Ga naar inhoud


[DM500] Boot probleem


Hout

Aanbevolen berichten

Ik heb een DM500 en heb altijd Gemini gedraaid met veel plezier.

 

De afgelopen tijd had ik regelmatig dat als hij herstart moest worden dat hij dan in het boot scherm blijft hangen na een aantal keer de stekker eruit trekken deed hij het dan weer.

 

Ik heb toen een flash erase gedaan via DreamUp met seriele kabel en heb er Pli Jade op gezet omdat ik dacht dat het misschien te maken had met een nieuwe versie van Gemini.

 

Echter nu na een paar dagen hebben we gister avond een stroom storing gehad en wil ook Pli niet meer booten, hij blijft bij het groene welkoms scherm staan. De DM500 is via telnet wel bereikbaar en ik kan dan ook de mounts gewoon bereiken dus zover komt hij nog wel.

 

Nu eindelijk mijn vraag: Heeft iemand nog ideeen om via telnet er achter te komen wat er aan de hand is of moet ik nu weer alles opnieuw gaan instellen?

DM500 (philips tuner) - triax 78cm - strong rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Hout
hij blijft bij het groene welkoms scherm staan. De DM500 is via telnet wel bereikbaar en ik kan dan ook de mounts gewoon bereiken dus zover komt hij nog wel.


Het lijkt er meer op dat ie geen tuner-lock krijgt.
Kun je wel zappen over de kanalen en/of de zenderlijst oproepen?

Zo ja, dan krijgt ie simpelweg geen signaal, en dat kan legio oorzaken hebben.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff nou mag ik een boon worden.

 

Het welkomst scherm staat in beeld en ik kan inderdaad gewoon de zenderlijst oproepen en het mooie is dat ik ook nog zappen kan.

 

Ik kan dus gewoon zender kiezen en dan lijkt hij normaal te werken. Ik was gewend dat als je hem aanzet je gewoon beeld krijgt ipv alleen een welkomst scherm.

DM500 (philips tuner) - triax 78cm - strong rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dab kun je het beste zo te werk gaan:

 

Zet de 500 op nederland 1 ( voorbeeld ) en laat de dreambox netjes een herstart maken ( standbye knop afstandsbediening ingedrukt houden, totdat er een menu'tje verschijnt: kies herstart ).

 

De volgende keer zal de dreambox herstarten op nederland 1.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Emmen ook een stroomstoring van de week s-avonds.

Echter de problemen die jij hebt heb ik hier ook met de 7000. Na veel gedoe werkt het eindelijk wel weer. Essent claimen?

 

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in het dorp draaien we nu op een grote agregaat. vandaag weer twee korte storingen gehad, die van gister avond was van 23:00 - 4:45 daar krijgen we als het goed is 35,- compensatie voor.

 

ik heb op dit moment geen problemen meer met mijn box hoewel het na een stroom storing wel lang duurt voor hij weer gestart is, maar dat zal ook wel te maken hebben met mijn NAS die dan op moet komen.

DM500 (philips tuner) - triax 78cm - strong rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...