Gast DX'r Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 Ik las dat de Fransen een aparte multiplex in de lucht hebben gezet eind 2008 met HD only zenders Zijn goed bezig daar; de zender Lille Bouvigny komt 31 mei dit jaar on air. La Haute Définition arrive enfin sur nos écrans grâce à la TNT HD ! http://www.tvnt.net/la-tnt-hd-346.html In Nederland is ook nog een multiplex over. Wie o wie gaat die aansteken
Noordzee Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 Ik verwacht niet dat er in NL op korte termijn gestart gaat worden met HD op de DVB-T band. Dit betekent n.l. een nieuwe ontvanger aanschaffen en dat is geen goede reclame voor Digitenne. Er is inderdaad een extra layer (nummer 8) beschikbaar op de kanalen 6,7,8 en 9. Maar deze kanalen zouden ook ingezet kunnen worden voor DAB. En ik begreep dat er onlangs nog een veiling is geweest voor DAB frequentie's. (Laat de commerciele zenders maar komen, Ik heb hier een DAB ontvanger draaien) Verder moet er eind 2012 uiterlijk gestopt zijn met analoog. (Buitenland) Vanaf dat moment is er weer een extra DVB layer (nummer 7) beschikbaar naast de 6 die nu al actueel zijn. DVB Layer 7 heeft als kanaalnummers : 43 (alleen Den Helder), 61,62,68 en 69. (Bron : Hopper Guide 62) Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Ou-Tannu Geplaatst: 5 februari 2009 Geplaatst: 5 februari 2009 de DAB blokken zijn inderdaad recentelijk bepaald. http://www.agentschap-telecom.nl/Documen...ng_05112008.pdf heel document er over Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast m.boretti Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Gaat men ook HD uitzenden via Pic du Midi (Zuid/West Frankrijk)???; ik verheug me al er op.
Gast DX'r Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Origineel bericht van: m.boretti Gaat men ook HD uitzenden via Pic du Midi (Zuid/West Frankrijk)???; ik verheug me al er op. die zender staat er niet bij maar rondom Toulouse wordt het al uitgezonden.
matthew_be_wvl Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 In mei wordt er op een hele reeks zenders het HD-multiplex geactiveerd, ook in Bouvigny bijvoorbeeld. En die is te ontvangen tot in Gent! Maar ik ben vooral geïnteresseerd in Arte HD, maar die heb ik al op de satelliet. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast m.boretti Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Het vreemde is dat de HD tv , die ik onlangs in Frankrijk gekocht heb wel MPEG4, dus geschikt is voor DVB-T HD en een andere tv die ik in Nederland gekocht heb alleen voor DVB-T mpeg2 is. Trouwens uitzendingen rondom Toulouse gaan altijd ia PIC du Midi, omdat deze hoog in de bergen staat, en dus verantwoordelijk is voor ontvangst in Zuidwestelijk Frankrijk.
EdjeKroketje Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Alle TV's die in Frankrijk verkocht worden moeten MPEG4 aan boord hebben. Daarom zie je dat ook regelmatig bij TV's die hier aangeboden worden. Vaak is het goedkoper om een internationaal model te maken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen