MIMTRAM Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 dag allemaal ik heb een pc toren van ongeveer 6jaar,van het merk siemens,heeft altijd goed gewerkt,maar gisteren doet hij het niet meer; zie hier de symptomen, als ik de schakelaar aan zet,dan hoor ik de ventilator draaien,de hard disk draait,en voor de rest doet hij niets,normaal bij het aanzetten moet je een bieptoon horen, maar hier doet hij het niet, (dus geen bieptoon) heeft iemand enig idee wat het kan zijn?enkele details mischien, pentuim4, 160GB enz...
Psychosammie Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Geen biep dus je BIOS start niet. Maak dat ding eens open. Maak hem helemaal stofvrij. Haal alle connectors een keer van het moederbord. En probeer daarna nog eens. Doet die het daarna nopg niet, dan is ie echt stuk. Tijd voor een nieuwe. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
MIMTRAM Geplaatst: 4 februari 2009 Auteur Geplaatst: 4 februari 2009 ik heb al wat u voorstelde gedaan, en het resultaat blijft het zelfde,hoe kan je een HD EN DE processor testen of weten of ze niet defect zijn ,ik heb de hd opengedaan en die draait rond,kan een moederbord defect zijn enz ....
Big fellow Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 Origineel bericht van: MIMTRAM ik heb al wat u voorstelde gedaan, en het resultaat blijft het zelfde,hoe kan je een HD EN DE processor testen of weten of ze niet defect zijn ,ik heb de hd opengedaan en die draait rond,kan een moederbord defect zijn enz .... Ik hoop niet voor je dat er nog data op die schijf staat die je wilt behouden. Een harde schijf is zeer gevoelig voor stof, en als je hem hebt open gemaakt en hebt laten draaien, dan is er een zeer grote kans dat er veel te veel stof in terecht is gekomen. Dus schijf dicht laten vanaf nu, niet meer aansluiten totdat je een systeem hebt waar je de schijf kan kopieren. Voor de rest; Haal alles, behalve de eventuele video kaart, CPU en geheugen uit de machine. Haal alle aansluitingen los, behalve die van de speaker, power switch en voeding. Probeer dan nog een keer de machine op te starten. In geval van 2 geheugen modules kan je proberen ze 1 voor 1 te verwijderen. Misschien heb je een probleem met 1 van de modules... Werkt dit allemaal niet, dan klinkt het als een moederbord/cpu probleem, en dan kan het wel eens zo wezen dat de goedkoopste en gemakkelijkste manier van reparatie een nieuwe kopen is. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Ome Merde Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 als die HDD open is geweest kan je er vergif op innemen dat je hem gesloopt hebt. merDe deze ruimte is te huur
MIMTRAM Geplaatst: 4 februari 2009 Auteur Geplaatst: 4 februari 2009 ja,ik heb er alles van gedemonteerd ,dus moederbord er volledig uitgedaan,afgestoft ,met een borstel,terug alles aangesloten,en het resultaat blijft het zelfde,voorwat betreft het opendoen van hd, onlangs heb ik een externe hd van IOMEGA opengedaan,omdat hij op de grond was gevallen,en draaide niet rond,ik heb hem opengedaan,ik heb hem rondgedraaaid met de 4 vijze waarmee hij vastzit, en hij doet het terug zoals vroeger.
theparasol Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 In jouw geval zou ik eens omzien naar een goede vervanger. Ik geef de voeding een goede kans dat hier 3.3V en of 5V defect is. Maar omdat het vrijwel zeker is dat er een Siemens onderdeel in moet is je systeemkast bij deze dus totaal afgeschreven. Elke harddisk die je tot nu toe opengepeuterd hebt zal badsectors gaan aanmaken ivm verontreiniging op de platters. Als zulke discs al open moeten doen ze dat in speciale labs waar stofvrij gewerkt wordt!
MIMTRAM Geplaatst: 4 februari 2009 Auteur Geplaatst: 4 februari 2009 ok; allemaal bedankt voor de info: dan zal ik maar naar een ander zoeken;
Tonskidutch Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 MIMTRAM, HP Compaq dc7800 ultra-slim desktop pc misschien iets voor jou aan te bevelen er zijn ook uitgebreidere versies ligt een beetje aan wat je wilt chiao Lovers In Paris Jacob Gurevitsch
Ome Merde Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 anders kan je altijd dit nog doen als je tijd over hebt merDe deze ruimte is te huur
MIMTRAM Geplaatst: 5 februari 2009 Auteur Geplaatst: 5 februari 2009 en voila ;we hebben er een ander prossesor pentuim4 en 2 geheugen baretten verniewd ,en hij is weer weg;draait nog beter dan ter voren.een besparing van ongeveer 600eur.
Big fellow Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 Nou ik zou als ik jou was ook die hard disk maar gaan vervangen... Die gaat het niet lang meer maken.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Tonskidutch Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 dat kan natuurlijk ook, als je die reserve onderdelen hebt liggen. 't is altijd de kunst om zo lang mogelijk ermee te kunnen blijven werken... maar stabiliteit (dus geen data verlies) betekend ook wat. chiao Lovers In Paris Jacob Gurevitsch
JohnO Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Ik zou als de bliksem de harddisk back uppen en vervangen door een nooit geopend exemplaar! Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen