tracker Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Ik heb een nieuwe computer met daarop XP prof als OS. Als ik nu spelletjes wil installeren (veelal oude) dan gebeurt er niets nadat de CD in de computer is gestopt. Als ik op de CD setup start dan zie ik setup later wel terug in de actieve processen bij taakbeheer maar er is geen activiteit. Op een andere Vista computer start de setup direkt op en kan de software gewoon worden geinstalleerd. Wat zou de installatie tegen houden? Er zich McAfee op maar uitschakelen helpt niet. Windows firewall uitschakelen helpt niet. Setup opstarten via de compatibiliteitsmodus met Windows 95 of 98, andere scherminstellingen levert ook niets op. Op de een of andere manier wil de computer niet aan de slag met Setup. Weet iemand raad?
WPW Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Sp3 voor xp erop? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
tracker Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Geplaatst: 27 januari 2009 Zit er al op via Windows Update. Andere oplossing?
WPW Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Haal processexplorer eens op en kijk wat er precies start, kijk ook je event logs eens na. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
lock Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 Origineel bericht van: tracker Ik heb een nieuwe computer met daarop XP prof als OS. Is hij zo geleverd? of heb je het er zelf opgezet? Er worden niet veel nieuwe PC,s met XP erop meer geleverd. Ik zit te denken dat je misschien wat XP drivers mist op je PC. "That's another fine mess you've got me into"
tracker Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Geplaatst: 28 januari 2009 Keurig compleet geleverd (ACER Veriton) en alles werkt naar behoren. Installatie van bijv.printersoftware van CD gaat prima, alleen dus die stomme spelletjes niet. Setup start wel op (zandlopertje) maar er verschijnt niets in beeld. Bij taakbeheer in de lijst van actieve processen staat setup er tussen maar zonder verdere actie.
Ome Merde Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 en als je de inhoud van die game cd-rom eens in een tijdelijke map op je HDD gooit en vervolgens vanaf daar de setup draait ? wat gebeurd er dan ? merDe deze ruimte is te huur
tracker Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Geplaatst: 28 januari 2009 Dank voor het antwoord. Maar dat heb ik inderdaad ook al gedaan. Gewoon een map aangemaakt op de HD en hele inhoud CD daar neer gezet. Vervolgens setup daar vandaan opgestart en ...... weer niets. Kan het niet een of andere firewall, virusscanner oid kunnen zijn. Ik heb ze allemaal uitgezet maar zit er misschien nog zoiets in XP?
Sjattuh Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 in die kopie, hernoem die setup.exe eens naar "kopie van setup.exe" en probeer het dan eens. Of install.exe iig een andere naam Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Sjattuh Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 Origineel bericht van: tracker Keurig compleet geleverd (ACER Veriton) en alles werkt naar behoren. Installatie van bijv.printersoftware van CD gaat prima, alleen dus die stomme spelletjes niet. Setup start wel op (zandlopertje) maar er verschijnt niets in beeld. Bij taakbeheer in de lijst van actieve processen staat setup er tussen maar zonder verdere actie. Op de Printer CD - hoe heet het bestand dat wordt gerund? ook setup.exe of anders? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Tonskidutch Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 Ctrl alt delete Ctrl alt delete aanmelden als: Administrator paswoord (eventueel) probeer het nog eens kan namelijk zijn dat jou aanmeld profiel enkel user is en per policy geen software mag installeren lokaal. chiao I Am Gone Love You JESTOFUNK
tracker Geplaatst: 29 januari 2009 Auteur Geplaatst: 29 januari 2009 Bedankt sjattuh en Tonskidutch voor de suggesties maar geen van beide werken. De printer install heet iets van HPsetup.exe. Renamen naar install.exe geeft hetzelfde resultaat, wel terug te vinden in de processen van taakbeheer maar geen voortgang. Inloggen als administrator geeft hetzelfde effect. De gebruiker had al hoofdgebruikers rechten.
WPW Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Zal wel iets zijn van dot net 2.0 die er niet opstaat, vergelijk de pc's eens met wat er op staat. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Sjattuh Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Kijk hier eens naar: http://community.installshield.com/showthread.php?s=&threadid=96525 http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/15424.html http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/47161.html Probleem lijkt hem in de installshield te zitten volgens hun. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
lock Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 Origineel bericht van: tracker Als ik nu spelletjes wil installeren (veelal oude) dan gebeurt er niets nadat de CD in de computer is gestopt. Dat zijn toch geen oude DOS spelletjes he? Ik weet dat Microsoft ooit een patch had om oudere spelletjes onder XP te kunnen draaien: Dos Application Patch for Windows XP Service Pack 2 "That's another fine mess you've got me into"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen