Ga naar inhoud


Zwart scherm voor 1 seconde


Gast Stepdriver

Aanbevolen berichten

Gast Stepdriver

Mijn Cube Revo heeft nog steeds last van zwarte schermen. Dat wil zeggen, je kijkt bijvoorbeeld ongeveer drie uur verschillende zenders en soms gaat heel even het scherm op zwart, maar het geluid blijft doorgaan. Dit gebeurt op elke zender en is niet afhankelijk van tijd. Soms gaat het een uur goed, daarna krijg je er misschien twee of drie keer met een paar minuten ertussen last van. Wie herkent dit probleem en waar kan dit aan liggen?? In het begin had de box er geen last van, dit is na een maand of twee zomaar begonnen. Ik draai steeds de nieuwste image maar het probleem blijft hardnekkig bestaan. Heeft flashen naar een oude volledige image en daarna de nieuwste image erop zetten bijvoorbeeld zin? Dit is namelijk het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gast Stepdriver

Inmiddels de oude software geflasht en daarna de nieuwste NLB erop gezet, maar hij blijft vrolijk met de zwarte schermpjes doorgaan. Heeft iemand enig idee???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou even terug gaan naar de leverancier. Dit lijkt mij niet echt een software probleem.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stepdriver.. kijk je op de scart of op HDMI?

 

Toevallig heb ik bij een maat van mij het zelfde probleem met een dreambox. Daar bleek de scartkabel niet goed te zitten wat af en toe ook zwart beeld en wel geluid gaf.

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Waar ik benieuwd naar ben is waar het precies vandaan komt, ik kijk via de hdmi uitgang maar heb het probleem met verschillende instellingen.

 

Het lijkt alsof alles wat ik probeer niet lijkt te helpen. Ook zijn er naar mijn mening twee soorten zwarte schermen: als je bijvoorbeeld in het menu een bepaalde functie oproept, kan het zomaar zijn dat je een zwart scherm krijgt maar ook geen geluid meer hoort. Zit je rustig een programma te kijken, dan krijg je alleen een zwart scherm maar gaat het geluid wel door. Dit gebeurt ook als je teletekst op hebt staan, maar gek genoeg niet als je een file op de harde schijf bekijkt.

 

Mijn inziens zou dit aan de software moeten liggen, want tuners zijn al omgewisseld, er zit een andere kap met veel meer ventilatie op de box en daarbij ligt er een grotere fan in, de hdmi kabel is gloednieuw uit de winkel en van het betere soort, dus waar zit het probleem?? In het dagelijks leven sleutel ik aan bewegende yokespots waar dit soort vage problemen vaak te wijten zijn aan de software.

 

Het zou kunnen dat de box een hardwareprobleem heeft, maar in de eerste twee maanden heb ik dit problemen niet gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Enige keren dat ik een zwart scherm heb is als ik de video player start vanuit het menu.

 

Het scherm wordt dan even zwart als de box bezig is met het laden van de videoplayer, en zodra ie er is staat het menutje in het scherm.

 

Kijk ik vervolgens vanaf het nas naar divxjes en als ik daar dan mee klaar ben en ik wil weer live tv kijken, dan heb ik weer even een zwart scherm omdat dan de harddisk weer moet gaan draaien voor het aanmaken van de timeshift file.

 

Voor de rest heb ik nergens zwarte schermen. Als ik het zo hoor dan lijkt het mij dat er iets met jouw hardware niet oke is.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem sinds de laatste flash.

Ik neem aan dat het met de volgende update is opgelost.

Ben wel verbaasd dat een oudere firmware het probleem niet oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem heb ik reeds enige tijd.Ik heb wel een plasma TV met DVI-I aangeloten op de APbox 900HD(Sifteam 8873)met een componentkabel.De enige manier om beeld te vekrijgen.

Het probleem doet zich voor bij snelle beeldwisselingen of bij "geknipte" reportages.

Bij de AV instellingen heb ik reeds enkele opties uitgeprobeerd maar niets werkt.Zelfs wanneer ik van de Dolby,optische uitgang, of een andere instelling wil aanpassen heb je kans dat ik bij een reboot geen beeld meer heb.Ook heb ik de laatste(eerder versies ook) image van DGStation uitgeprobeerd, maar deze geeft helemaal geen beeld.Voor zover ik het mij kan herinneren ook met Scart geen beeld.Tussen het zappen door krijg ik ook vaak hinderlijke tik(ken)alsof de zenders niet goed afgesteld zijn.

Daarom blijft voor mij dit een probleem-combinatie van een oude TV(niet Full HD) en een klein image probleem.

Laatst heb ik de E2 van CIe2T op een HDD uitgeprobeerd en ik had geen hinderlijke zap tikken en geen uitvallers van 1 seconde.Wel had ik rose beeld.

Hopelijk kan iemand helpen, en mij meer duidelijkheid geven.Wel in simpele bewoordingen, want ik ben een newbie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Voor mij lijkt, ik herhaal lijkt, het nu opgelost. Mijn LCD is een Philips PFL9632, deze is via een hdmi kabel verbonden met de cuberevo. Normaal gesproken laat je de instelling van de tv op automatisch formaat staan omdat er zoveel verschillende uitzendingen zijn. Twee dagen geleden heb ik de instelling veranderd naar niet op schaal en daarna heb ik hoe gek het ook klinkt geen enkel zwart beeld meer gezien. Misschien zit in het scalen van de box een probleem??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...