Ga naar inhoud


Madagascar: Een stukje levenswerk vernietigd..


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Ik moet wat kwijt.

 

Augustus, 2 jaar geleden werkte ik als projectleider voor een Duitse System Integrator, BFE een 100% dochteronderneming van Siemens.

 

Ik kreeg een project onder mijn leiding en moest de nationale TV, TVM verhuizen naar een nieuw gebouw en tevens moderniseren. In feite betekende dit een kompleet nieuwe opbouw, alles van analoog naar digitaal.

2 nieuwe Produktie-Studio´s, Continuity (Mastercontrol), Editing en Ingest ruimtes, CER (Central Equipment Room), in feite alles wat voor een TV station nodig is.

Het bouwproject heeft in het totaal ongeveer 4 maanden geduurd.

Ik heb zoiets al eerder gedaan voor o.a. RIAS-TV, Deutsche Welle en het leek me wel leuk om dit project te doen.

Daarvoor ben ik enkele maanden in 2007 in Madagscar geweest en heb met veel plezier dit project afgesloten.

De eigenlijke opdracht kwam van de President: Marc Ravalomanana.

Het was zijn doel om de nieuwe gemoderniseerde TV zender als propagandazender te gebruiken om zijn verkiezingscampagne te winnen.

Dat had ie van Berlusconi afgekeken. En...hij won de verkiezingen en werd voor 5 jaar tot President uitgeroepen.

Voor en tijdens de opening van zijn nieuwe TV station heb ik hem leren kennen.

 

Hier enkele foto´s van de nieuwe TV zender eind 2007.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Nu hoor ik de laatste dagen dat er rellen zijn uitgebroken..de president is corrupt..en heeft teveel het land gemonopoliseerd.

Hij bezit bevoorbeeld de zuivel insustrie: TICO, alle olie moet via zijn firma´s worden ingevoerd. Kortom, er is een burgeroorlog aan het ontstaan.

De mensen zijn arm, hebben hun buik vol en zijn nu in opstand gekomen.

Zijn TV zender is in brand gestoken. Het is heel triest om te zien dat alles wat ik daar heb gebouwd weer is geplunderd, in brand gestoken. het bestaat niet meer...!

 

Hier wat foto´s die ik gestuurd kreeg:

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Helaas krijg ik weinig ervan mee wat er nu precies aan de hand is.

Het is voor mij heel triest om te zien dat het land waar ik met veel inzet en plezier gewerkt heb naar de afgrond gaat.

 

Er is één ding en dat kan niemand mij meer wegnemen...dat is mijn toekomstige vrouw en dochter. Ik heb haar in Madagascar leren kennen..we zijn nu samen in Canada een nieuwe toekomst aan het opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet inderdaad zeer doen, Drs. Ijzerbout!

Op je foto's uit 2007 ziet het er allemaal spic & span uit, m'n complimenten.

Zonde dat dan met zo'n, waarschijnlijk terecht, oproer juist de tv moet sneuvelen. Men had er z'n voordeel mee kunnen doen.

 

Veel geluk in Canada.

René.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Kreeg net een email van een collega:

 

Hallo Fred,

so eine Überraschung, Du bist schon in Canada. - Ich bin nicht wieder nach Madagaskar ausgereist.

Alles was von Dir aufgebaut wurde ist zerstört oder verbrannt. Zudem auch alles im RNM 8 radio-Studios) und bei MBS: die Lage ist noch nicht klar vor Ort: Erst wenn volle Ruhe wieder eingekehrt ist möchte ich dann nochmals ausreisen.

Mein privater PKW ist mit kaputt gemacht worden.- Wünsch Dir alles Gute in Canada,

Viele Grüsse auch an Deine Laura,

 

Siegfried.

 

Samengevat zegt hij dus dat inderdaad alles vernield en verbrand is.

Ook zijn privé wagen is vernield.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...