Ga naar inhoud


9000: webinterface toegankelijk buiten lokaal netwerk?


Gast ramses55

Aanbevolen berichten

Ik tracht de webinterface van de IPbox via internet te benaderen door poort 80 te forwarden naar een poort die door mijn ISP wordt doorgelaten. Dit blijkt niet te lukken.

 

 

 

Heeft iemand raad?

 

Ramses

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je redeneert precies verkeerd.

 

Je moet een poort die doorgelaten wordt door je provider doornatten naar poort 80 intern.

 

Dus bv 4567 naar 80, en dan naar ip nummer van je ip box!

 

Translate WAN -> LAN port 4567 to port 80, ip = 192.168.1.22

 

Vervolgens kun je bij bv buren met http://80.12.33.45:4567 connecten op de webinterface van je ipbox.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

heeft je access point /router niet toevallig een webinterface die ook al op 80 draait?

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Voordat hier nog meer sprookjes worden gepost, breng even een bezoekje aan http://portforward.com/

Ik denk/hoop dat iedereen er nu wel uitkomt.


Ik weet heus wel hoe je een portforwarding doet. In mijn eerste bericht had ik iets geciteerd dat wel werkt via de ipbox (maar blijkbaar op deze site als censuur beschouwd wordt en gedelete is, zonder vermelding). Enfin, als ik van de ipbox een poort 9XXX forward werkt het perfect. Het schijnt alleen niet te lukken met de gewone webinterface op poort 80.

Ik heb hier ook een nas staan en die webif werkt ook via poort 80 geforward en dyndns. Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Mijn vraag was gewoon of iemand hier ervaring mee heeft zonder lessen in portforwarding aub.

groeten,
Ramses

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat hier toch niet lopen beweren dat je zowel je nas als je ipbox tegelijkertijd via port 80 de webif beschikbaar wilt maken?

 

Dat *kan* niet eens werken.

 

Verder blijf je bij herhaling posten dat je vanaf je ipbox iets forward.... de wereld ziet jouw lan vanaf de wan site.

 

Je forward dus een port X van buiten naar een port Y, op lan ip inside.

 

Maar goed... je hebt geen lessen nodig je weet prima wat je doet crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Je gaat hier toch niet lopen beweren dat je zowel je nas als je ipbox tegelijkertijd via port 80 de webif beschikbaar wilt maken?

Dat *kan* niet eens werken.

Verder blijf je bij herhaling posten dat je vanaf je ipbox iets forward.... de wereld ziet jouw lan vanaf de wan site.

Je forward dus een port X van buiten naar een port Y, op lan ip inside.

Maar goed... je hebt geen lessen nodig je weet prima wat je doet crazy



Idd, de initiele post is blijkbaar aangepast, deze ochtend was de posting anders.
Als deze zonder toelating of zonder vermelding werd aangepast vind ik dit niet echt netjes. Ik zag niet echt inbreuken tegen de forum regels staan.

En theparasol, als de nas en de ipbox op een ander intern ip staan maar toch poort 80 gebruiken om aan de webinterface te maken heeft dit geen niets te maken hoe dit genat wordt.
Maw voorbeeld intern: nas op 192.168.x.10:80 en de ipbox op 192.168.x.11:80 kan dit perfect extern afzonderlijk benadert worden door in de routing tabel de juiste verwijzing te zetten.
VB -> wan interface:10000 -> lan interface 192.168.x.10:80 win interface:10001 -> lan interface 192.168.x.11:80

Misschien toch maar eens wat lessen volgen, ccna om te beginnen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd theparasol de initiele post is niet meer duidelijk

 

Heb net in mijn browser cache aan het kijken geweest en een deel initiele tekst met meer info gevonden dat er nu gewoon niet meer staat.

Helaas merk ik dat postings te pas en onpas worden gewijzigd zonder dat forumregels verbroken worden.

En denk nu niet dat ik hier een nOOb ben die pas in 2006 ben aangemeld.

Misschien eens aan Ramses vragen of hij zijn post heeft aangepast, maar dan hadden we normaal wel 'edited by ...' moeten zien staan.

 

Ik ben nu ook aan het uitkijken naar de 9000 en elke info die ik hier vind is meer dan welkom, maar dan moet het wel kompleet zijn wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: luke-san
Misschien eens aan Ramses vragen of hij zijn post heeft aangepast, maar dan hadden we normaal wel 'edited by ...' moeten zien staan.


Ik heb posting NIET aangepast maar wel een pm gekregen waarbij men heeft meegedeeld dat de posting werd aangepast. Als men *censuur* had vermeld was het voor iedereen meteen duidelijk geweest. Blijkbaar had ik in de initiële posting illegale dingen vermeld (wat niet de bedoeling was).

Over dit topic: ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zijn box vanaop afstand wil benaderen?

groetjes,
Ramses
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

nee dat ben je niet.

 

Ik heb echter een vpn op getuigd. Ik maak dus van afstand verbinding met mijn lan via vpn en hoef dus verder niet te goochelen met portforwarding enzo.

 

probeer anders eens http://wanipaddress:81 te mappen naar je ipbox? Wellicht zit een webinterface van modem / router je in de weg?

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...