Ga naar inhoud


Media Labs BV staakt distributie Dreambox


Gast Willy-NL

Aanbevolen berichten


  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan zullen er toch heeeeele goed afspraken moeten worden gemaakt met DM vooraleer iemand zich in zo'n avontuur stort.

Zolang er links, rechts, boven en onder je de dreampjes het land in komen waar je geen drol aan verdiend en ze je alleen weten te vinden als er stront aan de knikker is ........... Laat maar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Dan zullen er toch heeeeele goed afspraken moeten worden gemaakt met DM vooraleer iemand zich in zo'n avontuur stort.
Zolang er links, rechts, boven en onder je de dreampjes het land in komen waar je geen drol aan verdiend en ze je alleen weten te vinden als er stront aan de knikker is ........... Laat maar.



amen :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het Duitse persbericht van Dream zal de naam maar gelijk editten:

 

Citaat:
Bxxxxeck Digital vertreibt Set-Top-Boxen von Dream in Holland

Lünen - Dream Multimedia, der führende Anbieter Linux-basierter Set-Top-Boxen, hat mit Bxxxxeck Digital einen neuen Distributor für die Niederlanden gefunden.

 

 

 

Bxxxxeck tritt die Nachfolge von Media Labs B. V. an. Im beiderseitigem Einverständnis haben Media Labs und Dream die Zusammenarbeit beendet. Dies teilt das Unternehmen in einer Presseerklärung mit.

 

Die Bxxxxxck Group aus Eindhoven ist seit mehr als 55 Jahren als Importeur, Großhändler und Distributor tätig. Zu ihr zählen neben der Bxxxxxeck Digital B. V., die Produkte rund ums digitale Fernsehen vertreibt, auch die Tochterunternehmen ***geen-reclame*** Electronics und Bxxxxxck Communications.

 

Dream-Sprecher Alpaslan Karasu: "Wir sind froh, mit Bxxxxxck einen angesehenen Distributor für die Niederlande gefunden zu haben, der dank seiner langjährigen Erfahrung über fundierte Marktkenntnisse verfügt. Wir sind uns sicher, dass wir mit Bxxxxeck Digital unsere Marktanteile in den Niederlanden weiter vergrößern werden.

 

Bron: KLIK

 

Kort vertaald er is een Eindhovense importeur die al 55 jaren als importeur en groothandel werkt die het importeurschap heeft gekregen.

laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed nieuws. Dat is precies het "bedrijf uit het zuiden" waar medialabs vorig jaar al over sprak.

Fijn dat klanten toch op een betrouwbaar adres terecht kunnen voor garantie en service.

Ik zie wel dat er iemand misschien een Totaal cursus Duits op TV moet volgen want ik lees ergens anders voor de tweede keer een artikel waar persberichten van deze fabrikant wel erg "vrijelijk" geïnterpreteerd of vertaald worden, waardoor er een verdraaid beeld wordt gecreëerd.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goed nieuws inderdaad, ik ben ook heel blij met deze keuze.

 

Het is zowat een van de eerste importeurs op satellietgebied en hebben gewoon een goede organisatie, zowel als groothandel, service, snelle leveringen...een betrouwbare partner. Proficiat heren!

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aukemuis
Dit is ondanks al Michel zijn goede werk voor Dream een verbetering voor dit produkt. Is toch een wat grotere organisatie, die ook wat makkelijker een vuist kan maken naar de producent.



Dat is natuurlijk allemaal nog maar afwachten. Deze distributeur zal net als medialabs te maken krijgen met verkoop van illegale clones, parallel import en dezelfde interne problematiek.
Zoals Pukje terecht opmerkt, is het bij dit bedrijf natuurlijk een van de vele smaken receivers die ze leveren dus hij zal daar waarschijnlijk niet de volle aandacht krijgen.
Het is gewoon super nieuws dat er een distributeur is zodat iedereen met een officiele box met brokken gewoon weet waar hij terecht kan.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch denk ik dat het feit dat ze meerdere merken voeren een van de sterke punten is van dit bedrijf.

 

Mijn ervaring zegt me ook dat Dream bij deze directie niet moet denken dat ze het als een eer zien om dream te mogen verkopen... Daar worden ze in Eindhoven volgens mij niet warm of koud meer van, ze zullen met duidelijk betere voorwaarden moeten komen.

 

Daarnaast hebben ze volgens mij een veel groter aantal vaste afnemers die nu makkelijker geneigd zullen zijn om een dreambox weg te zetten in de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat weinig met de distributeur maar meer met de prijzen te maken zal hebben. Als ik winkelier zou zijn en ik een Dreambox duurder in moest komen dan een concurrent die zijn spul in Duitsland koopt, zou ik hem niet in de winkel willen hebben.

Precies dat gebeurt al jaren en de enige die dat kan veranderen is naar mijn mening de fabrikant zelf.

Met iets van 60 distributeurs heeft mini landje Nederland daar volgens mij helemaal niets in de pap te brokkelen en kan daar dus ook niets aan veranderen want Dream Multimedia wordt volgens mij ook niet warm of koud van een Nederlands distibuteurtje. Voor hun is de voornaamste afzetmarkt met kilometers voorsprong natuurlijk Duitsland.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Dream op deze manier blijft redeneren zullen ze naar mijn mening ook bij deze importeur snel klaar zijn.

 

Voorlopig krijgt deze importeur bij mij het voordeel van de twijfel. Heb ik hier aanmerkelijk meer vertrouwen in als in de oude situatie en overweeg ik nu toch ook om weer Dreamboxen op te nemen in het assortiment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...