Moderator Matchless Geplaatst: 28 januari 2009 Moderator Geplaatst: 28 januari 2009 Sinds een week heb ik een sony alpha a200 met een 18/70 lens via een veilingsite gekocht. Vandaag begon de camera te ratelen bij het aanzetten en focuseren. Op enkele internetsites had ik gelezen dat er een tandwiel gebroken is. Een vaker voorkomend probleem. Ik heb de lens nagekeken en idd, een tandwielring gebroken. Nu zoek ik dus deze tandwielring. Repareren is lastig omdat deze van gegoten aluminium is.toch? of heeft iemand een idee om er toch een tandje op te zetten. Foto van dat tandwiel kan ik niet maken zonder lens Weet iemand (Via PM ivm commercie) waar en of ik deze uberhaupt als particulier kan krijgen. Of heeft iemand nog een alpha lens liggen wat stof ligt te happen? Nu kan ik niks met de camera wat erg jammer is. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Kilometervreter Geplaatst: 28 januari 2009 Geplaatst: 28 januari 2009 Op een A200 pas toch iedere Minoltalens op? Tenzij je een zoomlens 18-70 F 2.8 hebt natuurlijk. Een beetje "kitlens" is voor een paar tientjes op marktplaats te koop. Zelf heb ik een A350 en daar heb ik onlangs via dezelfde weg een 50mm F1.7 Minoltalens gekocht.Werkt als een speer.Maar het blijft jammer natuurlijk.. Succes, Rene Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5
Moderator Matchless Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Moderator Geplaatst: 28 januari 2009 het is de lens die bij de body verkocht wordt. Er staat op: 3.5-5.6/18-70 Ik had idd al gelezen dat er ook oudere minolta lenzen op passen maar dan heb je enkele functies niet. Het is ook me eerste spiegelreflex camera en heb er de b*ll*n verstand van. Wat is een "kitlens"? Ik heb een tussen-tandwiel uit de lens gehaald en daardoor is het ratelen iig weg. Ook had ik gelezen dat de motor in de body kapot zou gaan als je de lens zou blijven gebruiken met die ratel. Nu kan ik de lens wel gebruiken maar uiteraard zonder auto focus. Ook kan ik de camera alleen in de M stand gebruiken, de andere standen geeft hij aan dat er geen lens opzit. Maar ik kan hem nu wel zonder gevaar gebruiken. Ik neem aan dat je alleen de "M" stand kan gebruiken als je een oude minolta lens gebruikt. klopt dat? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Kilometervreter Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Hallo, Een kitlens is de lens die men affabriek op een body meeleverd. De sony lenzen staan niet als slecht bekend maar er zijn natuurlijk wel betere. Een lens van een analoge elektronische spiegelreflexcamera zou echter gewoon moeten passen.(Mijn minolta AF 50 heeft gewoon alle functies (= digitaal 75mm) Let wel op.Een lens 28-80 van een analoge camera wordt voor jouw digtale camera 42-120. Dit komt door de cropfaktor.Niet echt groothoek meer dus. Maar er zijn ook "digitale kit" lenzen te koop van mensen die een stapje meer willen. Dan heb je met de cropfaktor weer niets te maken. Er worden diverse 18-70 sony lenzen op bijv. marktplaats aangeboden voor zo'n 50 euro. Suc6 Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5
Moderator Matchless Geplaatst: 24 februari 2009 Auteur Moderator Geplaatst: 24 februari 2009 Lol.. Het stoorde me dat de lens niet werkte dus heb ik hem zelf "even onder handen genomen". was me wel een behoorlijk gedoe en gepriegel. De lens uit elkaar gehaald en er waren idd 2 tandjes afgebroken. Bij het uit elkaar halen was me ook nog de kleine flatcable gebroken Uit elkaar is redelijk simpel maar dan begint het. Omdat ik ook wel eens voor de hobby wat aan zilversmeden en SMD werk doe had ik me een paar maanden geleden een stereo microscoop gekocht. Met deze microscoop heb ik de 2 tandjes kunnen "herconstrueren" wat al een uitdaging was. Nu zijn die tandjes sterker dan de orginele versie en het andere tandwiel loopt er soepel overheen. In elkaar zetten was wel een gedoe waar ik een hele dag aan heb gewerkt. gedeeltes in elkaar zetten en kijken of het wel lekker loopt. En natuurlijk is alles op volgorde in elkaar te zetten die ik weer eens niet wist. Toen de flatcable onder de microscoop gehouden en die gerepareerd. Resultaat is een perfect werkende lens Ik moet alleen nog foto's maken en dan het glas weer calibreren. Het viel me nl op toen de lens wel werkte in fotosjop bij de grootste zoom een dubbel beeld had. Via internet ben ik erachter gekomen dat dit een fout van deze lens is en dat je dat kon oplossen door een paar ringetjes te plaatsen. Maar hij doet het weer Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
arie kanarie Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 Citaat: En natuurlijk is alles op volgorde in elkaar te zetten die ik weer eens niet wist. En nu heb je, begrijp ik, een doos onderdelen over? grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Moderator Matchless Geplaatst: 25 februari 2009 Auteur Moderator Geplaatst: 25 februari 2009 nope..voor de eerste keer heb ik niks over gehouden. De schroefjes die ik over had heb ik er gewoon ingeschud. Als je geen foto's maak dan kan ik hem als rammelaar gebruiken grapje.. Ik heb niks overgehouden en alles loopt soepel. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
spaghetto Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Matchless, Gefeliciteerd,goed werk zeg. Ik heb de mijne (Sigma 28-300 lens)nog steeds niet gerepareerd. Ik heb de lens ooit open gemaakt en weer in elkaar gezet.Ik kon alleen konstateren dat een tandwieltje gebroken was bij het as waardoor de motor slipt en dus geen autofocus . Ik durfde niet verder uit elkaar te halen. De lens deed het goed in handmatig stand. Nu heb ik problemen met de lens als deze op 28 mm staat.Krijg een error op het toestel. Heb je soms foto s gemaakt van hoe je je lens het gerepareerd? Gr,Spaghetto Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.
Moderator Matchless Geplaatst: 1 maart 2009 Auteur Moderator Geplaatst: 1 maart 2009 Citaat: Heb je soms foto s gemaakt van hoe je je lens het gerepareerd? LOl..gaat lastig zonder lens. welk tandwieltje was dat bij jouw? Dat wiel dat om de lens heengaat? Dan moet je echt de hele lens uit elkaar halen. Deze is nl gelijk een houder voor een lens waar de diafragma onder zit. Je zegt dat je de lens al eens gedeeltelijk uit elkaar heb gehad. Heb je daarbij het printje laten zitten die contact maakt met de camera? Deze fout had ik nl gemaakt en daardoor was de flatcable gebroken. Dat printje MOET je lossolderen om het kabeltje niet te slopen. Als je meer wilt weten over hoe en wat dan geef maar een seintje. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen