sattv4iedereen Geplaatst: 6 februari 2009 Geplaatst: 6 februari 2009 Hi, ik heb vandaag een pci technosat kaartje gekregen met een pcmcia module. Ik vroeg mij af,of er alternatieve software bestaat die evengoed of beter is,waar ik ccam kan draaien om mijn interne cs naar dat pci kaartje te sturen. alvast bedankt op voorhand. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sis Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Hallo, Je zal iets meer info moeten geven over jouw wensen. Mogelijkheden zat namelijk. Linux: - Mythtv - VDR - Kafeine Windows: - Mediaportal - andere MDAPI compatible prog's Heb zelf een technisat kaartje draaien, en dat werkt behoorlijk goed met Mythtv. Gr Sis ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E RaspberryPi OSCAM 120 r0
sattv4iedereen Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Geplaatst: 7 februari 2009 Origineel bericht van: Sis Hallo, Je zal iets meer info moeten geven over jouw wensen. Mogelijkheden zat namelijk. Linux: - Mythtv - VDR - Kafeine Windows: - Mediaportal - andere MDAPI compatible prog's Heb zelf een technisat kaartje draaien, en dat werkt behoorlijk goed met Mythtv. Gr Sis ik bedoel software die ccam kan aansturen zodat ik mijn TVV kaartje kan aanspreken op mijn pci sat kaartje.iets waar ik ccam.cfg kan inplaatsen. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
acc Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 je bedoeld dus de pcmcia module gebruiken als kaart-lezer? ik ben bezig met de hardware van die technotrend te bestuderen om een hardware cam te maken voor verschillende PCI kaartjes aan te sturen. maar volgens mij is het hardware-matig onmogelijk om de cam module als kaart lezer te gebruiken tenzij je de kaart begint te flashen. maar bij mijn weten heeft niemand je dit al voor gedaan. de cam module staat tussen de tuner en de decoder ic. als iemand hier meer informatie over heeft of vindt dan hoor ik dat graag.
sattv4iedereen Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Geplaatst: 7 februari 2009 Origineel bericht van: acc je bedoeld dus de pcmcia module gebruiken als kaart-lezer? ik ben bezig met de hardware van die technotrend te bestuderen om een hardware cam te maken voor verschillende PCI kaartjes aan te sturen. maar volgens mij is het hardware-matig onmogelijk om de cam module als kaart lezer te gebruiken tenzij je de kaart begint te flashen. maar bij mijn weten heeft niemand je dit al voor gedaan. de cam module staat tussen de tuner en de decoder ic. als iemand hier meer informatie over heeft of vindt dan hoor ik dat graag. nee,dit bedoel ik niet,ik kan een ci module invoeren,maar ik wil via ccam en de UTP van de computer mijn TVV kaartje aanspreken die in mijn dreambox zit.We kijken met z'n 2 daarom. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
sattv4iedereen Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Geplaatst: 7 februari 2009 Ik zie dat de software op de cd van 2007 is . Ik heb op de duitse softwaresite release's gezien van 2009. Die zijn in het duits,mag ik deze downloaden en installeren? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Rigolo Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Ik denk dat eerst een helder moet opschrijven wat je nou precies zoekt. En denk daar bij aan zaken zoals: Welk OS wil je gebruiken? (Windows/Linux) Waarom perse CCcam? (NewCS, gbox etc zijn er ook nog) Wat wil je precies kunnen met de software? (alleen maar een connectie naar CCCam zegt niet veel nml) En daarnaast denk ik dat er in dit forum al veel beschreven is over de verschillende mogenlijkheden die er zijn. Ik stel dus voor om ook eens goed dit forum door te lezen. Hein
sattv4iedereen Geplaatst: 7 februari 2009 Auteur Geplaatst: 7 februari 2009 Origineel bericht van: Rigolo Ik denk dat eerst een helder moet opschrijven wat je nou precies zoekt. En denk daar bij aan zaken zoals: Welk OS wil je gebruiken? (Windows/Linux) Waarom perse CCcam? (NewCS, gbox etc zijn er ook nog) Wat wil je precies kunnen met de software? (alleen maar een connectie naar CCCam zegt niet veel nml) En daarnaast denk ik dat er in dit forum al veel beschreven is over de verschillende mogenlijkheden die er zijn. Ik stel dus voor om ook eens goed dit forum door te lezen. Hein Ik draai windows XP het is een technotrend tt3200 kaartje met ci slot. ik zoek: software die goed werkt,want de bijgeleverde software,kan ik TVV en CD maar half inlezen.Het zou handig zijn als die software ook ccam aankan om connectie te maken met mijn dreambox. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Rigolo Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 nou, dan zal ik maar eens beginnen met het lezen van de acamd thread en me daarna verdiepen in de verschillende programma's die daar door ondersteund worden. Ik kan je helaas niet verder helpen .. ik gebruik geen windows. Hein
sattv4iedereen Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Geplaatst: 8 februari 2009 Na een update te hebben gevonden op internet,heb ik de FTA zenders kunnen inladen.Ik heb geen gecodeerde zenders kunnen testen wegens ontbreken van werkende module,de TVV kaart lust geen aston 1.05 module. Helaas is mijn cpu te traag voor de hd zenders Het is een amd 2800+ ik heb een andere pc,een intel P4 die draait op 3000 ,ik weet niet of het de moeite is om op die pc te proberen. Opnemen van FTA zenders lukt behoorlijk. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast _silencer Geplaatst: 8 februari 2009 Geplaatst: 8 februari 2009 Als je CCcam wil gebruiken in windows kan je eens kijken naar mijn emubox project, in de loop van volgende week zou een nieuwe versie moeten uitkomen die meeste problemen oplost. Ook kan je eens iznougudpt zijn project emudrag bekijken, deze laat toe om een extra programma te draaien op je dreambox zodat CCcam nu ook als een kleine Radegast server werkt. Hiermee kan je dan ACamd gebruiken om dan in windows toegang te krijgen naar alle shares op je dreambox (ook je TVV kaart) (dvbn forum thread).
Sis Geplaatst: 8 februari 2009 Geplaatst: 8 februari 2009 Origineel bericht van: _silencer ...Ook kan je eens iznougudpt zijn project emudrag bekijken, deze laat toe om een extra programma te draaien op je dreambox zodat CCcam nu ook als een kleine Radegast server werkt. Hiermee kan je dan ACamd gebruiken om dan in windows toegang te krijgen naar alle shares op je dreambox (ook je TVV kaart) (dvbn forum thread). @Silencer: Ik heb emudrag eens bekeken en op mijn mythbuntu box installed. (de x86 versie) Echter, ik slaag er niet in om sasc dmv het radegast protocol te laten praten met cccam. Ik krijg steeds een connection refused boodschap... Heb jij er enig idee van hoe dit juist werkt? Heb ik nog bijkomende zaken nodig? Thanks Sis ET9000: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E DM800SE: CCCam 2.3.0 - 13E, 19.2E, 23E, 28E RaspberryPi OSCAM 120 r0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen