Ga naar inhoud


[Cam Algemeen] Onbekende Cam


Aanbevolen berichten

Dag Forumvrienden!

 

Van mijn opa heb ik een TV4000PVR ontvanger gekregen. Mooi apparaat! Helaas heeft het één minpuntje, de CD smartcard werkt niet. Volgens mijn opa, welke naar de dealer is geweest, ligt dit aan de CAM module. Kunnen jullie dit misschien beamen?

 

Hij heeft destijds wel gewerkt met een z.g.n. 'funcard'.

 

Eventuele aanvullende informatie zie ik graag tegemoet!

 

Zie foto's:

 

http://farm4.static.flickr.com/3382/3231649481_4672b7c51f_b.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3461/3231645691_24159131ca_b.jpg

Michael / PA4MW

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat is inderdaad al een hele ouwe, het is een kloon van een MM (magic module) 1.02.

Of het werkt of niet werkt ligt aan de software versie die er op staat dat kan ik op de foto niet zien.

 

Er is eventueel wel andere software op te zetten maar zo'n progger kost misschien meer als een nieuwe ci module die wel geschikt is voor de originele kaart van CanalDigitaal. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aart,

 

Hartelijk dank voor uw bericht! Erg interessant om te weten waar deze kaart van af stamt. Het kan goed kloppen dat de CI-module al een wat ouder beestje is, hij komt in elk geval minimaal uit 2004, dus misschien is de CAM zelfs wel ouder. Bij de informatie over de CI-module in de software van de Topfield zie ik 'DREAM LOAD' staan. Is dit het typenummer o.i.d.?

 

Is er misschien een module welke u me aan kunt raden? Ik lees veel positiefs over modules van Aston, maar of dit compatibel is met de Topfield?

 

Ps. Ik zie in uw onderschrift dat u een fun4 kaart gebruikt, deze zat ook in mijn module. Helaas zijn de keys verlopen, en ik geloof dat ik hier ook niet over mag spreken op het forum, maar is deze CI-module nu nog steeds compatibel met de fun4 kaartjes?

 

Interessante materie het satgebeuren! :-)

Michael / PA4MW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MikeBsc
Bij de informatie over de CI-module in de software van de Topfield zie ik 'DREAM LOAD' staan. Is dit het typenummer o.i.d.?



Helaas DREAMLOAD geeft aan dat hij zijn software kwijt is en klaar is om er nieuwe software op te laten zetten.
Dus hij doet helemaal niets meer zonder soft.

Probeer in het Topfield forum hier info te krijgen welke cam goed werkt met je ontvanger.
Mijn onderschrift is meer als een grapje bedoeld de Nokia 9800 is zo ongeveer de slechtste ontvanger die ooit gemaakt is. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aart,

 

Hartelijk dank voor uw bericht! Oeps, dus de module is zijn software krijt. Hihi, hoe m'n opa dat nu weer gedaan heeft :-D Kunnen deze modules zomaar hun software verliezen, of...?

 

Dan zit er niets anders op dan te kijken voor een nieuwe module. Ik zal de vraag welke even stellen in het Topfieldtopic. Hartelijk dank!

 

Michael

Michael / PA4MW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MikeBs
Bij de informatie over de CI-module in de software van de Topfield zie ik 'DREAM LOAD' staan.


Misschien woont er een forumgenoot bij je in de buurt die nog in het bezit is van een programmer voor deze CAM die je kan helpen er nieuwe software op te zetten.

Van een fun4 hoef je niet veel meer te verwachten.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Satvrienden!

 

Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties! Ik begin behoorlijk enthousiast te raken, betreffende het schotelgebeuren!

 

Ik heb zojuist mijn TF4000PVR even van nieuwe (nouja, nieuw (2007) eerder de meest recente) firmware voorzien via de RS232 poort. Het werkt nog ook!

 

Hartelijk dank voor het aanbod Rekordc! Helaas woon ik nogal ver wan Twente. Ik woon in de regio Ede, Gelderland. Hoe is het eigenlijk gekomen dat de funkaartjes niet meer werken? Is er een nieuwe codering, welke ervoor zorgt dat funkaartjes niet meer werken? Zijn er alternatieven, of...? Zijn programmeermodules voor CAMS erg duur, of...?

 

Zou ik eventueel de CAM naar u op kunnen sturen Rekordc? Uiteraard vergoed ik de portokosten, en ook zijn de programmeerkosten geen probleem. Ik verneem dan graag van u, wat de kosten zijn :-).

 

Dit heb ik nu altijd, ik stap altijd te laat in met dit soort dingen. Zo was mijn laatste aankoop een minidisc-speler, haha :-)

 

 

Michael / PA4MW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzenden zou ik niet doen, er is vast wel iemand in de buurt.

 

De coderingen zijn verbeterd waardoor, als er al een gekraakt is, een zwaardere processor en meer geheugen nodig is om de originele kaart te kunnen nadoen.

Wat dus nog wel werkt met een fun4 zijn zenders die de oude coderingen gebruiken.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rekordc,

 

Ik begrijp het :-)

 

Zou je met een fun6 kaart, of in elk geval een kaart met zwaardere processor nog leuke dingen kunnen doen, of is het coderen practisch tot een einde gekomen, en is het te lastig geworden om 'leuke' zenders te bekijken? Ik ben toch wel erg benieuwd hoe dit nu werkt :-). Heb je bijvoorbeeld een soort van 'coder' waar je een fun6 kaartje inschuift?

 

Met vriendelijke groet,

Michael

Michael / PA4MW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MikeBsc
Ik ben toch wel erg benieuwd hoe dit nu werkt :-). Heb je bijvoorbeeld een soort van 'coder' waar je een fun6 kaartje inschuift?


Je bedoelt waarschijnlijk een programmer? Ik zou eigenlijk als ik jou was niet meer hierin gaan investeren. Ik ben bang dat je een paar jaar te laat bent... confused

Grtz, Matthijs

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Matthijs,

 

Bedankt voor uw reactie! He, jammer dat ik te laat ben, hihi :-) Ach, het gaat me verder ook niet om het gratis bekijken van zenders hoor, maar ik vind het razend interessant hoe zoiets nu werkt(e).

 

Voor zover ik het begrepen heb download je dus zogenaamde 'keylijsten'. Deze zet je via een programmer op een kaart, bijvoorbeeld een fun6. Zodra dat gebeurd, houdt je de satteliet voor de gek, en kan je gratis tv kijken. Echt bizar dat dit mogelijk was. Ik weet nog dat mijn opa met het fun4 kaartje zelfs naar Kanaal+ kon kijken, voor niets! Bestaan er momenteel eigenlijk manieren op zenders op zo'n manier te bekijken? Of is het echt afgelopen. Of is het afwachten op nieuwe apparatuur, zoals je dat wel vaker ziet met nieuwe technieken?

Michael / PA4MW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...