theparasol Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Lijkt mij die convertor ook de schuldige. Los daarvan hikt je glas ook al vanaf dag 0. Wanneer komen ze weer van de KPN? Lijkt me nl niet dat dit ooit goed opgeleverd is. Of had je ook zo'n hufter die zijn eigen bonnen aftekend als zijnde goed opgeleverd. Suc6 met je kruistocht
gerrit B Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Nee, het probleem is dat er gevraagd wordt te tekenen dat het opgeleverd is, maar dat er op dat moment nog geen TV signaal op staat. Dat signaal komt pas 2 weken later en dan zie je dus pas dat het niet goed is. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
theparasol Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 aha... 2 weken time-out... dat verklaard alles! Lijkt mij dus even gevalletje storingsdienst bellen en ticket inschieten. Maar goed, open deur, zul je vast al wel gedaan hebben.
Moderator ceesv Geplaatst: 1 februari 2009 Moderator Geplaatst: 1 februari 2009 Zoals je het verhaal schildert, ga je inderdaad toch weer aan die convertor denken. En het hangen duidt inderdaad op een brakke digitale verbinding. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Ik vindt het een beetje een wazig verhaal. Men praat over sneeuw wat inhoud dat het signaal gewoon analoog is. Aan de andere kant praat men over stilstaand hikkend beeld. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
theparasol Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 De defecte converter zet het digitale signaal om in een slecht sneeuwend / strepend coax signaal. De glasaanvoer hikt en op die momenten bevriest het slechte coax signaal ook nog eens...
lodie Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Het werkt als volgt. Vanuit de PoP lokatie is er een splitter veld voor tv signaal. Dit signaal komt op 1 vezel binnen. Dit signaal moet wel aan een waarde voldoen. Als dat niet het geval is gaat het Cai blikje vreemde kuren krijgen (oversturing of geen signaal doorgeven). Nu vermoed ik dat het signaal telaag binnen komt. Dus gewoon even bellen met CICT en een storing melden :-). Komen ze het signaal nameten en eventueel een nieuwe las maken. Lodie
gerrit B Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Dat zou dan betekenen dat de las voor de 4e keer op rij slecht zou zijn. Eerlijk gezegd geloof ik daar niet in, ik monteer zelf ook glasvezel connectors af, dan wel met de hotmelt methode ipv. wat men hier gebruikte de koude methode met pigtailtjes en dat kan een keer fout gaan maar 4 x op rij???? Zelf verwacht ik eerder een combinatie van slechte glasvezelconvertor en de lassen die in de straat gemaakt zijn. Deze laatste zijn onder het zand geschoven en dat is vrij veel werk om ze weer bovengronds te halen. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
lodie Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Dat bedoel ik ook :-) Las hoeft niet slecht te zijn bij de FTU. Laat anders de monteur een OTDR meting doen. Dan weet je precies waar de demping zit (of niet). Lodie
theparasol Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Is dat niet die moeilijke meting die niemand wil behalve de klant? (bij fail: vergunningen aanvragen, straat weer los...)
pukje Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 de meting is niet moeilijk (in verdeelkast en bij klant) maar het verhelpen is moeilijk
lodie Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Ehh bij FttH zit er geen verdeel kast Alleen een PoP Lodie
gerrit B Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 juist, alle kabels uit de buurt komen hier samen bij een huis een paar huizen verder op (goede 100m vanaf hier) daar hebben ze alle dunne kabels (met 4 vezels) die naar de huizen lopen gelast op 1 dikke kabel die naar zeg maar de wijkcentrale loopt. Die las is gewoon onder het zand gestopt, stoep er weer bovenop en niemand ziet er nog wat van. Dus denk ook dat ze niet staan te springen om het geheel weer los te moeten graven. Maar hoor hier in de buurt meer klachten dat oa. de beloofde snelheid van 35Mb bij lange na niet gehaald wordt, soms helemaal geen internet, telefoon wat niet werkt enz. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
The Pope Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Ik ben glaslasser bij een kabelaar ( geen KPN ). Als ik jouw verhaal lees, dan denk ik dat je inderdaad te weinig signaal binnenkrijgt. De converter zet alleen het signaal om van optisch naar elektrisch en versterkt dus niet. De vezel die van jouw woning weggaat is ergens in het netwerk gelast. Als jij de enige bent die slecht signaal hebt en je buren niet, dan is de kans groot dat deze las niet ok is. ( vezel zit in de knel, of de las is gewoon niet goed ) Het kan ook nog zo zijn dat tijdens de aanleg de kabel is geknikt en er dus een demping in je tuin ligt. Er is inderdaad maar één manier om dit correct af te handelen. Een otdr meting uitvoeren en de demping verwijderen. Als je buren ook slecht signaal hebben dan gaat het in de optische deler al mis en krijgt deze dus te weinig signaal. Wat jij zegt over de connector die al vervangen is in je woning is correct. De kans dat het daar aan ligt is praktisch uitgesloten. Met de huidige lasmachine's heb je gemiddeld een demping van 0,1 db. reken daar een patchdemping van 0,5 db bij en je verliest dus in je woning nog geen 1 db. OTDR meting uit laten voeren is de eningste optie. Suc6
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen