Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Märklin ? wat is dat.

Speelde vroeger altijd met Fleischmann.

Toch triest dat zo'n onderneming die vele kinderen zoveel plezier heeft bezorgt verdwijnt.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Geplaatst:

Ik kijk pas vreemd op als intel faillissement aanvraagt.

Märklin is helaas niet meer van deze tijdgeest. De crisis zal ze ongetwijfeld over de rand geholpen hebben.

Medewerkers van Märklin: sterkte de komende tijd!

Geplaatst:

toen ik het hoorde moest ik ook an mij eerste

trein met kerst herinneren ,een marklin van V&D (50 jaar geleden)

Triest dat het zo loopt daar te meer dat het bedrijf winst maakt

maar een lopend krediet van 30.000.000 niet verlengt wordt.

de potjes bij de bank zijn leeg.

Geplaatst:

Het lijkt mij dat je die schuld gewoon houdt en deze ingelost dient te worden.

Anders zou een failliet bedrijf ook zijn schulden niet meer hoeven betalen. Daar schraapt een curator toch ook alles bijeen om de schuldeisers nog tegemoet te komen. Bij dat schrapen hoort dan ook de schuld die jij bij die bank zou hebben.

Geplaatst:

Je zult die schuld wel houden maar als het geld er niet is om die bijna failliete bank de lening snel terug te geven zou het betekenen dat je eigen bedrijf dan misschien ook failliet gaat en ik vraag mij af of het dus wel zo simpel gaat als dat je stelt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy
Je zult die schuld wel houden maar als het geld er niet is om die bijna failliete bank de lening snel terug te geven zou het betekenen dat je eigen bedrijf dan misschien ook failliet gaat en ik vraag mij af of het dus wel zo simpel gaat als dat je stelt.

Precies daarom steunen de landen ook de banken omdat anders
de bedrijven er ook aan gaan.

stel je voor de banken geven geen hypotheken meer ,dat zit het
onroerend goed muur vast.

dit was even offtopic

hoor net op de tv dat maerklin normaal blijft door werken ,dan
zal er wel al een oplossing klaar liggen

Geplaatst:

Ik mag toch hopen dat het geouwehoer toch eens stopt.

Als bedrijven kapot gaan krijg je een kettingreactie die niet meer te stoppen valt. Geen bedrijven, geen inkomen voor de werkman...

Waar is dat verrekte rotgeld toch naar toe gegaan. Het kan niet opgedroogd zijn, of is het er nooit geweest en leefden we al veel te lang van hele sluwe constructies waar geen solide tegoed tegenover stond?

Geplaatst:

Off topic:

Het fijt dat er mensen zijn die een studie volgen over 'hoe het geld rolt' zal wel betekenen dat hier geen eenduidig antwoord op te geven valt.

Ik vraag het me ook af, maar ben geen econoom en zelfs die spreken elkaar nog al eens tegen.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Geplaatst:

Ik dacht dat een amerikaanse bank 50 miljoen in de firma had gestoken. Maar goed als je Marklin failliet laat gaan zit de bank met het probleem dat ze het geld niet meer krijgen.

Laat dan de firma een doorstart maken met een andere crediet verstrekker (mits het bedrijf op zich zelf winst maakt)en je hebt de mensen weer aan het werk. Alleen het heeft wel gevolgen voor de bank en met het verstrekken van geld in de toekomst.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

De banken springen er meestal wel uit omdat ze

zekerheden hebben binnen het bedrijf b.v.

hypotheek op het gebouw

ze zijn op papier eigenaar van de forderingen.

de machines dienen als onderpant

enz

enz

Geplaatst:

Er wordt gesproken over het feit dat computers de kinderen veroverd heeft en dat kinderen daar liever mee spelen. Ik betwijfel dit, volgens mij zijn de treintjes meer grote mensen speelgoed. Ik bedoel een wagonnetje voor zo´n kleine 400 euro????

Dat is me nogal geen geld zeg, en dan heb je alleen nog maar een wagonnetje. Ik zie mijn zoontje al aankomen, pap ik wil een nieuwe hobby, treintjes, heb ik alleen wel 15.000 euro voor nodig en een zolderkamer......

Het is meer bedoelt voor grote mannen die graag spelen met kleine treintjes..... Toekomst....? MMwwwooooh

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen