pipokoeie Geplaatst: 3 februari 2009 Geplaatst: 3 februari 2009 hallo over een paar dagen ben ik ook de gelukkige bezitter van een 8000,, nu wilde ik alleen een harde schijf met een gewone dvd speler/brander in bouwen, maar de verkoper van de dreambox beweerde dat als je een bluerayspeler/brander inbouwd en dan een software update gaat doen , ( ik heb nu nog geen idee wat dat inhoud ) je dan alles zou kunnen afspelen,,ook blueray??? voordat ik die uitgave ga doen,, blueray/ dvdbrander ,,kan ik dit afdoen als een broodje aap verhaal of klopt dit wel? ik heb er hier overigens nog niks over gelezen,, mvrgr pipokoeie LID SINDS 2001 !!! OpenPLi
The Iron Maiden Geplaatst: 3 februari 2009 Geplaatst: 3 februari 2009 Hallo, ik begrijp je vraag niet helemaal goed denk ik. Het lijkt mij logisch als je een bluray speler inbouwt, dat je dan ook bluray schijfjes en dvd kunt afspelen. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Henksat Geplaatst: 3 februari 2009 Geplaatst: 3 februari 2009 Origineel bericht van: pipokoeie kan ik dit afdoen als een broodje aap verhaal of klopt dit wel? Voorlopig is het een broodje aap verhaal. Je kunt wel gebruik maken van de DVD-RW capaciteiten van het apparaat, de Blu Ray vermogens van het apparaat worden (nog) niet ondersteund. Hiervoor zal eerst implentatie nodig zijn in de software, of die ooit komt is de vraag maar voorlopig zou ik er niet op rekenen. Ik heb zelf óók een Blu Ray/DVD-RW ingebouwd, toch hopende op de dingen die komen gaan. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
delto95 Geplaatst: 3 februari 2009 Geplaatst: 3 februari 2009 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: pipokoeie kan ik dit afdoen als een broodje aap verhaal of klopt dit wel? Voorlopig is het een broodje aap verhaal. Je kunt wel gebruik maken van de DVD-RW capaciteiten van het apparaat, de Blu Ray vermogens van het apparaat worden (nog) niet ondersteund. Hiervoor zal eerst implentatie nodig zijn in de software, of die ooit komt is de vraag maar voorlopig zou ik er niet op rekenen. Ik heb zelf óók een Blu Ray/DVD-RW ingebouwd, toch hopende op de dingen die komen gaan. Kun je mij zeggen welke Blu-ray drive je hebt ingebouwd. Merk en modelnummer. Ik zoek overal maar vind er geen te koop.... En met deze info ben ik ten minste zeker dat ie erin past. Alvast bedankt!
cellie Geplaatst: 3 februari 2009 Geplaatst: 3 februari 2009 Ja en nee broodje aap. Als de Bluray disks (lees rips)) worden ontdaan van de JVM en AACS kan de DM800 de films an-sich best afspelen. Ik heb hier diverse Bluray en HDDVD rips die eenmaal geript prima spelen. (Hierbij wel bedenken dat de codec wel in HW moet worden ondersteund door de DM800.) Of de JVM ooit gaat draaien in een Dreambox is een heel ander verhaal, maar geripte films zijn zeker (met codec beperkingen) af te spelen. De gebruikte chipset in de DM800 is in staat om vrijwel alle formaten die bij Bluray worden toegepast af te spelen. Probleem is de microcode van de CPU, die nogal restrictief is. Maar DVD's spelen intussen vrijwel foutloos op de Dreamboxen, dus wie weet wat de toekomst brengt. Assumption is the mother of all fuckups
Henksat Geplaatst: 3 februari 2009 Geplaatst: 3 februari 2009 Origineel bericht van: delto95 Kun je mij zeggen welke Blu-ray drive je hebt ingebouwd. Merk en modelnummer. Die info heb ik al ergens hier gepost, heb nu geen mogelijkheid hier tijd in te steken dit op te zoeken, dus zelf even zoeken aub. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Funfreak Geplaatst: 3 februari 2009 Geplaatst: 3 februari 2009 Ik heb de vraag gesteld aan Dream Multimedia en die gaven mij aan dat de 8000 helemaal niets kan met Blueray en adviseerden een gewone DVD-brander in te bouwen.
Tonskidutch Geplaatst: 3 februari 2009 Geplaatst: 3 februari 2009 Citaat: Ik heb zelf óók een Blu Ray/DVD-RW ingebouwd, toch hopende op de dingen die komen gaan. er zal best nog wat ruimte zijn voor verdere ontwikkelingen maar die uitspraak van Dream Multimedia vind ik ook eigenlijk wel okee (de verbitterde pogingen om volksstammen weer op een nieuw medium te brengen, lijkt echter falikant mis te lopen; Bleu Ray zal het toch niet (binnen)halen. chiao sorry dat 't een beetje off topic gaat maar de vraag is er ook naar. chiao Opium Dead Can Dance
Gast Mufferd Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Nou ik heb betrouwbare informatie dat het wel kan. Volgende week kom ik hierop terug.
xilorp Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Origineel bericht van: Mufferd Nou ik heb betrouwbare informatie dat het wel kan. Volgende week kom ik hierop terug. Nou kijk eens aan...misschien allemaal blu-ray kijken via de 8000 volgende week. Misschien weer info die komt via een goede vriend van een neef van mijn overleden schoonmoeder haar nicht. P.S. Ik heb ook betrouwbare informatie naar wij dachten. Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
dolphs Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Dit is vrij betrouwbaar ... - added support to burn and playback unprotected "blu discs" Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Beheerder Michel Geplaatst: 7 mei 2012 Beheerder Geplaatst: 7 mei 2012 En dat is heel erg goed nieuws. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
EBOR Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Er staat een hele presentatie op een ander forum. Je kan blu rays branden en op ander blu rays spelers afspelen. Je kan alleen niet orginele blu rays afspelen (iets met de rechten/bescherming) DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
EBOR Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Heb zonet een Sony BD-5750H-01 Bluray recorder ingebouwd. Weet iemand dat Newnigma dit ook al ondersteund of alleen de orginele dreambox unstable? DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Dreeke Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Alleen in het officiële image (OpenDreambox 2) worden vooralsnog BlueRay mogelijkheden ondersteund en dat is natuurlijk wat karig. Groet, André
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen