Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij het glitchen van key0 provider 1 met black&white is mijn kaart in atr3b gekomen. Het script atr_3B3B_byGumis254 in winexplorer draait nu om hem er weer uit te kunnen halen:

' relevant stukje gekopieer uit script

dim tes

for tes = 0 to 10000

SendGP("100E06018034" & HexString(tes,4) & "0a8F")

Sc.Write("A1")

sc.delay(300)

next

' einde relevant stukje gekopieerd uit script

Hierin wordt een klokglitch (0A) met een delay varierend van 0 tot 10000 gestuurd. Dit is 0 tot 50 msec bovenop de standaard delay. Nu mijn vraag: dit script is geschreven om een poolse kaart (7B) uit ATR3B te halen. Heeft iemand misschien tips voor de timing van een NL kaart (en type glitch 09, 0B)? Ik laat hem iig vannacht aframmelen.

Ik ben bang dat Black&White wat aggressiever met de kaart communiceerd (minder delays tussen glitchen). Heeft iemand zijn kaart al met FDLite in een ATR3B of ATR4 gekregen?

Geplaatst:

Na wat zoek & testwerk kan ik je "Skrypt ATR 3B9" aanbevelen. Binnen 20 mins gepiept met dit script (100mhz/V5B4).

SendGP("100E01018033A0" & HexString(tes,4) & "0a0a20" & HexString(vv,4) & "0a0a20" & HexString(v

v,4) & "0a0a20" & HexString(vv,4) & "0a0a8F"), anders als jou script lijkt te gebruiken..

Geplaatst:

@timmytimmy,

Citaat:
Ik laat hem iig vannacht aframmelen

Ik heb zelf net 1 minuutje nodig gehad om terug te komen in ATR 1 blush , gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

@Asure,

Alleen 3B in dit geval............

Citaat:
bij 4 kun je namelijk dingen kwijt raken

Weet ik, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

Dank je voor de info. Net als zilverster heb ik een paar minuutjes nodig gehad. Tijdens het glitchen heb ik ook een logic analyzer eraan geknoopt. Zo kan ik direct zien wat de unlooper doet en wat de verschillen zijn.

Het verschil van het atr_3B(fix).xvb en het Skrypt ATR 3B9

atr_3B(fix).xvb:

RST <- 14 ms -> 3B antwoord <- 700+ ms -> 0a klok glitch

Skrypt ATR 3B9:

RST <- 14 ms -> 3B antwoord <- 746.95 ms -> glitch <- 9 us -> glitch <- 159 us -> glitch <- 9 us -> glitch <- 159 us -> glitch <- 9 us ->

Uiteindelijk was mijn ATR gefixed by de volgende glitch instellingen: G1 =0023 G2 =0103

In Skrypt ATR 3B9 wordt brute force geglitched maar dan meer gericht (parameter variatie is beperkt). In atr 3B(fix) is het alleen brute force (ik was er al een uur of 10 mee bezig, heb naast klok glitch ook spanning glitch geprobeerd).

Geplaatst:

heb wel heel veel geluk gehad als ik alles zo lees.

gister mijn unlooper binnen gekregen, keys uitgelezen, daarna op een verlopen kaart serial in een paar minuten maar key ging gister nog niet. vannacht aangelaten en vanmorgen geen atr meer alleen maar 3b901 nog geprobeerd net als met irdeto kaarten in en uit de progger tijdens het lezen maar helaas.

daarna lees ik over dit script ik denk het is wel niet dezelfde atr maar ik probeer het gewoon. draai het scripje en na een minutje of zo atr terug.

daarna met fd weer voor de key en met een uur geschreven. string erop die ik al had gelogt met de orginele kaart en gelijk beeld.

werkt dus echt.

gr blokker

Geplaatst:

@blokker wat zit er bij jou op, C1 en C2 welke waarde de 27pf?

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Geplaatst:

@timmytimmy,

Kijk eens boven in beeld bij de optie :

Mijn Instellingen / Berichten

Als het goed is zie je daar een knipperende enveloppe, dit staat voor PM ( Persoonlijk Mailtje ) wink , gr.

Zilverster.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen