theparasol Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Is ook weer waar. Maar ik blijf het merkwaardig vinden dat DMM zijn "trouwe" importeur laat stikken voor een ander. Maar wellicht wordt straks alles beter. Enfin we zullen gauw genoeg ervaren of dit een goede zet is van DMM!
Funfreak Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 lees mijn reactie hierboven, daar staat het antwoord in!
totaaltje Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Origineel bericht van: jaap008 Dreambox heeft zich zelf verkocht en niet omdat Michel er zoveel voor zouw hebben gedaan. Het zijn de image bouwers die de dream gemaakt hebben wat i nu is . Groetjes Jaap008 Zeg jaap008 , wie denk je wie er heel erg betrokken waren met de eerste 7000 image's , met de eerste cam's die uit kwamen ? Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!! Proffrottie
D_liver Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Jongens rustig maar.... Het heeft vooral te maken met de clone acties van Medialabs daaraan wil DMM niet gekoppeld worden. De "grote importeur" van die clones zou gepakt moeten worden, dan hier het nieuws voor Medialabs: Die is er niet!!!!! Iedere Jan L#L kan die boxen per stuk, per 5 per 10 per 15 of nog meer rechtstreeks bestellen in Hong Kong. Geen kvk inschrijving benodigd. Metname de acties waarbij enigsinds geweld aan te pas kwam zal bij DMM in het verkeerde keelgat zijn geschoten. Op de reactie ofdat Medialabs kwaad zou zijn dat DMM boxen zou hebben "gedumpt": Dan had je de eer aan jezelf kunnen houden en DMM vaarwel kunnen zeggen om nu naderhand iets van te zeggen klopt weer voor geen kant. p.s totaaltje; die inspanningen die medialabs gedaan zou hebben voor het merk DMM was echt om er zelf beter van te worden hoor en niet omdat ze DMM zo lief vonden. 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Ron Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Als ik jouw reactie zo lees, ben jij klaarblijkelijk goed op de hoogte. Zo doe je het in ieder geval voor. Jouw verhaal klopt echter niet. Nog niets een een heel klein beetje. Zomaar roepen kan iedereen, maar roep dan iets dat klopt en iets dat zinvol is. Ron
D_liver Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Is goed tox. Ik maak er geen woord meer aan vuil 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Gast Nolimits Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Volgens Media Labs is onderstaand de reden: Mededeling Budel, 6 februari 2009 Na 6 jaar distributie van Dream Multimedia producten, heeft Media Labs B.V. besloten de verkoop van deze producten stop te zetten en ons volledig te gaan richten op onze andere bedrijfsactiviteiten. Gedurende 6 jaar distributie hebben wij de klant altijd op de eerste plaats gezet, door steeds ruime voorraad te houden, goede aftersales, stabiele prijzen en deskundig advies te bieden. Helaas blijkt dit de laatste jaren steeds moeilijker. Fabrikant Dream Multimedia verhoogt voordurend de (inkoop)prijzen, tegen gelijkblijvende kwaliteit, steeds moeizamere leverbaarheid en kwalitatief ontoereikende ondersteuning. Nieuwe producten zijn, vrijwel standaard, de eerste maanden nauwelijks leverbaar. Vaak zijn er met deze nieuwe producten ook nog problemen m.b.t. werking. Dream Multimedia informeert distributeurs minimaal of niet over verkoop gerelateerde zaken maar ook niet over technische zaken, zoals de diverse problemen met hun producten en biedt pas na herhaaldelijke navraag een oplossing voor diverse gesignaleerde problemen. Een oplossing die vaak grotendeels voor tijd en kosten van de distributeur, groothandel en winkelier komt. De consument verliest daardoor het vertrouwen in de winkelier en deze verliest aansluitend het vertrouwen in fabrikant, distributeurs en groothandelaren. Een wat ons betreft onacceptabele situatie. Uiteraard hebben wij fabrikant Dream Multimedia herhaaldelijk op signalen uit de markt en onze eigen bezwaren gewezen, maar steeds werd hier weinig of niets mee gedaan. Als er al iets mee gedaan werd, waren de maatregelen veelal maar van korte duur. Ook lijdt de goede naam van fabrikant als ook distributeurs onder de steeds hardnekkiger wordende verkoop van illegale kopieën van Dream Multimedia producten. Deze verkoop van dergelijke kopieën wordt naar onze mening onvoldoende door fabrikant zelf bestreden. Wij kunnen het service niveau naar onze klanten niet langer garanderen, waardoor er een voor ons onacceptabele situatie is ontstaan. Geen marketingvergoedingen, hoge inkoop prijzen, inkoop tegen uiterst merkwaardige condities en zeer moeizame aftersales, maar wel steeds hogere adviesprijzen en onwerkbaar lage marges voor zowel distributeurs, groothandel als ook winkeliers hebben ons doen besluiten met pijn in ons hart na 6 jaar de distributie van Dream Multimedia producten stop te zetten. Wij hebben fabrikant Dream Multimedia begin Oktober 2008 al aangeven de distributie te willen staken. 20 Januari 2009 hebben wij Dream Multimedia nogmaals schriftelijk aangeboden de distributie, fabrieksgarantie afhandeling en aftersales met gesloten knip aan een betrouwbare en capabele Nederlandse partner over te dragen zodat de winkelier, maar in het bijzonder ook de consument hier geen enkele hinder van ondervind. Om voor ons volstrekt onduidelijke redenen heeft Dream Multimedia niet gereageerd op ons voorstel en door middel van een feitelijk onjuist persbericht de zaak onnodig gefrustreerd. Dit alles ten koste van de consument die wederom van ondoordachte beslissingen van deze fabrikant de dupe dreigt te worden. Fabrikant Dream Multimedia beschikt echter sinds kort over een groot nieuw service center, waar reparaties binnen en buiten de garantieperiode in het vervolg door de fabrikant zelf zullen worden uitgevoerd. Hiervoor kunt u gebruik maken van het support ticket systeem van Fabrikant Dream Multimedia zelf (Engels- of Duitstalig) op: http://tickets.dream-multimedia-tv.de/otrs/customer.pl Wij danken u voor het vertrouwen in Media Labs B.V. en wensen u onverminderd veel plezier met uw Dream Multimedia product. Directie Media Labs B.V. bron: www.satellietland.nl
Frissie Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Net de dealer mail van medialabs gelezen. Ik moet zeggen dat ik de argumenten van medialabs terecht vindt. Ze hebben de juiste keuze gemaakt om te stoppen !!
Funfreak Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Het gaat mij te ver om de originele emails van de oud importeur hier neer te zetten, maar het heeft volgens die emails (maar die zijn dus door de oud importeur aan de dealers gezonden) niets te maken met de opsporingsactie van Michel. Ik ieder geval wil ik Michel succes wensen met de telecom activiteiten en hoop dat het hem daar goed in zal gaan.
Johan45 Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Een goed besluit van Media Labs BV Voor de eindgebruikers is het nu afwachten of er een (nieuwe) importeur komt die ook de aftersales wil en kan verzorgen. Vult u rustig aan !!!
Gast pietsat Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Waarom dan toch nog 10.000 euro uitloofen als je weet dat je stop in 2009
Ron Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Dus als je nu al weet dat jij je auto over een half jaar gaat verkopen, stop je ook nu maar vast met tanken? Dat is inderdaad onduidelijk in het verhaal op satellietland.nl want ik weet zelf dat Dream Multimedia, Media Labs in oktober juist had gevraagd om te blijven als distributeur. Het lijkt mij dat je dan gaat proberen het beste er van te maken en precies dat lijkt niet gelukt. Voor zover ik weet had Dream Multimedia op alle fronten verbetering beloofd en is juist dat er niet van gekomen. Ron
theparasol Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 10.000 prijzengeld en zelf met de superjackpot naar huis denk ik dan maar
Gast aart44 Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Citaat: Helaas blijkt dit de laatste jaren steeds moeilijker. Fabrikant Dream Multimedia verhoogt voordurend de (inkoop)prijzen, tegen gelijkblijvende kwaliteit, steeds moeizamere leverbaarheid en kwalitatief ontoereikende ondersteuning. Nieuwe producten zijn, vrijwel standaard, de eerste maanden nauwelijks leverbaar. Vaak zijn er met deze nieuwe producten ook nog problemen m.b.t. werking. Dream Multimedia informeert distributeurs minimaal of niet over verkoop gerelateerde zaken maar ook niet over technische zaken, zoals de diverse problemen met hun producten en biedt pas na herhaaldelijke navraag een oplossing voor diverse gesignaleerde problemen. Een oplossing die vaak grotendeels voor tijd en kosten van de distributeur, groothandel en winkelier komt. De consument verliest daardoor het vertrouwen in de winkelier en deze verliest aansluitend het vertrouwen in fabrikant, distributeurs en groothandelaren. Een wat ons betreft onacceptabele situatie. Hiermee geeft satellietland dus toe jarenlang een te duur en om het maar voorzichtig te zeggen niet geheel probleemloos produkt te hebben verkocht. Als ze de problemen moeten verhelpen kost het de importeur zelf geld en zoiets kan toch nooit de bedoeling zijn.
Ron Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Citaat: Vaak zijn er met deze nieuwe producten ook nog problemen m.b.t. werking. Hoe noem je dat nou Aart? Selectief lezen of selectief concluderen?:-)) Ron
Aanbevolen berichten