Gast Roland CNW Geplaatst: 27 januari 2009 Geplaatst: 27 januari 2009 Hoi, wat me opvalt is dat de datum van elke folder mee veranderd als ik de bestanden die er in zitten verander met bijv. kopieren of verwijderen. Dit is bij Vector Linux en Xandros het geval. Op HDD en ook USB stick. Is er geen optie dat hij gewoon de -date of creation- van die folder aanhoud ?
Adriaanvn Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 Als er iets in de folder wordt veranderd (een bestand toegevoegd, verplaatst, hernoemd), dan wordt de 'modification time' van die folder gezet. Als je een bestand uitbreidt, dan verandert er niets in de folder en wordt alléén de modification time van het bestand zelf opnieuw gezet. Ik zie niet waarom je de timestamp van een folder zou willen behouden, maar met het commando 'touch' kun je iedere tijd die je maar wilt op een folder of bestand zetten. (Nou ja, niet IEDERE: niet ouder dan 1970 - ongeveer het begin van UNIX.) Zet de timestamp op Nieuwjaarsdag: Code: touch -t "200901010000" defolder Copiëren is wat lastiger. Ik doe dat door een tijdelijk bestandje (of folder) even de timestamp te geven die ik wil bewaren: Code: touch --reference=defolder /tmp/onthoudbestandje(doe op deze plek de dingen IN defolder die je wilt doen)touch --reference=/tmp/onthoudbestandje defolderrm /tmp/onthoudbestandje In Linux kan álles. Ben overgestapt naar TV kijken via internet. Tot een paar jaar geleden: Xtrend ET4300 ontvangers met OpenPLi en een Linux NFS server voor opnames; daarvoor: DVB-S/2 kaarten met opensasc-ng op MythTV (een Linux PVR); begonnen met Nokia MediaMaster 9500s en dBox2.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen