pukje Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Ik denk dat kpn niet jou aanspreek partner is. de vraag is wie betaal je voor het transport (adsl lijn). Als je aan de kpn betaald moet kpn er voor zorgen ,zitten die kosten bij jou provider moet de provider als klant van kpn het regelen. je kan het opgeveer zo zien: je bent niet tevreden over jou stroom die is 51 hz ipv 50 dan kan je niet klagen bij de stroom centrale maar via b.v. essent
Con Geplaatst: 22 februari 2009 Auteur Geplaatst: 22 februari 2009 Origineel bericht van: pukje Ik denk dat kpn niet jou aanspreek partner is. de vraag is wie betaal je voor het transport (adsl lijn). Als je aan de kpn betaald moet kpn er voor zorgen ,zitten die kosten bij jou provider moet de provider als klant van kpn het regelen. je kan het opgeveer zo zien: je bent niet tevreden over jou stroom die is 51 hz ipv 50 dan kan je niet klagen bij de stroom centrale maar via b.v. essent Deels waar. Ik betaal 35 jaar huur voor 2 draadjes zonder een tekortkoming, dus ook geen rotte las onderweg. Daarnaast vraag ik me af waar de KPN het lef vandaan haalt om mijn goede 2 draadjes om te wisselen met 2 slechte draadjes. (PSTN >> ISDN aderpaar) Als deze basis in orde is en dan het signaal ADSL sigaal slecht, dan ga ik met je mee. Maar eerst moet het "blanke" koper in orde zijn, toch? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Vette73 Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Ik heb nog geen antwoorden op de technische vragen (boven), maar over het wisselen van aderparen kan ik uit eigen ervaring meepraten. Het wisselen van aderpaar gebeurt door KPN, in samenwerking met de DSL leverancier (in jouw geval BabyXL, nu Tiscali). Maar om het makkelijker te maken moeten die aangestuurd worden door jouw Internetprovider. Het probleem is namelijk dat KPN niet de kwaliteit van de kabel kan meten. KPN meet alleen of er verbinding is of niet (dus of telefonie werkt of niet). Wanneer telefonie werkt, is KPN klaar. De DSL leverancier daarentegen, heeft apparatuur waarmee ze de kwaliteit van de aders kunnen meten (in mijn geval BBNed in ieder geval wel). De DSL leverancier kan weer alleeen maar meten van de centrale tot jouw huis en niet van/tot de tussenliggende wijkkasten, daarom moet KPN mee zodat de DSL leverancier een goede ader kan zoeken, die dan vervolgens door de KPN monteur geschakeld kan worden. Dit heet een zogenaamd DUO-onderzoek. Het probleem bij jou is alleen dat jij zover van de centrale zit en daarom (waarschijnlijk) buiten alle garanties van KPN valt en dus (volgens KPN en misschien ook Tiscali) de boom in kan. Als je er een paar centen voor over hebt kun je KPN dwingen om een nieuwe kabel te graven: Gewoon een nieuwe telefoonlijn aanvragen. En vervolgens nog een en als het nodig is nog een. Op een gegeven moment zijn jouw aders op en moeten ze een nieuwe kabel gaan graven. Op die nieuwe lijn vraag je ADSL aan en dan hoop je dat je goed zit....... Succes! P.s. Ten aanzien van jouw opmerking dat je al 35 jaar betaald voor goed koper: In de ogen van KPN is het koper in orde wanneer er analoge telefonie en/of ISDN overheen kan. Wanneer dat werkt, is het koper goed. Dat ADSL slecht werkt interessert hun niets en daarover geven zij ook geen garanties af. Daarom kun jij daar ook geen rechten aan onlenen. Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
Con Geplaatst: 23 februari 2009 Auteur Geplaatst: 23 februari 2009 Origineel bericht van: Vette73 Wat jij zegt is dus dat je op ADSL1 (max. 8Mb) een hogere snelheid haalt dan wanneer je connect op ADSL2 of ADSL2+. . . . . . . Weet je toevallig op welke centrale je zit? En zit je op een DSLAM van KPN, BBNed of Tele2? Sorry, deze vraag was mij ontgaan. Inderdaad, als ik mijn modem vastzet op G.DMT (ADSL) dan traint mijn modem hoger in als wanneer ik hem op automatisch zet ( G.DMT. bis) En het tweede antwoord is de centrale van tiel centrum: Nummercentrale Naam Tiel-Centrum (Tl-C) Adres Tweede Achterstraat 2a, 4001 MS, Tiel Provincie Gelderland CGB code 344000 Aantal aansluitingen 13000 Beschikbaarheid ADSL BaByXL JA BBned ADSL2+ KPN JA Postcodecontrole 4001 MS 2 Lokatie WGS84 N 51.88657 E 5.4328 (kaart) Nauwkeurigheid < 20 meter (gemeten in 2006) Zal voortaan nóg beter opletten, nogmaals sorry. Ik begin nu toch een beetje aan mijzelf te twijfelen . . . .Toch een antwoord . . . al eerder . . . klikkerdeklik HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 23 februari 2009 Auteur Geplaatst: 23 februari 2009 Origineel bericht van: Vette73 Ik heb nog geen antwoorden op de technische vragen (boven), maar over het wisselen van aderparen kan ik uit eigen ervaring meepraten. Reeds gedaan. Origineel bericht van: Vette73 Het wisselen van aderpaar gebeurt door KPN, in samenwerking met de DSL leverancier (in jouw geval BabyXL, nu Tiscali). Maar om het makkelijker te maken moeten die aangestuurd worden door jouw Internetprovider.. Niet juist, ik heb de KPN aangestuurd buiten mijn provider om, met als melding een storing op de lijn, niet gezegd welke storing. Origineel bericht van: Vette73 Het probleem is namelijk dat KPN niet de kwaliteit van de kabel kan meten. KPN meet alleen of er verbinding is of niet (dus of telefonie werkt of niet). Wanneer telefonie werkt, is KPN klaar. De DSL leverancier daarentegen, heeft apparatuur waarmee ze de kwaliteit van de aders kunnen meten (in mijn geval BBNed in ieder geval wel). De KPN is in staat om storingen in de kabel te lokaliseren, dit hebben ze al ettelijke keren hier gedaan, op basis daarvan gingen ze iedere keer graven en met succes. Origineel bericht van: Vette73 De DSL leverancier kan weer alleeen maar meten van de centrale tot jouw huis en niet van/tot de tussenliggende wijkkasten, daarom moet KPN mee zodat de DSL leverancier een goede ader kan zoeken, die dan vervolgens door de KPN monteur geschNiet juist, ik heb verzocht, buiten mijn provider om.akeld kan worden. Dit heet een zogenaamd DUO-onderzoek. Het probleem bij jou is alleen dat jij zover van de centrale zit en daarom (waarschijnlijk) buiten alle garanties van KPN valt en dus (volgens KPN en misschien ook Tiscali) de boom in kan. Als je er een paar centen voor over hebt kun je KPN dwingen om een nieuwe kabel te graven: Gewoon een nieuwe telefoonlijn aanvragen. En vervolgens nog een en als het nodig is nog een. Op een gegeven moment zijn jouw aders op en moeten ze een nieuwe kabel gaan graven. Op die nieuwe lijn vraag je ADSL aan en dan hoop je dat je goed zit....... Het enige wat ik wil zijn 2 goede koperdraden die geen verliezen hebben naar elkaar of naar aarde, dus geen sluiting, ook niet als het heeft geregend, dat is, lijkt mij niet teveel gevraag toch? na 35 jaar betalen aan onderhoud wat niet wodt gepleegd? Origineel bericht van: Vette73 Succes! P.s. Ten aanzien van jouw opmerking dat je al 35 jaar betaald voor goed koper: In de ogen van KPN is het koper in orde wanneer er analoge telefonie en/of ISDN overheen kan. Wanneer dat werkt, is het koper goed. Dat ADSL slecht werkt interessert hun niets en daarover geven zij ook geen garanties af. Daarom kun jij daar ook geen rechten aan onlenen. Het koper is in orde zolang er geen sluiting is, inderdaad. Alleen is hier constant sluiting De laatste keer dat ik een probleem ha (enkele weken terug) wist een insider van de KPN (iemand die hier komt) te vertellen dat en een capaceitsprobleem was tussen B en aarde (er staat me nog bij dat hij het had over 47 nF. Dit geeft aan dat wel degelijk gemeten kan worden of de kwaliteit wel of niet (on)berispelijk is) HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Rekordc Geplaatst: 24 februari 2009 Geplaatst: 24 februari 2009 Een lijnmeting, Viertel of MIP7 meting, berekend deze waardes. Deze meting kan gedaan worden als je een vast telefoonnummer hebt. Als eindgebruiker kun je deze meting niet direct aan KPN Wholesale, de koperleverancier, vragen maar deze gaat via je internet aanbieder. Info over de kosten van zo´n meting zie de website van de opta (http://www.opta.nl/download/besl_lijntesten_kpntelecom.pdf) Rekordc Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Con Geplaatst: 24 februari 2009 Auteur Geplaatst: 24 februari 2009 Origineel bericht van: Rekordc Een lijnmeting, Viertel of MIP7 meting, berekend deze waardes. Deze meting kan gedaan worden als je een vast telefoonnummer hebt. Als eindgebruiker kun je deze meting niet direct aan KPN Wholesale, de koperleverancier, vragen maar deze gaat via je internet aanbieder. . . . Rekordc Iedere keer (tot nog toe) als er een monteur hier was, en dat heeft nogal eens plaatsgevonden, konden die mannen precies zien waar het probleem zat (wat betreft afstand) vervolgens gingen ze graven, repareren en het probleem was verholpen. Dat is mijn ervaring, al een keer of tien danwel meer. Ik heb het dus niet over de kwaliteit van ADSL maar over de kwaliteit van de kabel en die is bij mij gelijk aan de kwaliteit van ADSL, een rotte las, een lage download, alle lassen goed, mijn snelheid óók goed. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Vette73 Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Origineel bericht van: Con Origineel bericht van: Vette73 Ik heb nog geen antwoorden op de technische vragen (boven), maar over het wisselen van aderparen kan ik uit eigen ervaring meepraten. Reeds gedaan. Oeps, dit was geen verwijt naar jou toe, maar een excuus van mij zelf. Hierboven ergens heb ik aangegeven met technisch onderlegde collega's te spreken en dat is nog niet gebeurd. Ik werk namelijk tijdelijk bij één van de DSL-providers in NL en ik hoop(te) dat ik hier wel iemand zou kunnen vinden die jouw vragen zou kunnen beantwoorden. Verder ben ik blij voor jou dat KPN bij jou zelf in actie komt want die ervaring heb ik niet. Ik heb begin van het jaar een telefonie storing gehad, telefoon en internet lagen eruit, en toen die storing door KPN was opgelost -lees telefonie en internet werkte weer- bleek mijn DSL-snelheid gehalveerd t.o.v. voor de storing. Hiervoor moest ik niet bij KPN zijn (volgens KPN) want zij leveren alleen het koper en niet het DSL-signaal en ook niet het internetverkeer. Sterker, er is toen een KPN monteur aan de deur geweest die gewoon rechts om keert maakte toen hij constateerde dat telefonie gewoon werkte en dat het om een ADSL-snelheids probleem ging. Vandaar dat ik mijn internetprovider heb gebeld, die heeft vervolgens BBNed aangestuurd en toen die haad geconstateerd dat ik op een rotte ader zat hebben zij mij, samen met KPN, op een andere ader geprikt. Toen het vervolgens weer naar behoren werkte waren we wel een maand verder...... Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
Con Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Geplaatst: 25 februari 2009 Excuses zijn niet nodig, sterker nog, onzin. De KON maakt er een potje van, niet jij, niet ik, nee de KPN. Die vertikken het gewoon om een geod aderpaar te leveren. En of daar nu een telefoonverbinding over gaat of een ADSL- verbinding is niet boeiend. Ze moeten gewoon een probleemloze kebel leveren, daar betalen we met z'n allen voor. En die monteurs, ach die krijgen alleen maar een opdracht . . . . "niets zeggen en zo weinig mogelijk doen. . . . De KPN, een volstrekt waardeloze club, maar ze zijn nog niet klaar met mij, alleen ze weten het nog niet, ik ga echt tot het gaatje. Ik ben héél positief over het verloop, de KPN weet dat nog niet! Gewoon een asociale club, klopt jaren je zakken leeg zonder iets te doen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Zo jammer he, ik weet inmiddels door ervaring voordat ik moet bellen al vaak wat het probleem is maar ze laten je gewoon het belspelletje 1ste lijn provider -> 2e lijn provider -> kpn uitvoeren. Doordat je telkens in de wacht staat en herhaald je probleem moet uitleggen sneuveld de leek in de regel door de technische wartaal suggesties die sommige helpers uitkramen. Niet zelden gaan leken in op de suggesties en moeten ze belspel meerdere keren herhalen voordat ze oplossing hebben. Menigeen heeft dermate weinig kaas gegeten van de materie dat ze uiteindelijk twijfelen aan hun eigen computerconfiguratie als bv even de lijn wegvalt. Snelheid? Wil ze niet de kost geven die totaal niet weet wat de performance van hun abbo bij een gezonde lijn moet zijn. Hoewel ik weet waar ik het over heb was ik ook niet instaat om molog KPN te dwingen om de rotte kabel danwel rotte lassen op te laten ruimen op mijn oude woonadres. Ze verschansen zich achter telefoonbelspel, doorschakelen en dan tuut-tuut klik weg en je sluit weer achteraan aan. Uiteindelijk nadat ze inzien dat je een lastpak bent belt er iemand terug die je ongezouten inpepert dat de lijn te lang is en we niets mogen verwachten en al blij mogen zijn dat het uberhaupt werkt. Dat het voorheen beter en stabieler was hebben ze geen boodschap aan. Of je nu vlakbij de centrale woont of op 6 kilometer op een kabel uit het jaar kruik de lijnhuur blijft hetzelfde. Bij bewezen slechte lijn krijg je nog geen dubbeltje korting en bieden ze je als alternatief aan om abbonnement per direct op te zeggen. Het grapje van doorsturen naar provider werkte in dit geval niet bij KPN want ze leverden zelf het adslonly van KPN. Als doekje voor het bloeden kreeg ik 3 maanden abbo vergoed.... Een loze toezegging want ik wacht nog op storting van dit schamele bedrag. Bij gelegenheid als ze iets van mij willen zal ik ze daar aan herinneren. @Con: Als je medestanders nodig bent voor je actie dan pm me maar. Door mijn werk kom ik meerdere locaties tegen waar KPN de oplossing moet geven maar het verdomd om dit waar te maken.
Hoeba Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Origineel bericht van: Con I had a dream . . . . Weer eens een lange intro, sorry voor de ongeduldigen onder ons. Sommigen weten al dat ik van Abel naar FreeOnline ben gegaan. (niets mis mee, een goede club, met ook een goede helpdesk) Ook weten diverse al dat ik over de weg 6490 meter van de centrale zit. So far so good. Wat nu volgt is in mijn beleving gebeurd, wellicht volstrekte onzin. Onze snelheid kwam niet boven de 1,2 Mbps, dit aangehaald bij FreeOnline. Zij hebben een en ander bekeken met als resultaat een snelheid van 2,5Mbps, met een meltdown van eens per dag down. Kortom, toppie maar vooral leefbaar. Ik heb en had de beleving dat ze mijn snelheid vast haden gezet op 2,5Mb. De linemodus was G.DMT (ADSL). Nu, twee weken terug, stond mijn lijnmodus plotsklaps op G.DMT.BIS niet erg op zich maar mijn snelheid was gezakt tot het oude niveau en wel 1,2 Mbps. Ik heb dit gemeld aan FreeOnline en deze zegt dat de snelheid veroorzaakt wordt door de lange lijn en de daarbij behorende kwaliteit. (overigens een nieuwe medewerker(voor mij althans)). Die verhalen daar ligt mijn zolder helemaal vol van maar ik heb er nog niet op gereageerd. Nu mijn dream (lees gedachtenkronkel) Ik denk als er 24Mb op je verbnding wordt gezet (wat nu het geval is) je modem meer over z'n nek gaat dan wanneer er een lagere bandbreedte op je lijn wordt gezet. Het modem zal bij een dergelijk snelheid meer foutproblemen ervaren en daarna vervolgens intrainen op een "veilige snelheid" Ik denk ook (weer die dream) dat FreeOnline in het verleden bij de G.dmt de aangeboden snelheid heeft verlaagd om overtollige foutcorrectie van mijn modem te voorkomen. Mijn vraag is dan ook concreet, moet je gelukkig zijn met 24 Mb als je lijn een dergelijke lengte heeft. Of moet je afdwingen om de aangeboden snelheid te verlagen opdat je dan (weer in mijn beleving) een stabielere snelheid kan hebben? HG CC Hallo, Verghelijkbaar verhaal hier. In december is hier de xs4all lijn naar 20mbit verhoogd, wat bij mij thuis ook voor onderbrekingen zorgde. Ik moest maar een nieuw modem aansluiten en dan waren de problemen vast wel weg. Ik kreeg zelfs een nieuw modem (Fritz!boxFon) bij contractverlenging per januari. De problemen waren er dan weer wel en dan weer niet met het nieuwe modem. Uiteindelijk heeft na vele telefoonuurtjes met xs4all nu eindelijk iemand de lijn getest en vastgesteld dat de max haalbare snelheid 13 Mbit kan zijn op mijn adres. Hierdoor hebben ze zelf bij Xsall besloten mijn snelheid naar 12Mbit terug te zetten, zodat de lijn niet meer "klappert"! De vebinding lijkt nu goed te zijn. Op mijn vaag naar een Duo meting zodat er wel 20Mbit zonder storing op een goed aderpaar bij mij binnen kon komen kreeg ik een negatief antwoord, dat dat niet ging gebeuren! Service van niks dus bij Xs4all, ondanks dat ze op hun site aangeven dat dit mogelijk kan zijn! Ik vind dat ze eerst de snelheid moeten meten en dan pas de aanbieding voor snelheidsverhoging mogen aanbieden! Zo bespaar je veel zorgen en twee maanden van sprookjes van een nutteloze helpdesk! Moet nu ook nog eens wachten tot januari voordat ik eventueel kan overstappen naar een andere provider, zoals de kabel oid. Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Con Geplaatst: 26 februari 2009 Auteur Geplaatst: 26 februari 2009 Origineel bericht van: theparasol Zo jammer he, ik weet inmiddels door ervaring voordat ik moet bellen al vaak wat het probleem is maar ze laten je gewoon het belspelletje 1ste lijn provider -> 2e lijn . . . . @Con: Als je medestanders nodig bent voor je actie dan pm me maar. Door mijn werk kom ik meerdere locaties tegen waar KPN de oplossing moet geven maar het verdomd om dit waar te maken. In ieder geval een treffend verhaal. Ik heb last van indentificatiedrang, shit, wat was dat een moeilijk woord . . . HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 26 februari 2009 Auteur Geplaatst: 26 februari 2009 Inmiddels het volgende gemaild aan de KPN: Beste mensen, Ik heb inmiddels een tweede keer UW probleem geplaatst; http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/postlist/Board/34/page/1 Dit is inmiddels honderden keren gelezen. Nu weet ik een board met 75000 bezoekers alwaar veel kennis zit, daag me niet uit en los het op. Ik had al eerder gezegd dat ik het niet opgeef, ik ga verder zolang er niets gedaan wordt. Ik geef u nog een week voor het probleem wat u, de KPN heeft aangericht. Groeten, Con van Doornik. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 26 februari 2009 Geplaatst: 26 februari 2009 Vandaag op een school geweest waar de israkast volledig van de muur lag. Deksel ontbrak ook. Aanleiding was niet werken van ADSL van 1 der scholen die in het gebouw zat. Dit probleem is initieel onstaan tijdens opleveren extra isdn aansluiting. Vervolgens verergert doordat provider klant modem heeft laten resetten, toen dit niet hielp heeft xs4all ze doorverwezen naar KPN. Een andere KPN klungel is op locatie gekomen, heeft direct speedtouch 510 vervangen door zo'n kpn experiabox locked firmware en toen dat niet hielp heeft hij de isra goed bekeken. Aders weer even in de klemmen aangedrukt en alles maar zo achtergelaten. Die modem kan de klant niets mee want is directadsl only en ze hebben xs4all. Daarnaast was de line speed nog geen 5 Mbit, de collega school had ook nog geen 5 Mbit. Oorzaak: waardeloze lijn en kwalitatief uitermate teleurstellende ISRA. Ja KPN is verantwoordelijk tm de ISRA, binnen week 2 klungels, 1ste weet niet wat hij doet en nummer twee ook niet. Als ik zulke wanprestaties achterlaat volgt er gesprek op kantoor maar bij KPN gebeurt er niets. De oude leuze Putje Graven, Tentje Opzetten, Tukje doen doet zijn naam nog steeds eer aan Hoog tijd dat al die snurkers de keien opgaan daarzo. Er zitten beslist goede gasten tussen maar die worden kapotgemaakt door het vele kaf wat daarzo nog immer "werkzaam" is en elkaar de hand boven de kop houden.
sathopper Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Origineel bericht van: theparasol Ze verschansen zich achter telefoonbelspel, doorschakelen en dan tuut-tuut klik weg en je sluit weer achteraan aan. Uiteindelijk nadat ze inzien dat je een lastpak bent belt er iemand terug die je ongezouten inpepert dat de lijn te lang is en we niets mogen verwachten en al blij mogen zijn dat het uberhaupt werkt. Dat het voorheen beter en stabieler was hebben ze geen boodschap aan. Of je nu vlakbij de centrale woont of op 6 kilometer op een kabel uit het jaar kruik de lijnhuur blijft hetzelfde. Als je na enige tijd ervaring en gewerkt te hebben bij KPN het belspelletje kent kun je er toch wel doorheen komen. Dit is mij dan ook met succes gelukt op mijn oude en nieuwe adres. Ik had hier flinke storing en sluiting tussen de aderparen (zelf al gemeten). Vanachter mijn bureau gebeld en alle vragen beantwoorden zonder actie te ondernemen zoals kunt u modem resetten, hoe zit deze aangesloten etc. Op het moment dat ze een lijnmeting gaan doen gewoon je modem uit de muur trekken zodat ze je snelheid niet kunnen terugschroeven. resultaat woensdag gebeld vrijdag een meetploeg. Maandags de lasploeg. Tevens super vriendelijk blijven en op gevoel gaan spelen help erg goed zeker bij vrouwlijke helpdesk medewerksters. Origineel bericht van: theparasol De oude leuze Putje Graven, Tentje Opzetten, Tukje doen doet zijn naam nog steeds eer aan Hoog tijd dat al die snurkers de keien opgaan daarzo. Er zitten beslist goede gasten tussen maar die worden kapotgemaakt door het vele kaf wat daarzo nog immer "werkzaam" is en elkaar de hand boven de kop houden. De mannen die hier waren van de meet/las ploeg waren van de oude stempel en begonnen na een kop koffie snel hun ergenissen te spuien over hun werkgever. Ook voor hun is het er veel onpersoonlijker op geworden. Hier twee dagen gewerkt totdat het probleem over was. Toen de verbinding al goed was toch nog de volgende dag terug gekomen voor een andere rotte las (hadden ze ook zo kunnen laten). Nu voer ik al weer een jaar de strijd om mijn abonement (up)snelheid hoger te krijgen maar die strijd lijkt verloren helaas.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen