Ga naar inhoud

[Cam Algemeen] TechnoTrend 3200 <-> CAM combinatie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

In het "PC gebaseerde DVB ontvangers (HTPC)" forum werd ik hierheen verwezen

Ik heb een TechnoTrend 3200 dvb-S2 pci kaart met bijbehorend CI-slot. Ik gebruik een een XCam orion CAM. Echter heb ik problemen met het updaten van mijn canal digital kaart met deze combinatie. Nu is mijn vraag welke CAM wordt er naar tevredenheid gebruikt in combinatie met de TechnoTrend 3200 dvb-S2?

Groet Herman

Geplaatst:
Origineel bericht van: Herman Gerritsen
Hallo allemaal,

In het "PC gebaseerde DVB ontvangers (HTPC)" forum werd ik hierheen verwezen

Ik heb een TechnoTrend 3200 dvb-S2 pci kaart met bijbehorend CI-slot. Ik gebruik een een XCam orion CAM. Echter heb ik problemen met het updaten van mijn canal digital kaart met deze combinatie. Nu is mijn vraag welke CAM wordt er naar tevredenheid gebruikt in combinatie met de TechnoTrend 3200 dvb-S2?

Groet Herman

Daar ben ik ook benieuwd naar.want ik heb na veel moeite ook zo'n kaart geïnstalleerd zie jouw vermelde forum.
Ik ga proberen met een magic module geprogd naar ucas 3.0 ,maar ik weet al dat:
1:deze ook de update's niet doorlaat -->oplossingen kaartje eventjes in een andere ontvanger steken of een heractivatiepuls vragen.
2:deze waarschijnlijk volgens een bericht hier niet meer zal werken met de grijze TVV kaartjes.
vraagje,werkt een aston 1.07 op de technotrend?
@herman,welke pc gebruik jij voor de hd kanalen?mijn amd2800+ wil niet werken op hd,blokvorming en andere vervormingen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik gebruik de Aston CAM.

Werkt goed, tijdens het zappen heb ik wel regelmatig dat hij zegt dat de Audio scrambled is, maar na een seconde is dat weer OK.

Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik gebruik de Aston CAM.
Werkt goed, tijdens het zappen heb ik wel regelmatig dat hij zegt dat de Audio scrambled is, maar na een seconde is dat weer OK.

hoe zwaar is je pc (processor,geheugen en videokaart)?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Gast Herman Gerritsen
Geplaatst:

@sattv4iedereen:

Ik ga een AMD 4400+ X2 processor gebruiken. Ik ga er van uit dat dit voldoende is voor HD tv, zoniet dan schuift dit systeem door als msword en internet browse machine voor de vrouw wink

Ik heb eerder een AMD 1800+ processor gebruikt en dat is bij lange na niet genoeg voor hdtv.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Herman Gerritsen
@sattv4iedereen:
Ik ga een AMD 4400+ X2 processor gebruiken. Ik ga er van uit dat dit voldoende is voor HD tv, zoniet dan schuift dit systeem door als msword en internet browse machine voor de vrouw wink

Ik heb eerder een AMD 1800+ processor gebruikt en dat is bij lange na niet genoeg voor hdtv.

Bedankt voor de info,welke ci module zou je gebruiken?
een penta 1.11 en een ucas 3.0 module gaat niet frown
geen beeld op TVV kanalen.
ik ga even een CDS/TVV module vragen om te testen.
advies welkom.

Gast Herman Gerritsen
Geplaatst:

Ik gebruik het ci slot van Technotrend zelf, ik weet daar eigenlijk geen type nummer van.

Ik ben zojuist wel zover om de driver voor de technotrend 3200 te installeren (onder Ubuntu 8.10), en hij lijkt te werken :), momenteel ben ik Mythtv aan het compileren om gebruik te maken van deze kaart.

Ik heb momenteel dus nog de XCam orion CAM en ik overweeg om de aston1.07 aan te gaan schaffen, gezien een positeve reactie in deze thread. (zelf zat ik ook al wat aan die kaart te denken).

Verder wil ik niet te veel programmeren op die kaarten eigenlijk (penta1.11 en ucas 3.0) daar gaat me te veel tijd inzitten...

Gast Herman Gerritsen
Geplaatst:
Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik gebruik de Aston CAM.

Bedankt voor de info. Waarschijnlijk ga ik ook voor een aston CAM.
Gelukkig zap ik niet veel dus die melding "Audio scrambled" zal ik niet veel last van hebben wink
Geplaatst:

En ik gebruik de usb-cam van Terratec. Werkt altijd op de Astra3 kanalen , niet altijd op de Astra1 kanalen.

Mogelijk iemand die dat kan verklaren?

Voordeel van de usb-cam is dat ie ook voor DBV-T en DVB-C kanalen gebruikt kan worden.....

Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen