Ga naar inhoud


van 110 volt naar 230 volt


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: borsjea
Is het in Cannada dan zo lastig om aan een trafo te komen?

Zelf zit ik regelmatig in Brazilie, ook daar hebben ze 127V trafo's zijn daar in ieder geval volop verkrijgbaar, ook omdat de meeste apparatuur in zowel 127V als 230V te verkregen is.
Had zelf wel het geluk dat in mijn groepenkast 3 fase aanwezig waren heb in de groepenkast dus de nul draad van iedere groep verbonden met een andere fase.


In een driefasensysteem is naar mijn weten het potentiaal op de nul overal gelijk alleen tussen de de fasen onderling of een fase en de nul is er een potentaalverschil. Tussen een fase en nul zal er in dit geval 127 volt hebben gestaan en tussen 2 fase onderling 127 maal wortel 3 is 220 volt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Origineel bericht van: ceesv
Con, dit is alleen een mechanische oplossing. Er komt nog steeds 110 Volt uit.


Niet juist.

In Amerika komt er dan uiteraard 230 Volt uit.
Heb zo'n omvormer regelmatig toegepast vvor voeding
van de oplader voor mijn camera en mobieltje.

HG CC
Op die foto is hij vrij klein maar voor laag vermogen is ook maar een klein trafo tje nodig en hij zou er dus wel best wel eens in kunnen zitten idd.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con

In Amerika komt er dan uiteraard 230 Volt uit.
Heb zo'n omvormer regelmatig toegepast vvor voeding
van de oplader voor mijn camera en mobieltje.

HG CC


Bijna alle opladers voor camera's en mobieltjes slikken 100-240 volt, en laden daar perfect mee op. De door jou getoonde stekker is alleen een stekker-verloop, geen transformator of omvormer.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, volgens mij werkt gewoon elke trafo met een omzet verhouding 230-110Vac. Je sluit gewoon de 110 Vac zijde op je lichtnet aan en gebruikt dan de 230 Vac om je apparaat te voeden. De grootte van de trafo hangt af van het benodigde vermogen, staat op de trafo uitgedrukt in VA, voor het gemak kun je deze vergelijken met het aantal watts van je apparatuur. Ga nooit te krap zitten, geeft het wat overwaarde bv 1,5x. Als het geen veiligheids trafo is doe je er goed aan één van de polen aan verbruikerszijde aan aarde te leggen en tevens in de secundaire zijde een differentiaalschakelaar te plaatsen.

Dit zal ook ongeveer zijn wat je tegen zult komen in die kant en klaar dingen, en prijstechnisch zul je ook niet gunstiger uit zijn als je er ook nog een leuk kastje omheen wilt maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Origineel bericht van: Con

In Amerika komt er dan uiteraard 230 Volt uit.
Heb zo'n omvormer regelmatig toegepast vvor voeding
van de oplader voor mijn camera en mobieltje.

HG CC


Bijna alle opladers voor camera's en mobieltjes slikken 100-240 volt, en laden daar perfect mee op. De door jou getoonde stekker is alleen een stekker-verloop, geen transformator of omvormer.

T B


Helemaal waar, foutje. Ik heb even naar mijn adapter gekeken
en die transformeert wél 110 naar 230, zie foto's. Kost € 19,95.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Iedereen bedankt voor de goede raad.

 

Het is altijd jammer om van je verworven spulletjes afstand te doen. Ik ga alles maar hier aanschaffen...heb ook niet zoveel zin om met zo´n omvormer in mijn reisbagage rond te zeulen.

Trafo´s met een 110 volt en 220 volt aansluiting heb ik genoeg maar dat staat allemaal in Duitsland.

Het appartement is een 3 1/2 dus klein. Met één fase. Het is maar voor een maand of 6 en dan gaan we hier toch weer weg.

 

Mijn GSM telefoon, scheerapparaat, laptop doen het gelukkig ook op 110 volt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
...heb ook niet zoveel zin om met zo´n omvormer in mijn reisbagage rond te zeulen. . . .


Daar doe je nu moeite voor . . . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Deze doet het overal:
tandenborstel.jpg

En je bikinilijn zul je een half jaartje moeten laten voor wat het is. :D


nee hoor, kan gewoon met een gilette mesje...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Iedereen bedankt voor de goede raad.

Het is altijd jammer om van je verworven spulletjes afstand te doen. Ik ga alles maar hier aanschaffen..]

Mijn GSM telefoon, scheerapparaat, laptop doen het gelukkig ook op 110 volt.


kijk dat is snugger erover argumenteren
dus ook niet direkt de technocratische oplossing
die er ongetwijfeld is (zie andere adviezen)

en psychologisch is dat verhuizen en afstand nemen van
een overwinning.

chiao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mensen,

 

. . .Ik ben op zoek naar een eenvoudige mogelijkheid om 110 volt naar 230 volt om te vormen. . .

 

. . .Als het kan moet het ook nog enigzins betaalbaar zijn. . . .

 

. . .Ik ga alles maar hier aanschaffen. . .

 

Iedereen doet zijn best om er uit te halen wat er in zit.

En in de basis moet alles goedkoop en ineens mag het alles kosten?????

 

Waar doen de medefora-bezoekers het dan voor??

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...