maxloader Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Zoals de kop al zegt, welke router kan ik het best aanschaffen bij een kabel abbonement van ziggo (de router van ziggo zelf, merk onbekent kost €50,-) of er zelf een aanschaffen. Ben overgestapt van adsl (van xs4all) door blijvende terugkerende problemen, op kabel van ziggo (ander mogelijkheid heb ik niet) Graag jullie ervaring over welke router ik het best kan kiezen. Max Live life to the Max(loader)
WPW Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Dat ding van ziggo is geen router alleen een modem, zet er een dir-100 achter. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Rigolo Geplaatst: 29 januari 2009 Geplaatst: 29 januari 2009 Ik zelf heb momenteel een kleine mini-itx pc met openwrt als router achter mijn ziggo modem (maar het is eigenlijk een bridge). Gewoon met een kleine CF module er in, neemt weinig ruimte in beslag en werkt fantastisch. Een kleine PC met 2 netwerk kaarten is al voldoende .. maar let er wel op dat je rekening houdt met de komende snelheids verhogingen. Een "huis-tuin-en-keuken" modem die trekt straks die snelheden van Ziggo niet meer. Hein
maxloader Geplaatst: 30 januari 2009 Auteur Geplaatst: 30 januari 2009 Ik bedoel eigenlijk een draadloos router Max Live life to the Max(loader)
Ome Merde Geplaatst: 30 januari 2009 Geplaatst: 30 januari 2009 de router die Ziggo aanbiedt is een Netgear met eigen Ziggo-software. het meest perfecte plaatsje voor dat apparaat is de kliko. welke router wel ? zie hier , zelfde vraag van begin deze week. merDe deze ruimte is te huur
maxloader Geplaatst: 31 januari 2009 Auteur Geplaatst: 31 januari 2009 Ik ga de wrt54g versie 7 proberen, die heb ik nog een liggen. Zoals in het draadje wat Merde aangeeft zou het moeten werken. Max Live life to the Max(loader)
renzie Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Origineel bericht van: maxloader Ik bedoel eigenlijk een draadloos router Max De Linksys WRT54GL werkt probleemloos (kan je eventueel in de toekomst ook nog van DD-WRT of Tomato firmare voorzien). gisteren nog 1 geinstaleerd bij een vriend in den haag. Let op je moet wel de GL versie hebben en niet de GS. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
maxloader Geplaatst: 1 februari 2009 Auteur Geplaatst: 1 februari 2009 En de gewone G versie??? Max Live life to the Max(loader)
Rigolo Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Ik heb tijden met een WRT54G (v1.1, 2 en 3) gewerkt met mijn Ziggo aansluiting. Werkte perfect met openWRT er op. Maar .... de WRT54 familie heeft een beperking aan de hoeveelheid megabits die je er doorheen kan sturen. Vandaar dat ik over ben gestapt naar een mini ITX oplossing met een VIA processor. De WRT54G v7 draait trouwens geen linux meer en is dus ook niet ondersteund door de meeste "WRT Distributies". Maar als je niet de behoefte hebt aan het aanpassen van je router, of er niet veel meer mee wil doen dan router zijn dan kan het best.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen