Rakker71 Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Hallo, Heeft iemand het programmaatje FritzFAX werkend op de Fritzbox. Ik heb zelf een Fritzbox 7270 maar dat maakt niets uit, met het programmaatje FritzFAX zou je faxen kunnen versturen d.m.v. je PC (zonder fax apparaat). Er staan wel Duitstalige handleidingen op internet maar die staan vol met technische Duitse termen. De Nederlandstalige handleidingen zijn helaas niet compleet. Ik hou me zeer aanbevolen voor een goede handleiding of tekst en uitleg m.b.t. de juiste instellingen in de software FritzFAX. Alvast bedankt, Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
boaz Geplaatst: 7 februari 2009 Geplaatst: 7 februari 2009 Al op de Engelstalige versie van de site gekeken? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast wanderer Geplaatst: 8 februari 2009 Geplaatst: 8 februari 2009 jouw fritz staat hier niet bij http://www.wehavemorefun.de/fritzbox/FAX_%C3%BCber_die_Fritzbox dus wordt fax wellicht niet ondersteund...
Rakker71 Geplaatst: 8 februari 2009 Auteur Geplaatst: 8 februari 2009 Dank je wel voor jullie reactie. Ik heb inderdaad al op de Engelstalige site van AVM gekeken. Maar zal eens verder studeren. Als er nog suggesties zijn dan hoor ik ze graag. Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Kowalski Geplaatst: 8 februari 2009 Geplaatst: 8 februari 2009 Origineel bericht van: Rakker71 Als er nog suggesties zijn dan hoor ik ze graag. Heb je ook al de nieuwste firmware 54.04.67 erin (voor de internationale versie, als je een Duitse versie hebt moet je hier kijken)? Gebruik je ook de laatste FritzFax 3.07.04? Misschien dat daarmee je probleem opgelost is. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
boomer22 Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 zou mooi zijn als het werkt krijgt ook niet aan de gang fritzbox 7170 isdn
Rakker71 Geplaatst: 12 februari 2009 Auteur Geplaatst: 12 februari 2009 @Frank67, Ik heb inmiddels de nieuwste firmware erin zitten en ook de laatste nieuwste versie FritzFAX maar het werkt voor geen meter hier. Het zal wel een kwestie zijn van de juiste instellingen maar ik doe ergens iets verkeerds, ik weet alleen niet wat. Alle hulp is welkom. Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Kowalski Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Ik weet het verder helaas ook niet, mede daar ik FritzFax zelf niet gebruik. Misschien kun je hier nog verdere hulp vinden: IP-Phone-Forum (Duits). Daar zijn meer meldingen met problemen met FritzFax, en hopelijk staat de oplossing ook ergens erbij. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
iemand Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 Dit al eens doorgenomen op de WIKI van AVM ?? http://www.wehavemorefun.de/fritzbox/FAX_%C3%BCber_die_Fritzbox gr. Erik
iemand Geplaatst: 9 augustus 2009 Geplaatst: 9 augustus 2009 en deze manual http://www.avm.de/en/service/manuals/others/manual_FRITZ32_nl.pdf gr. Erik
tvster Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 Wat krijg je voor foutmelding dan? Probeer je een fax te versturen vanuit fritz!fax zelf of via de fritz!fax printer (drucker) ? Het werkt hier zonder problemen..
Beheerder Michel Geplaatst: 17 augustus 2009 Beheerder Geplaatst: 17 augustus 2009 Origineel bericht van: Rakker71 @Frank67, Ik heb inmiddels de nieuwste firmware erin zitten en ook de laatste nieuwste versie FritzFAX maar het werkt voor geen meter hier. Het zal wel een kwestie zijn van de juiste instellingen maar ik doe ergens iets verkeerds, ik weet alleen niet wat. Alle hulp is welkom. Groetjuzzz van Rakker71 Ga je die faxen dan verzenden via een aangesloten PSTN lijn of via het internet? Dat kan je namelijk wel vergeten want via IP kun je niet faxen, of in ieder geval hooguit hoogst onbetrouwbaar. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
boomer22 Geplaatst: 17 augustus 2009 Geplaatst: 17 augustus 2009 maar ik heb een voip out abonnement met adsl voor xs4all en heb geen pstn lijn meer maar de fax die ik er aan heb gesloten werkt met de fritzbox 7270 en de 7170 Origineel bericht van: iNvIsIbLe Origineel bericht van: Rakker71 @Frank67, Ik heb inmiddels de nieuwste firmware erin zitten en ook de laatste nieuwste versie FritzFAX maar het werkt voor geen meter hier. Het zal wel een kwestie zijn van de juiste instellingen maar ik doe ergens iets verkeerds, ik weet alleen niet wat. Alle hulp is welkom. Groetjuzzz van Rakker71 Ga je die faxen dan verzenden via een aangesloten PSTN lijn of via het internet? Dat kan je namelijk wel vergeten want via IP kun je niet faxen, of in ieder geval hooguit hoogst onbetrouwbaar.
Beheerder Michel Geplaatst: 18 augustus 2009 Beheerder Geplaatst: 18 augustus 2009 Ja, maar als je 100 faxen verzend naar 100 verschillende ontvangers en al die ontvangers je een fax terug sturen, hoe vaak gaan het dan fout? Ik weet vrij zeker dat je geen hoger slagingspercentage zult halen dan 85% en dat is voor zakelijk gebruik natuurlijk niet acceptabel. Faxen over IP is niet betrouwbaar. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
pukje Geplaatst: 18 augustus 2009 Geplaatst: 18 augustus 2009 Bij het faxen krijg je toch een bevestiging of alles goed aangekomen is ? Dus als het niet goed gegaan is gewoon opnieuw faxen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen