Ga naar inhoud


Ervaringen met Vantage 1100s


Gast Edwinmtb

Aanbevolen berichten

Ik heb op dit moment een DM 500s met astra 1,2,3 en hotbird en ik overweeg een HD ontvanger te kopen. Ik lees goede verhalen over Vantage ontvangers, met name over de 8000s. Omdat wij nooit iets opnemen enz. (misschien ook omdat ik nu die mogelijkheid in beginsel niet heb), lijkt mij de Vantage 1100s ook voldoende. Mijn vraag is welke ervaringen mensen met deze ontvanger hebben. Geeft deze ontvanger ook dezelfde beeld en geluid kwaliteit als bijvoorbeeld de duurdere 8000 of 7100. Of is het beter om wat meer geld uit te geven voor een ontvanger en dan te gaan voor bijvoorbeeld de 8000 of de Humax Icord. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelf een Vantage 6000 (zonder netwerk maar met 2 + 2 sloten, was voor ons erg belangrijk) en ik kan ze alleen maar aanraden. De Vantage HD serie is opgebouwd als 1 ontvanger maar met verschillende uitvoeringen waardoor elke softwareupdate geldig is voor elke uitvoering.

Persoonlijk neem ik zelden iets op, maar een usb stick van 11.- euro kon er nog wel vanaf en daardoor kan je toch wel enkele uren opnemen mocht dat nodig zijn. Hou er rekening mee dat als je gaat opnemen je enkel nog op dezelfde transponder kan tvkijken. De enkele malen dat wij iets opnemen is als we buiten de deur zijn dus voor ons is dit al wat we nodig hebben.

Een groot voordeel met de Vantage is dat met de juiste firmware je geen CAM nodig hebt om te kijken. Cardsharen doe ik niet en kan ik niets zinnig over zeggen.

 

Wat betreft beeld en geluid: op 720p (heb een HD ready toestel) geeft hij geweldig beeld. HD is zoals te verwachten goed, maar ook SD kan heel erg goed worden getoont (is wel afhankelijk van zender natuurlijk). Ik heb niet alle Vantage HD ontvangers open gemaakt om te vergelijken maar zover ik begrepen heb, zit er altijd dezelfde basisapparatuur in (afhankelijk van de configuratie, bij mij zit er echt geen netwerk in of een tweede tuner).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...