paqbro Geplaatst: 26 januari 2009 Geplaatst: 26 januari 2009 Sinds nummerweergave hier werkt (Gebruik Fritzbox en Justvoip) heb ik toch iets vreemds: Wanneer ik naar Indonesie bel dan zien ze aan de andere kant een niet kloppend nummer (elke keer iets anders) Wanneer ik naar mobiel of vast bel in Nederland dan verschijnt wel het juiste nummer aan de andere kant. Waar ligt dit aan ? Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
paqbro Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Geplaatst: 28 januari 2009 Ook met skype (Met Windows mobile telefoon)wordt er geen nummer gezien in Indonesie, het zal dus wel aan het Indonesisische telecom bedrijf liggen. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
Rakker71 Geplaatst: 31 januari 2009 Geplaatst: 31 januari 2009 Hoi, Waarschijnlijk heb je gelijk. Het doorgeven van de nummerweergave heeft met de techniek te maken waar de desbetreffende "provider" mee werkt. Dit is per land verschillend en zijn niet altijd compatible met elkaar. Zeker niet als je gaat werken met VoIP. Het kan ook een verstoord signaal zijn door de lange afstand. De andere kant bakt er dan niet veel van en daardoor telkens andere nummers in het display. Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Big fellow Geplaatst: 31 januari 2009 Geplaatst: 31 januari 2009 De reden van de verschillende nummers is waarschijnlijk heel eenvoudig. Je VoIP provider gebruikt een provider in het buitenland, dit geval Indonesie, om van het internet naar het (POTS) telefoonnet te gaan, het zogenaamde "termineren". Nu heeft zo'n terminatie provider over het algemeen meerdere lokaties waar ze het POTS op gaan. Dit om kosten te besparen etc. Mocht nu het goedkoopste terminatie punt bezet zijn, dan gaan ze naar de volgende. Het is heel goed mogelijk dat alle terminaties andere nummers hebben. Het is zelfs niet gek als iedere lijn die ze gebruiken een ander nummer heeft. Dit allemaal een beetje afhankelijk van de telefooncentrales die gebruikt worden. Op VoIP niveau wordt de verbinding opgezet door middel van een TCP verbinding, welke ACKnowledge packets gebruikt om zeker te zijn dat de pakketjes aankomen (flow control), maar gaat de audio "data" over een UDP verbinding welke zonder de ACK packets werkt. Dit is dan ook de reden dat afstand / vertraging etc geen invloed heeft op de nummer weergave. Ook zit er in het SIP protcol een veld voor de nummer weergave wat door de endpoints wordt "vertaald" naar het lokale systeem. Dus ook daar is geen incompabiliteit... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
paqbro Geplaatst: 31 januari 2009 Auteur Geplaatst: 31 januari 2009 Het blijkt nu dat er aan de andere kant (Indonesie) wel een nummer wordt gezien, maar dat hier niets van klopt (iets van 08...), het wordt dus verkeerd vertaald. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
Big fellow Geplaatst: 31 januari 2009 Geplaatst: 31 januari 2009 Lees mijn antwoord nog een keer, en dan zie je waarom er een "vreemd" nummer staat... Heeft niets met vertalen te maken... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
paqbro Geplaatst: 31 januari 2009 Auteur Geplaatst: 31 januari 2009 Ik heb je antwoord gelezen. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen