Gast aart44 Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q Hoe noem je dat nou Aart? Selectief lezen of selectief concluderen?:-)) Ron Inderdaad het stukje van satellietland gaat over de nieuwe produkten die net als bij alle andere receivers nog niet 100% probleemloos werken. Maar ja dan moet de importeur het niet oplossen maar dus Dream GMBH.
theparasol Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Die gedachte had ik dus ook bij het lezen van het "persbericht"
Johan45 Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Ja, of Eindhoven. Zo kan ik nog wel een paar plaatsen opnoemen.! Als Dream woord houd weten we het maandag. Vult u rustig aan !!!
mereltje Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Origineel bericht van: Johan45 Ja, of Eindhoven. Zo kan ik nog wel een paar plaatsen opnoemen.! Als Dream woord houd weten we het maandag. WELKE maandag Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
borsjea Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Is het wel nodig om in Nederland een importeur te hebben? met de huidige open grensen maakt het in mijn ogen geen donder uit of een satellietboer de box inkoopt in Nederland of in een ander europees land.
Ron Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Nee, ze zouden dan zelfs geen enkele distributeur nodig hebben en zelfs geen winkeliers. Als Dream Multimedia gewoon direct vanuit eigen magazijn vanuit een eigen internationale webshop gaat verkopen, kunnen ze de winst 100% in eigen zak steken. In principe was de enige toegevoegde waarde van een Nederlandse distributeur, kennis en service. Reparaties hoefden niet naar Duitsland waardoor ze veel sneller afgehandeld konden worden, maar ja, stel dat ik ergens anders goedkoper kan kopen en dan in geval van een defect 6 weken moet wachten en 0,0 service krijg..... Who cares? Daar gaat het toch allemaal naartoe. Over een jaar of 5 tot 10 zijn alle normale winkels overgenomen door giganten of op de fles en vervangen door een virtuele/online winkel. Als consument zou ik daar niet eens moeite mee hebben als er wetten zouden komen die meer toezicht op dergelijke online shops mogelijk maken en er een soort garantiefonds komt zodat je als consument beter beschermd bent tegen webshops die "plotseling verdwijnen" of online verkopers die voor garantie op vakantie zijn. Ron
verkerkbr Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Kijkt men naar andere producten, dan verdwijnen de importeurs en blijven er alleen dealers over. Die rechtstreeks geleverd krijgen van de fabrikant. Het enige wat hierbij nog telt is de omzet van de verkoop. Met een steeds groter marktaandeel van de Media M. en andere verkoop giganten. Producten komen met een Europese garantie en maakt het niet uit waar in Europa een bepaald apparaat is gekocht. Verder doen de meeste grote fabrikanten ook geen garantie claims en reparaties meer zelf. Laat staan de dealer. Zij hebben hiervoor een bepaald bedrijf of lokale bedrijven ingeschakeld, die de reparaties uitvoeren en garantie claims voor de fabrikant behandelen. Kijk naar Philips, JVC en diverse andere grote producenten. Bij garantie wordt u verwezen naar reparatie-centrum X te Y, die verder geen binding heeft met Philips. Maar gewoon voor een aantal bekende fabrikanten werkzaamheden verricht. Het eventueel verzenden naar ander land is ook geen enkel probleem meer. Als men voor 16.00 uur in Duitsland wat besteld is de kans groot dat het de volgende dag al in Nederland bezorgd wordt. Bij HP kreeg ik een passende kartonnen doos toegezonden. Hierin de notebook verpakken. Pakket wordt opgehaald door koerier en na reparatie weer thuis bezorgd. Het zag er achteraf uit dat de reparatie in Engeland was uitgevoerd. Zou ook Taiwan geweest kunnen zijn. Zo werkt de moderne distributie in de EEG en ook elders. Groet, Bram
Ron Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Het zou natuurlijk prachtig zijn als het bij deze fabrikant ook zo zou werken, maar juist dat is dus niet het geval. Hoe dan ook, de Dreambox blijft een fantastisch product naar mijn mening. Ron
pukje Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 de constructie producent->importeur->groothandel->winkel->consument past niet meer in de huidige tijd. de groothandel is al langer verdwenen nu verdwijnen de importeuren ,importeur past ook niet meer bij de eu gedachte van vrije handel.
Ron Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Ik denk niet dat de 5000+ verschillende importeurs in Nederland dat met jou eens zijn Ron
theparasol Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Ik vind het ook nog wel verschil maken of de fabrikant in de lokaliteit Maleisie zit of Duitsland. MAW voor ene product is importeur meer toegevoegde waarde dan voor de andere. Om nu direct alle importeurs de nek om te draaien is overduidelijk te kort door de bocht.
borsjea Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Hoeveel importeurs repareren er nog zelf? Je ziet steeds meer de tendens dat reparaties uit worden besteed aan gespecialiseerde reparatie bedrijven, ook garantie reparaties. De reparatie duur is met name afhankelijk wanneer de winkelier zijn reparaties verstuurt of wegbrengt, doet hij dat nog de zelfde dag of spaart hij reparaties op.
Ron Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Deze distributeur repareerde dus zelf, maar de meesten doen dat inderdaad niet. Daar worden alleen dozen geschoven. Ron
Aanbevolen berichten