Gast pa3fdt Geplaatst: 4 februari 2009 Geplaatst: 4 februari 2009 misschien dat op dit forum iemand is die mijn probleem herkent. Gisteren bij een kennis bij een installatie geweest die geen signaal meer zou hebben. Echter na een paar minuten zitten prutsen weer signaal, de signaalmeter er tussen gehangen om te zien hoeveel signaal en kwaliteit van het signaal er was. Dit bleek 100% op de Astra te zijn en op Astra 23.5 iets minder plm 90%. Nu heb ik in mijn signaalmeter een ledje gebouwd met een klein weerstandje er voor, dit om te zien of de ontvanger wel signaal op de uitgang heeft. Als ik nu zonder de meter er tussen op de ontvanger kijk is er 100% signaal met een uitstekende kwaliteit. Echter als ik bv. op Ned1 kijk en schakel dan in één keer door naar een regionale zender op Astra 23,5 geeft dat geen probleem, maar schakel ik terus naar Astra naar Ned1 dan valt de kwaliteit helemaal weg en blijft er alleen nog 100% signaal over maar heb geen beeld. Doe ik de bewuste meter er weer tussen dan kan ik wel blijven schakelen tussen de beide satellieten. Dit probleem is bij 2 ontvangers van Adimo Jazz op dat bewuste huisadres, in de huiskamer en op de slaapkamer, allebei het zelfde euvel dus. Als ik de kabel weer rechtsteeks aansluit op de ontvanger is het probleem er weer van wel naar 23,5 kunnen schakelen maar niet terug naar Astra, dan valt de kwaliteit weer helemaal weg. Als er dus geen kwaliteit van het signaal meer is en dus geen beeld, dan draai ik de aanluitkabel even los op de ingang van de receiver. Zodra ik het warteltje even gelost heb dan is er weer beeld. Is nu het duo lnb stuk, waar ik in de eerste instantie vanuit ga of moet ik ook nog aan ander zaken denken. Dus wel kunnen schakelen naar 23,5 maar niet terug naar de Astra. Hopelijk is er iemand op dit forum die me een goede tip kan geven. Het is wel een beetje een lang verhaal geworden maar hopelijk is het begrijpelijk. Groeten, Leo
mebo870 Geplaatst: 8 februari 2009 Geplaatst: 8 februari 2009 dat ligt vermoedelijk aan een van de F conectors, hermaak de aansluiting eens. The key to happiness. Stay away from idiots
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen