Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heeft iemand het programmaatje FritzFAX werkend op de Fritzbox. Ik heb zelf een Fritzbox 7270 maar dat maakt niets uit, met het programmaatje FritzFAX zou je faxen kunnen versturen d.m.v. je PC (zonder fax apparaat).

Er staan wel Duitstalige handleidingen op internet maar die staan vol met technische Duitse termen. De Nederlandstalige handleidingen zijn helaas niet compleet.

Ik hou me zeer aanbevolen voor een goede handleiding of tekst en uitleg m.b.t. de juiste instellingen in de software FritzFAX.

Alvast bedankt,

Groetjuzzz van Rakker71

Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500

Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)

Geplaatst:

Al op de Engelstalige versie van de site gekeken?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Dank je wel voor jullie reactie. Ik heb inderdaad al op de Engelstalige site van AVM gekeken. Maar zal eens verder studeren.

Als er nog suggesties zijn dan hoor ik ze graag.

Groetjuzzz van Rakker71

Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)

Geplaatst:

@Frank67,

Ik heb inmiddels de nieuwste firmware erin zitten en ook de laatste nieuwste versie FritzFAX maar het werkt voor geen meter hier. Het zal wel een kwestie zijn van de juiste instellingen

maar ik doe ergens iets verkeerds, ik weet alleen niet wat.

Alle hulp is welkom.

Groetjuzzz van Rakker71

Geplaatst:

Ik weet het verder helaas ook niet, mede daar ik FritzFax zelf niet gebruik. Misschien kun je hier nog verdere hulp vinden: IP-Phone-Forum (Duits). Daar zijn meer meldingen met problemen met FritzFax, en hopelijk staat de oplossing ook ergens erbij.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Wat krijg je voor foutmelding dan?

Probeer je een fax te versturen vanuit fritz!fax zelf of via de fritz!fax printer (drucker) ?

Het werkt hier zonder problemen..

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: Rakker71
@Frank67,

Ik heb inmiddels de nieuwste firmware erin zitten en ook de laatste nieuwste versie FritzFAX maar het werkt voor geen meter hier. Het zal wel een kwestie zijn van de juiste instellingen

Alle hulp is welkom.

Groetjuzzz van Rakker71

Ga je die faxen dan verzenden via een aangesloten PSTN lijn of via het internet?
Dat kan je namelijk wel vergeten want via IP kun je niet faxen, of in ieder geval hooguit hoogst onbetrouwbaar.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

maar ik heb een voip out abonnement met adsl voor xs4all en heb geen pstn lijn meer maar de fax die ik er aan heb gesloten werkt met de fritzbox 7270 en de 7170

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
Origineel bericht van: Rakker71
@Frank67,

Alle hulp is welkom.

Groetjuzzz van Rakker71

Ga je die faxen dan verzenden via een aangesloten PSTN lijn of via het internet?

Dat kan je namelijk wel vergeten want via IP kun je niet faxen, of in ieder geval hooguit hoogst onbetrouwbaar.

• Beheerder
Geplaatst:

Ja, maar als je 100 faxen verzend naar 100 verschillende ontvangers en al die ontvangers je een fax terug sturen, hoe vaak gaan het dan fout?

Ik weet vrij zeker dat je geen hoger slagingspercentage zult halen dan 85% en dat is voor zakelijk gebruik natuurlijk niet acceptabel.

Faxen over IP is niet betrouwbaar.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen