Ga naar inhoud


Märklin vraagt faillissement aan.


Fatfreddy

Aanbevolen berichten


ach wat is niet duur...

 

ze zijn vroeger duur geweest en nu duur, dat heeft nog geen enkele modelspoorweg hobbyist tegen gehouden (nu de oudere jongere)

en toen het kind dat er voor sparen moest

 

(in zoverre tegenwoordig sparen kinderen niet meer een jaar of meer om iets te kunnen kopen)

 

op wikipedia staat overigens al wel een aanduiding van de ellende die zou gaan komen, in 2007 is het bedrijf doorverkocht

 

maar ook Trix (miniTrix) en LBG gaan dus wellicht mee ten gronde.

als je eens kijkt hoeveel speciaalzaken er wel niet voor zijn te vinden in de regio's is ook daarom al een traantje gepermiteerd.

 

en toch werd dit speelgoed decennia lang als opvoedkundig geschikt speelgoed gewaardeerd (omdat pa meestal wel in de buurt was).

dat is misschien wel een duiding

 

pa en het kind spelen separaat.

 

chiao

Comme Au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat Marklin op instorten staat.

 

Waarom ?

Misschien wel door een imago probleem,

de nieuws berichten hebben het maar over treintjes, dat er treinen bij zitten die vele honderden euro's kosten weet bijna niemand.

 

Een mooie digitale baan bouw je niet zomaar er gaat heel veel tijd inzitten, en dan heb je een baan vol met hoogwaardige technic, waar veel mensen het bestaan niet eens van kennen.

 

Denk dat, dat oorzaak nummer 1 is, het idee papa speelt met treintjes maar kocht het voor zijn zoon.

 

Tja wta is duur Marklin treinen koop je vanaf 70 euro, tot vele honderden.

Net als sat ontvangers, vanaf 70 euro tot vele honderen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

en toch werd dit speelgoed decennia lang als opvoedkundig geschikt speelgoed gewaardeerd (omdat pa meestal wel in de buurt was).
dat is misschien wel een duiding

pa en het kind spelen separaat.

chiao


Pa en kind spelen separaat? HHhmm, ik speel samen met mijn kind op de computer. Opvoedkundig? HHhmm, dus als mijn kind later de maatschappij in gaat heeft die er meer aan om te kunnen tonen hoe goed die met speelgoed treintjes kan spelen in plaats van dat die van jongs af aan met een computer overweg kan?

Beetje raar verhaal, in deze tijden tenminste. Snap best dat het spelen met treintjes een kleine toegevoegde waarde heeft aan zijn algemene technishe ontwikkeling maar of die daar nou veel verder door gaat komen.......?

Even voor de duidelijkheid, ik vind het ook doodzonde dat zo'n bedrijf op punt staat van zijn ondergang, diep treurig. Probeer alleen duidelijk te maken dat ik twijfel aan de verkoop kracht van een bedrijf als Märklin in zware crisis tijden als deze. En om het zomaar plat als kinder speelgoed te beoordelen spreek ik tegen. Het is toch een te gespecialiceerd en te geavanceerd speelgoed voor een vrij selecte (kleine) groep liefhebbers.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
HHhmm, dus als mijn kind later de maatschappij in gaat heeft die er meer aan om te kunnen tonen hoe goed die met speelgoed treintjes kan spelen in plaats van dat die van jongs af aan met een computer overweg kan?

 

neen natuurlijk niet

dat maak jij ervan... ik spreek je toch ook niet persoonlijk aan.

 

dat je als ouder, va of moe samenspeelt is opvoeden

we kennen allemaal die spots op tv waarin het kind zichzelf tracht op te voeden, zo was het bedoeld

 

maar daar ging het niet om

het is misschien ouderwets, maar dat is dan echt gaan voetballen dus, ook als je een WII hebt... :D

 

chiao

 

 

 

Comme Au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch


neen natuurlijk niet
dat maak jij ervan... ik spreek je toch ook niet persoonlijk aan.

dat je als ouder, va of moe samenspeelt is opvoeden
we kennen allemaal die spots op tv waarin het kind zichzelf tracht op te voeden, zo was het bedoeld





Nee nee, voelde me op geen enkel moment persoonlijk aangesproken. Was alleen een reactie op de opvoedbare factor die op treintjes spelen gebaseeerd is (was). Weet ook wel dat dat feit niet door jou gesteld is maar dat het een algemene opvatting is (was).

En tijden veranderen idd. maar of je in deze tijden van sterke technologishe ontwikkelingen voetballen daarin kunt vergelijken weet ik niet helemaal. En dat terwijl ik persoonlijk niet eens van voetballen hou , maar dat is een volksport die waarschijnlijk nooit meer uit de samenleving zal verdwijnen. Maar zo'n specefiek stukje speelgoed verliest denk ik, en blijkbaar dus wel zijn populariteit vanwege de nieuwe technologishe onwikkelingen. Hetzelfde is met MECANO gebeurd en dat was toch ook heel mooi en lerend speelgoed. Gelukkig heb ik daar nog wel mee mogen spelen en idd. veel van geleerd.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de mecano waar ik mee speelde was ook al van generatie op generatie gegaan. Van opa naar papa en toen naar mij etc... Uiteraard werd er wel steeds weer wat nieuws toegevoegd. Maar het is idd. wel erg jammer dat deze soorten speelgoed verdwijnen ondanks dat het toch wel logisch is. Ik speel tegenwoordig wat meer met mevrouw satbakker dan met mecano of treintjes :D

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...