Ga naar inhoud


[DM5620] Hoe naar de interne cardreader te schakelen


Satfan

Aanbevolen berichten

Beste mensen heb je hem weer!

Als ik mijn kanaal digitaal kaart ondersteboven in de daartoe bedoelde gleuf doe, leest hij hem niet!

Nu heb ik begrepen dat je daartoe iets om moet zetten.

HOE?

Ik hoor graag van de mensen die er verstand van hebben.

Met vriendelijke groet,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe maak ik die actief onder de blauwe knop?

De vorige eigenaar geeft aan dat hij gewoon van die cardreader gebruik maakte maar dat door het uitschakelen mogelijk weer naar een module gekeken wordt.

Alvast bedankt voor de hulp.

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

De combinatie module dreambox gaat niet werken.

Mijn advies is dan ook:

 

Eerst veel gaan lezen in onze dreambox sectie.

Misschien loont het dan de moeite om je dreambox laten voorzien van een nieuwe image.

 

Dreambox gaan flashen met nulmodem kabel en een seriele compoort.

Zie http://dm5620.de

 

Zet er een gewenste aternatieve image erop. Aanrader is Pli Jade. http://www.pli-images.org/downloads.php?cat_id=11

Door middel van de blauwe knop kun je dan een softcam ( = emu ) downloaden en installeren ( dreambox moet dan wel een werkende internet verbinding hebben ).

Smartcard er met de chip naar beneden erin steken.

Via de blauwe knop afstandsbediening kun je deze softcam actief maken. En kijken maar...........

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

En met welk programmaatje krijg ik dat bestand ge upload?

Met vriendelijke groet,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

dreamup moet je daarvoor hebben, icm een nullmodemkabel. Ik zou trouwens geen pli aanraden, maar Gemini, die zit, zeker voor beginners, wat logischer in elkaar, maar dat is mijn mening.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie wil en kan mij helpen in Apeldoorn?

Ik ben echt een beginner/ leek

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satfan
Wie wil en kan mij helpen in Apeldoorn?
Ik ben echt een beginner/ leek
Ron


Het is belangrijk om zoveel mogelijk info rond je vraag, hier neer te zetten, zodat je ook een antwoord krijgt, waarmee je wat kunt. We weten nog steeds niet, welke image ( = OS ) op je dreambox staat en dat deze correct werkt. Er zijn diverse images voor de dreamboxen, maar niet allemaal kun je opdezelfde manier een emu installeren. Bovendien, weten we nog steeds niet of er uberhaupt wel een emu is geinstalleerd op je dreambox.

Dus zou ik zeggen, lees de links eens door, welke gegeven zijn.
Dus spit eerst dit forum eens door en kijk ook eens op andere gegeven links, dan weet je ook wat je nodig hebt, om je ontvanger te voorzien van andere software ( image ), zodat het kaartje van canal digitaal wel werkt.

Wil je echter helemaal er geen tijd insteken, dan is naar mijn mening, een dreambox een totaal verkeerde keuze. Dan had je met een "goed gekeurde canal digitaal "ontvanger, een goede keuze gemaakt.
Zo even uitleggen, hoe een dreambox werkt, kan echter niet. Er spelen zoveel aspecten mee, om een dreambox goed in te richten. een dreambox kun je zien als:

Een simpele linux pc, welke speciaal geschikt is om satelietsignalen te ontvangen en om te vormen tot TV signaal ( Beeld en geluid ).

Als je vraagt ergens op een forum, hoe een computer werkt, dan krijg je ook antwoorden van lees dit eens door en dat eens door.
Ook een computer kan een complex iets zijn, en dat is dus ook het geval bij een dreambox.


Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Moderator,

Allereerst de dreambox is niet mijn eerste reciever.

revens heb ik een Topfield en een digitallworld.

Met deze recievers heb ik tot op heden nog geen problemen.

De Dreambox geeft echter zoveel meldingen achter elkaar dat ik er geen touw aan vast kan knopen.

Op zo'n moment is een ervaren Dreambox gebruiker vaak de uitkomst!

Deze kan je dan goed op weg helpen waarna het leven met een dreambox open staat met alle uitdagingen.

Daar zou ik graag aan willen beginnen.

Uit de Landover wereld heb ik de ervaring dat mensen elkaar graag helpen (men bied ook aan om iemand even thuis te helpen en praat dan niet over had je maar een daf moeten nemen), die indruk heb ik ook van Sat4all! Dus positief.

Wat is nu het probleem om iemand goed op gang te helpen?

Overigens ter aanvulling, momenteel heb ik een aston versie 1.05 er in zitten en dan heb ik wel beeld.

Dus dat is al een vooruitgang. nu doet zich het probleem voor dat als ik op een kanaal kom waar ik geen rechten heb, de box vast komt te zitten, volgen probleempje dus.

Wie wil en kan mij in de buurt van Apeldoorn helpen?

 

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat is nu het probleem om iemand goed op gang te helpen?

wat @paardengek probeert te achterhalen is; je huidige configuratie, zeker als het om de firmware en eventuele geïnstalleerde emulator(s), gaat .

Als jij hulp wilt krijgen en je verteld minimaal deze gegevens, dan denk ik dat je alle hulp gaat krijgen die er is.

Weet je niet waar je moet kijken voor de image versie/maker, kijk dan eens via de menu knop en dan "informatie" eens wat daar staat.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...