Gast ton.w Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Kan iemand iets meer vertellen wanneer wij Nederland 1, 2 en 3 op de kabel (Ziggo) en/of via Canal Digital in HD kunnen gaan ontvangen? Ik heb begrepen dat er een streven is om daar eind 1e kwartaal van dit jaar mee te beginnen. Is er al wat meer duidelijkheid?
lock Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Ze zijn het er nog niet overeens wie dat moet gaan betalen en trouwens het plan is om voorlopig max. 15% in HD uit te zenden, voornamelijk grote evenementen, dus niet Paul de Leeuw "That's another fine mess you've got me into"
Psychosammie Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Het heeft precies 10 jaar geduurd voordat de omroepen overschakelden op breedbeeld. Ik gok 1e kwartaal 2019 Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Alfons Verbiest Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Origineel bericht van: ton.w Kan iemand iets meer vertellen wanneer wij Nederland 1, 2 en 3 op de kabel (Ziggo) en/of via Canal Digital in HD kunnen gaan ontvangen? Ik heb begrepen dat er een streven is om daar eind 1e kwartaal van dit jaar mee te beginnen. Is er al wat meer duidelijkheid? Er is verder nog niets bekend gemaakt als wat je schrijft, dus hier zul je het nog even moeten doen. En die 15% HD uitzendingen die @Lock in zijn reactie noemt, zal in het begin lager liggen. Ze "hopen eind 2009 op 15% te zitten".
NINjak Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Ik wil het alvast niet betalen (op welke manier dan ook) dus laat die "gewone" programma's maar SD aangezien die vaak toch het kijken niet waard zijn (ja, dit is mijn mening). Gewoon voor bv. evenementen (zoals eerder) een extra HD kanaaltje erbij dan is en blijft het voor ze betaalbaar. Wat heb je eraan om bv. Kassa of Radar in HD te hebben laat staan zo'n talkshow zoals DWDD. Dat extra kanaaltje kunnen ze dan ook gebruiken voor die ene (echte) HD film die er uitgezonden zou worden bij/door de publieke omroepen.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 februari 2009 Moderator Geplaatst: 2 februari 2009 Natuurlijk heeft hd ook zijn meerwaarde bij praat programma's. Door Hd zijn emoties zichtbaar! En.. betaalt worden Ned 123 uit de belastingen, dus als je ingezetene bent van nederland.... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
lock Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Origineel bericht van: ceesv Natuurlijk heeft hd ook zijn meerwaarde bij praat programma's. Door Hd zijn emoties zichtbaar Ja, ik heb uit goede bron vernomen dat oudere presentators en presentatrices de invoering van HD met schrik tegenmoet zien; ze zullen langer bij de grimeur moeten doorbrengen "That's another fine mess you've got me into"
NINjak Geplaatst: 2 februari 2009 Geplaatst: 2 februari 2009 Origineel bericht van: ceesv Natuurlijk heeft hd ook zijn meerwaarde bij praat programma's. Door Hd zijn emoties zichtbaar! Die zijn nu ook goed (genoeg) zichtbaar maar ik hoef de rimpels van bv. Willeke A. niet te kunnen tellen! Ook niet of Youp v/h H. wel of geen hond thuis heb of het botox gehalte van Marijke H. als ze bij DWDD of waar dan ook langs komen. ...maar goed dit is mijn mening. Al kan ik niet voorstellen dat andere mensen dat wel zouden willen en het daadwerkelijk een meerwaarde vinden.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 februari 2009 Moderator Geplaatst: 2 februari 2009 Dan snap ik het even niet. HD TV pretendeert een natuurgetrouwe weergave van de werkelijkheid. En nu zeggen jullie dat er bij bepaalde programma's weer een stuk matglas tussen geplaatst moet worden, omdat de werkelijkheid je niet bevalt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen