Bigbrothers2000 Geplaatst: 31 januari 2009 Geplaatst: 31 januari 2009 Wanneer ik terminal open in ubuntu en newcs.i686 laat werken dan kan ik ook gelijk zien welke van mijn ontvangers meteen een connect doet, Maar wanneer ik de terminal afsluit en daarna weer een terminal open en ps -ef intoets zie ik wel de newcs proces daar staan ,maar hoe kan ik nu zien welke ontvanger wel of niet connect?? bestaat er een command dat ik de newcs logs weer terug kan roepen, thanks em mvg
deeejeee Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Dat kan via telnet, je zult dit in de config file wel even moeten activeren. In de read me file staat precies beschreven hoe je dit kunt doen. DM8000 ruDREAM Infinity X
Big fellow Geplaatst: 1 februari 2009 Geplaatst: 1 februari 2009 Kijk eens naar het programma "screen". Dit programma geeft je virtuele terminals in een terminal venster. Als je nu het hoofd venster afsluit dan kan je als je terug verbind naar de server met het commando "screen -x" terug verbinden aan de virtuele terminal, en de berichten weer bekijken. Een andere optie is om de log files te bekijken. Dit kan met "less" . Een andere optie is om het programma "tail" te gebruiken, deze laat de laatste lijnen zien uit het bestand. Als je nu "tail -f" doet, dan blijft hij de logfile "volgen", en zal elke nieuwe regel in de logfile onmiddelijk worden weergegeven.... Er zijn dus meerdere wegen naar Rome “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen