Ga naar inhoud


van 110 volt naar 230 volt


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout

Hallo mensen,

 

Ik ben op zoek naar een eenvoudige mogelijkheid om 110 volt naar 230 volt om te vormen.

 

Zo hebben we bijvoorbeeld wat kleinere huishoudelijke apparaten die uitsluitend op 230 volt werken:

Epileerapparaat, elektrische tandenborstel, NiMH oplaadapparaat, etc. Gering vermogen dus.

Een trafo is natuurlijk de beste mogelijkheid maar die haal je ook niet zo één twee drie ergens vandaan.

Als het kan moet het ook nog enigzins betaalbaar zijn.

Het appartement heeft maar één fase dus de truk tussen 2 fases aan te sluiten gaat niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Heb je niet ergens een UPS rondslingeren voor 230 Volt?

Anders misschien iets met 2 beltransformators in serie als step-up transformator? Dus de 8 volt secundair uit van de ene verbinden met de secundaire van de 2e transformator en dan de primaire van die trafo in serie met de eerste trafo.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt kleine reisomvormertjes voor Amerika.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het in Cannada dan zo lastig om aan een trafo te komen?

 

Zelf zit ik regelmatig in Brazilie, ook daar hebben ze 127V trafo's zijn daar in ieder geval volop verkrijgbaar, ook omdat de meeste apparatuur in zowel 127V als 230V te verkregen is.

Had zelf wel het geluk dat in mijn groepenkast 3 fase aanwezig waren heb in de groepenkast dus de nul draad van iedere groep verbonden met een andere fase.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hier een voorbeeld.

 

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Con, dit is alleen een mechanische oplossing. Er komt nog steeds 110 Volt uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
werken:
Epileerapparaat, elektrische tandenborstel, NiMH oplaadapparaat, etc.


als ik de prijzen zie van al die omvormers, zou ik eerder denken aan een bezoek aan de lokale superstore
en gewoon wat nieuwe 110V apparaatjes halen
en zet je die 220V op de tekoop sites in europa
chiao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Dan heb je weer een probleem terug in europa.Kan je t weer gaan kopen.


als je dat als probleem ziet, dan schenk je het iemand.
chiao
En dat lost het probleem wat gigantaandemuur schetst op? confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn studietijd in Antwerpen waren er nog delen van de stad die niet echt omgezet waren naar 220 van toen. Dat was creatief opgelost doordat je ipv fase en nul 2x fase binnenkreeg.

Gaf normaal geen problemen, alleen je spanningszoekertje lichtte in beide gaten van je stopcontact op. Sinds die tijd test ik standaard beide gaten. whistle

 

Enige probleem was dat mijn aquarium lichtdimmer steeds kapot ging, pas bij de derde ontdekten we dat 2x fase het probleem was.

 

Maar misschien dat jij meerdere fases binnen krijgt en daar wat creatief mee kan worden.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Con, dit is alleen een mechanische oplossing. Er komt nog steeds 110 Volt uit.


Niet juist.

In Amerika komt er dan uiteraard 230 Volt uit.
Heb zo'n omvormer regelmatig toegepast vvor voeding
van de oplader voor mijn camera en mobieltje.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...