Ga naar inhoud

Problemen met Horizontale transponders 19e (13 werkt prima)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zat tv te kijken en uit het niets hing me beeld op NED3, sinds dien wat ik ook doe geen horizontale transponders meer te ontvangen (laat bijna het gehele CD pakket horizontaal zijn frown behalve MTV en nog 2 of 3 kanalen waar ik niet naar kijk..

Alle tips en hulp zijn welkom!! ik snap er niets meer van!

Dit is mijn opstelling (heeft zeker een jaar prima gewerkt, heb nergens aan gezeten en het weer was prima)

2x Triax 80cm:

1 met 3 lnb's (astra1/2 en hotbird)

1 met 1 lnb hispasat

ze hangen allemaal aan een maxxium switch 4/1

astra1 AA

hotbird AB

astra2 AC

hispa AD

kwaliteits kabel van +/- 20m

Dreambox 7020s

Overgens zijn alle LNB's van diverse merken (probleem?)

Het vreemde is dus dat Hotbird en Astra2 geen problemen vertonen, alles is te ontvangen.

Echter Astra1 AA en Hispasat AD geen horizontale transponders op te ontvangen.. onlangs factory reset, nieuw image (gemini/pli etc) heb in de advanced instellingen vanalles getest maar geen effect.

ALs ik een settings lijst download en naar NED1/2/3 etc zap dan zie ik met SatFind 50-55% SNG, en een hoop BER fouten het gaat allemaal op en neer.

Als ik het bovenstaande allemaal analyseer kan ik dan tot de conclusie komen dat:

-7020s is nog ok (hotbird/astra2 doen het prima)

-Kabel is ok

Mijn twijvel zit m dus in:

-Switch (poort AA en AD stuk?)

-Bekabeling tussen lnb/AA en lnb/AD

-2 lnb's stuk?

Het is voor mij zeeeer moeilijk om alles grondig te testen op het dak het zit op een onmogelijk plek en ik moet er buren voor lastig vallen dus ik wil het graag in 1x goed doen vandaar mijn brandende vraag wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt voor alle eventuele tips/hulp!

Geplaatst:
Origineel bericht van: pablo123

Het vreemde is dus dat Hotbird en Astra2 geen problemen vertonen, alles is te ontvangen.
Echter Astra1 AA en Hispasat AD geen horizontale transponders op te ontvangen.. onlangs factory reset, nieuw image (gemini/pli etc) heb in de advanced instellingen vanalles getest maar geen effect.
ALs ik een settings lijst download en naar NED1/2/3 etc zap dan zie ik met SatFind 50-55% SNG, en een hoop BER fouten het gaat allemaal op en neer.

Nog even voor de duidelijkheid: Verticale transponders op astra1/hispasat etc komen binnen met een SNG van 89-91%
Geplaatst:

Dikke kans dat de LNB niet meer 100% is. Probeer eens de 13E LNB op de 19.2E positie...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• Moderator
Geplaatst:

Of de ontvanger levert geen 18 volt meer, of de antennekabel heeft een hogere overgangsweerstand op een van de connectors, of de LNB herkent de 18 Volt niet meer voor de H-polarisatie.

Er staat toch geen 2e ontvanger doorgelust?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wanneer was het ? Gisterenavond

Gisterenavond rond 20:30 had ik ook problemen op de Astra 1 , ik ontving niets meer uit het canaal digitaal pakket.

Op de Hotbird had ik wel alles en op de Astra 2 ook.

Jouw probleem lijkt hier heel veel op.

Bij ons (lelystad) sneeuwde het behoorlijk en er is waarschijnlijk sneeuw op mijn LNB blijven liggen.

Vanmiddag bij thuis komst direct gecontroleerd en het probleem was weg.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Of de ontvanger levert geen 18 volt meer, of de antennekabel heeft een hogere overgangsweerstand op een van de connectors, of de LNB herkent de 18 Volt niet meer voor de H-polarisatie.

Er staat toch geen 2e ontvanger doorgelust?

Geen tweede ontvanger
Geen slecht weer / sneeuw

En de ontvanger lijkt prima te werken als er wel 18v voor de horizontale transponders van hotbird en astra2 geleverd word neem ik aan?

Mijn plan is nu om en de switch en de 2 lnb's te vervangen (misschien is het inderdaad alleen de kabeltjes naar de switch alleen ik kan het me niet permitteren 2 maal de buren lastig te vallen hiermee frown... ze hebben inmiddels al een hekel aan mij..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen