Ga naar inhoud


[dm 8000] via enigma 2 webinterface verschillende zenders zien


Gast jopee

Aanbevolen berichten

heb pas een dreambox 8000 gekocht en ik ben bezig met de instellingen.alles is nieuw voor mij.Ik ben al een paar dagen aan het prullen met de enigma webinterface.ik kan nu tv signaal ontvangen op mijn pc en tv kijken maar ik begrijp niet waarom ik een onbeperkt aantal zenders kan zien op mijn pc scherm 5 verschillende streams en nog een andere post op mijn tv. Ik dacht dat ik max 2 verschillende kanalen kon bekijken daar ik maar 2 tuners heb of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het één en ander hangt af, welke emu er gebruikt wordt.

Bij CCcam kun je maximaal 8 streams c.q. opnames verkrijgen. Uiteraard is dat afhankelijk hoe je de tuners hebt aangesloten en het is ook afhankelijk van de snelheid van je lokale netwerk.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

@paardengek

 

Lees het nog eens goed.

 

Hij wil niet opnemen maar kijken als je op 1 TV NED--1 Hebt wil hij via de webinterface een ander kanaal bekijken. dit heeft niets met CCcam te maken.

 

Het zou leuk zijn als het kan maar mij is het met de 7025 en 8000 ook nog niet gelukt.

 

Mazlzlz

Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ avelon

ik zie een kanaal op mijn tv (vrt1) en 4 verschillende streams op mijn pc scherm (vtm , kanaal 2 canvas en jim) en ik denk dat ik nog maar een tuner in werking heb(A). Ik ben hierdoor blij verrast, ik dacht dat er maar een kanaal per tuner te bekijken was.En ik vraag me nog steeds af hoe dit mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenders zijn verdeeld over transponders. Per transponder zitten er meestal zo'n 6 TV zenders.

 

Een tuner stelt in op een transponder, maar maakt zich verder niet zo druk over welke zenders dat zijn. Alle zenders van die transponder zijn dan te bekijken. Pas als je een zender wilt zien die op een andere transponder staat wordt de tweede tuner ingeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet er dan iets ingesteld worden in VLC?

Ik weet niet beter dan dat na kiezen van een ander kanaal in de webinterface VLC een nieuw (en geen 2e) scherm opent met de laatst gekozen zender.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gaver
Waarom lukt dit niet met HD zenders, hier krijg ik geen enkel zender te zien


HD lukt hier ook maar 1 zender tegelijk, meer netwerkruimte is er niet.

Misschien draadloos? Ben ik vanaf gestapt, nu alles bedraad.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit getest met Windows XP en Ubuntu 8.10, op een pc met netwerk bekabeling en draadloos, het resultaat is steeds het zelfde, de VLC wordt gestart, er is geen streaming en het venster met het beeld wordt niet geopend.

Ik gebruik een dream 8000 met PLI skin, de streaming start ik vanuit de dreambox webcontroler.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...