Ga naar inhoud


[7025] Na uitschakelen valt hij helemaal uit


Fotmaesron

Aanbevolen berichten


Misschien is meer info wel beter, voor een goed antwoord.

 

Je dreambox is daarna helemaal "dood" ? D.w.z. ook je LCD schermpje doet niets en ook geen activiteiten van hardeschijf, o.i.d. ?

Als dat het geval is, is de oorzaak waarschijnlijk je voeding.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja eerst maar even opnieuw flashen.

Maar de voeding kan ook problemen geven, maar wat meer info zou makkelijker zijn.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb exact hetzelfde.

 

De 7025 in standbye en binnen een aantal uur verschijnt op het display CF available en de box is dood. De aan-uit toets twee x indrukken en wachten tot e.e.a. geboot is lost e.e.a. weer op. Zolang de box aan blijft (dus niet op stanbye zetten) blijft e.e.a. gewoon goed lopen.

 

Dit doet vermoeden dat het geen voedingsprobleem kan zijn want dan zou het wellicht juist ook voor moeten komen als de box niet op standbye staat.

 

In de flash staat de laatste versie van Ozoon op de CF kaart Gemini4.0 (eerder met Gemini 3.9 hetzelfde probleem).

 

Zou het een driver probleem in de Ozoon versie kunnen zijn ?

 

Groeten,

GVW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GVW1


In de flash staat de laatste versie van Ozoon op de CF kaart Gemini4.0 (eerder met Gemini 3.9 hetzelfde probleem).

Zou het een driver probleem in de Ozoon versie kunnen zijn ?

Groeten,
GVW


OoZoon heeft meestal via zijn online updates al de laatste zaakjes geregeld inzake drivers en toebehoren (plugins)
Dus dat zal het wellicht niet zijn.

er zijn op 't forum ook wel eens echte spookboxen geweest met de meest rare symptomen.
dan zou ik zoals Freaky schreef eens zuiver en opnieuw 't image flashen.

chiao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nieuwe image geflashd, maar nog steeds hetzelfde probleem,

zolang hij aan staat werkt alles goed, op satandbij zetten en helemaal dood, soms duurt het wel een half uur voor hij terug reboot.

Is de voeding zelf te vervangen met module of moet hij hiervoor naar een hersteldienst gestuurd worden?

 

Fotmaesron

2x Dreambox 800;Vu+ solo2;Vu+solo 4K; Wave Frontier 90 : Astra1, Astra2, Astra3, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier exact hetzelfde probleem.

 

Bij mij te herleiden tot een brakke voeding. Voeding besteld bij een sathandel, niet meer leverbaar.

 

Via het dream multimedia GmbH zelf support vragen wordt het meest aangeraden op het eigen board. Je schijnt je eigen voeding te mogen opsturen, waarna je een nieuwe terugkrijgt.

 

Gezien de laatste ontwikkelingen rondom de distributeur in Nederland ben ik benieuwd hoe e.e.a. in z'n werk gaat. Eerst maar eens zelf DMM mailen wat ze denken te doen.

 

Ik vind trouwens dat er de laatste 2 maanden relatief veel voedingen van een DM7025 er mee ophouden - lijkt net of er een component op zit met een maximale levensduur van 2-2,5 jaar!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast determinism

Ik heb ook het zelfde probleem. Ik heb veel rond gebeld/gemaild maar niemand heeft meer een voeding voor de 7025. Voeding voor 7025+ is nog wel verkrijgbaar. De 7025+ is niet direct toe te passen. DMM had geantwoord dat ik de dreambox maar op moest sturen naar hun. Ik had daarna aan DMM gevraagd of ze instructies kunnen geven over wat er gemodificeerd moet worden aan de dreambox zodat deze voeding (7025+) wel werkt. Ze antwoorden:

 

no, sorry but any schematic technical plans and so on can't be published to you.

 

Als ik hem naar DMM opstuur ben ik hem waarschijnlijk wel 2 maanden kwijt en gaat het me zeker ook best wel wat kosten. Weet iemand wat er gewijzigd moet worden aan de Dreambox zodat de voeding voor de 7025+ ook zonder problemen kan werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees dit draadje maar eens door,je oude voeding repareren,lijkt mij toch makkelijker!

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Main/248765/Number/1558649#Post1558649

 

Voor de mensen die niet kunnen solderen,wil ik graag de helpende hand zijn,graag via PM. smile

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...