden gezegd) in het signaal een bit te verzetten,of zit die hdcp beveiliging in de uitzending?

Een voorbeeld.

veronderstel,dat ik kan opnemen via de hdmi uitgang,en veronderstel,dat ik een uitzending wil opnemen die de hdcp beveiliging uitgeeft via hdmi.

Dus zou volgens omschrijving de opname niet lukken.Maar de vraag is,komt dit door de uitzending of door de hardware in de ontvanger?Of m.a.w.,als ik een ontvanger vind die zich niks van de hdcp beveiliging aantrekt,kan ik dan wel opnemen of heb ik geen beeld of gewoon sd beeld?

De HD's van dm zijn via een dvi uitgang naar hdmi overgang,kunnen zenders via deze toestellen beveiliging doen op hdcp niveau of niet?of ander gezegd,kan ik zo'n beveiligde uitzending op een hd ontvanger van dm bekijken?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

Tot zover ik weet zijn er geen consumenten toestellen op de markt, die via hdmi kunnen opnemen.

Het werkt in principe als volgt.

Wanneer een weergave bron digitaal HD signalen kan uitgeven, gaat dit uitsluitend via hdmi.

De hdmi bron maakt een "handshake" met de andere kant van de kabel, zoals je beeldscherm of je hdmi audio versterker.

Er zijn geen hd-recorders, die een hdmi ingang hebben, en die een "handshake" kunnen maken met de weergave bron.

Weergevers, die via component een hd signaal kunnen weergeven, kunnen verder nog geblokkeerd worden, wanneer de zender dit HD signaal beschermt tegen copieren.

De component uitgang zal dan gedwongen terug schakelen naar SD formaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Tot zover ik weet zijn er geen consumenten toestellen op de markt, die via hdmi kunnen opnemen.

Het werkt in principe als volgt.
Wanneer een weergave bron digitaal HD signalen kan uitgeven, gaat dit uitsluitend via hdmi.
De hdmi bron maakt een "handshake" met de andere kant van de kabel, zoals je beeldscherm of je hdmi audio versterker.
Er zijn geen hd-recorders, die een hdmi ingang hebben, en die een "handshake" kunnen maken met de weergave bron.

Weergevers, die via component een hd signaal kunnen weergeven, kunnen verder nog geblokkeerd worden, wanneer de zender dit HD signaal beschermt tegen copieren.
De component uitgang zal dan gedwongen terug schakelen naar SD formaat.

het zogenaamde ict token,dat telenet zou (geeft?) ingevoerd op hun hd corders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen