Jassy Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 Dag mensen, Ik heb hier sinds kort een dbox2 van Sagem staan, waar ik graag een Canal Digitaal kaart in wil steken. Wat voor CAM heb ik hier voor nodig om dit in de dbox aan de gang te krijgen? Ik heb iets gelezen over multicam, maar kan ik ook de cam van Canal Digitaal hiervoor gebruiken? Alvast bedankt voor de antwoorden!
Macaco Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 Er moet een multicam in. Deze komt in de connector op de print waar nu nog het telefoonmodem in zit. De kaart kan dan gewoon in de normale kaartlezer aan de voorkant, waar hij dan met de juiste frequentie uitgelezen wordt. De dbox2 heeft geen CI-slot, een module van CD zal dus nergens in passen. Mvg., Macaco
Jassy Geplaatst: 29 januari 2009 Auteur Geplaatst: 29 januari 2009 Oke, harstikke bedankt voor je antwoord! En heet dat ding zelf 'multicam' of is dat een verzamelnaam voor allerlei cam's? Het modem is reeds uit de dbox2, dus dan hoef ik daar niet mee te goochelen. Aan wat voor prijs moet ik voor zoiets denken? Mvg!
Gast aart44 Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Origineel bericht van: Jassy Aan wat voor prijs moet ik voor zoiets denken? Mvg! Google heeft het antwoordt.
Jassy Geplaatst: 29 januari 2009 Auteur Geplaatst: 29 januari 2009 Dat is geen geld! En daar gewoon de CD Kaart inproppen en gassen maar? Geweldig! Super bedankt voor jullie antwoorden!!
Macaco Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 Je moet nog wel het nodige instellen als hij erin zit, het zal geen plug-and-play zijn. Eventueel heb ik nog wel 1 voor je te koop. Ik heb hier 2 types liggen. Groeten, Macaco
Jassy Geplaatst: 31 januari 2009 Auteur Geplaatst: 31 januari 2009 Ik heb intussen een nieuwe op de kop weten te tikken voor 14,95. Dat was de multicam 3.0. Het instelwerk komt vast wel goed, hoop dat ik daarover genoeg informatie kan vinden!
Jassy Geplaatst: 1 februari 2009 Auteur Geplaatst: 1 februari 2009 Ik lees nu net dat Canal Digitaal zijn kaarten omwisselt voor Mediaguard 3 (Seca 3) kaarten. Ik neem aan dat deze gewoon werken in de Multicam ?
BB2000 Geplaatst: 9 februari 2009 Geplaatst: 9 februari 2009 De multicam (hardware) zal waarschijnlijk het laatste zijn wat je problemen gaat opleveren. Het zal eerder mgcam of cccam zijn die je moet updaten om je kaart te kunnnen blijven lezen. Huidige multicams voor de dbox ondersteunen een hele brede range aan frequenties, zeker de jumperless versies, maak je daar dus geen zorgen om Cable rules, only for fools...
Jassy Geplaatst: 10 februari 2009 Auteur Geplaatst: 10 februari 2009 Goed, helemaal super. Ik heb inmiddels de Dbox2 binnen, de Multicam was bijzonder makkelijk te installeren. Ik heb als emu CAMD3 geinstalleerd, daar zit namelijk al van huis uit een multicam optie ingebakken (Keywelt Januari 2009 Image zit op de box). Nu alleen nog ergens een CD Kaart lenen om te kijken of het werkt!
BB2000 Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 Hoi Jassy, Mooi dat de inbouw van je multicam is gelukt Citaat: Ik heb als emu CAMD3 geinstalleerd.....alleen nog ergens een CD Kaart lenen om te kijken of het werkt! Gaat niet werken met CD kaartje. Je moet echt van ngcam of cccam gebruik maken. deze cam's ondersteunen een CD kaart, camd3 doet dat niet.. Cable rules, only for fools...
Jassy Geplaatst: 13 februari 2009 Auteur Geplaatst: 13 februari 2009 Oke! Dan zet ik er cccam op. Kan ik daarmee gelijk de CD kaart in gebruik nemen, of moet ik dan nog het een en ander configureren voor dat dat werkt? Ik heb namelijk de CD kaart al geactiveerd, moet dus nu alleen nog de multicam goed instellen.
Jassy Geplaatst: 13 februari 2009 Auteur Geplaatst: 13 februari 2009 Hmm, als ik CCcam erop zet, krijg ik onderin de Infobalk alle Codeervormen te zien, maar voor de rest niets. Met Newcamd echter, krijg ik ook daarboven een rood sleuteltje te zien, met daar links naast EMU. Wordt nu mijn Multicam herkent? EDIT, dat hoort dus bij de newcamd. Ik zet nu MGCam erop, en zie wel verder!
Jassy Geplaatst: 15 februari 2009 Auteur Geplaatst: 15 februari 2009 Zo intussen heb ik het aan de gang gekregen met een kant en klare Gbox configuratie. Echter duurt het vrij lang voordat er beeld is. Q-music en nog een paar radiozenders krijg ik helaas niet open. Het begin is er dus!
Gast mika Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Heb hier Neutrino 1.17 lopen met gbox vanavond een nieuw seca 3 kaartje getest met een multicam werkt perfect. Wil nu CCcam 2.0.11 gaan draaien maar krijg dat nog niet voor elkaar weet niet precies welke files ik moet nemen en waar die moeten staan, CCcam moet in VAR/EMU rechten op 775, CCcam.config in VAR/keys maar de rest dan, over dreambox met inigma genoeg info maar Dbox neutrino is mager.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen