JohnO Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 Mijn NEC versa 350 laptop geeft nauwelijks beeld meer. De inverter lijkt defect. Helaas passen inverters uit vorige typen NEC fysiek niet ( print lay-out identiek alleen de stekkertjes zijn qua formaat verschillend ( met name het 8 pins connectortje) op de inverter is iets kleiner dan uit een versa 320. Wie heeft nog iets liggen ( of een verloopje) Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
JohnO Geplaatst: 29 januari 2009 Auteur Geplaatst: 29 januari 2009 Iemand suggesties ter vervanging of reparatie? Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
JohnO Geplaatst: 30 januari 2009 Auteur Geplaatst: 30 januari 2009 Is er iemand die op de mm kan solderen. ik heb alle onderdelen.Alleen de soldering is bijna smd zo klein en dicht op elkaar Dat durf ik met mijn weller pook niet aan Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
iemand Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 Hoi John, kun je de print-stekkertjes niet omzetten ? Of je haalt voor zo'n 15 euro een 15 watt soldeerboutje met kleine punt. gr. Erik
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 Moet even mijn station nakijken dit weekend en dan wil ik ze er wel eventueel in zetten voor je.. Welke wijk woon je?
JohnO Geplaatst: 30 januari 2009 Auteur Geplaatst: 30 januari 2009 ik stuur je wat info via PM Tnx Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
JohnO Geplaatst: 30 januari 2009 Auteur Geplaatst: 30 januari 2009 Ha Erik Ik heb inderdaad naast de Weller ook een 15 watt bout. Deze lijkt grof tov alle printspoortjes die ver-soldeerd moeten worden ( 6 stuks op ongeveer 0,7 cm Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Big fellow Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 Wat ik regelmatig doe in zo'n geval is alle sporen en pootjes onder een druppel tin leggen. Dan vervolgens met de-soldeer litze en/of tin zuiger de druppel weer weg te halen. Als je dat "handig" doet dan blijven de pootjes verbonden met de sporen, en zijn alle sluitingen weg... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator Matchless Geplaatst: 30 januari 2009 Moderator Geplaatst: 30 januari 2009 nog simpeler.. Neem een dun koperdraadje en wikkel deze om je te grote soldeerbout en je hebt een perfecte SMD soldeerbout.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
satmate Geplaatst: 31 januari 2009 Geplaatst: 31 januari 2009 gebruik een klein boutje met spitse stift, en (belangrijk) vertin eerst de print en de pootjes van het onderdeel. Dan hoef je het alleen maar aan te tippen met je bout, hoef je niet meer met tin te knoeien,op dat formaat.
JohnO Geplaatst: 31 januari 2009 Auteur Geplaatst: 31 januari 2009 Allen hartelijk dank voor de goede tips. Ik durf nu wel aan de slag te gaan. Ik zal eerst eens proberen de mini connector ( 4 mm 6 pootjes) los te solderen en over te zetten op de plaats van de grote connector ( 6 mm eveneens 6 pootjes) poeh wat een klus Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
JohnO Geplaatst: 31 januari 2009 Auteur Geplaatst: 31 januari 2009 leuke klus... los-solderen ging niet. Het soldeer op de connector weigerde te smelten. Ik vond nog een female connector welke in de print paste. De draadjes heb ik schoongemaakt om de connector op de inverter solderen. parallel aan de bestaande grote connector. De nieuwe kabeltjes ertegen aan solderen ging ook niet. De connector pin voor pin losgemaakt. Zo ook met de kabel van de defecte inverter. Toen de grote connector pin voor pin vervangen door de kleine connector. Alles aangesloten.....zeer donker output naar scherm. Deze inverter deed hetzelfde als de originele inverter. Toen maar de tft vervangen. Geen positief resultaat. Had na veel gezoek nog een inverter gevonden in de bak.....helaas geheel zonder connector maar met een flatcable aansluiting. nou ja! Kan nu dus ff niet verder. Oja, er is een mooi signaal op de vga connector dus ik kan wel zien wat er gebeurd. Helaas niet op de tft van de laptop zelf. Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen