Ga naar inhoud


[800] Streamen schokt


Gast 201034

Aanbevolen berichten

Ik heb VLC ingesteld op mn DM800 en kan ook netjes alle folders

zien op mn PC. Via VLC plugin kan ik de Film afspelen (video_ts en iso). Maar het beeld schokt heel erg. Kan iemand me vertellen waar ik dit kan fijnstellen? Op de pc of dm? En wat ik moet afstellen?

Mis ik 1 plugin?

E2

Gem 4.0

XP

VLC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je mij uitleggen hoe ik de vlcplayer kan laten connecten met mijn pc.Ik heb de DM800 en vlc player erop zitten.En het schokken kan het niet aan je pc liggen die de bestanden moet omzetten naar een andere format voor je DM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn je iso's en avi's wel in NTSC... Ga dan terug en weizig bij de server instellingen je resolutie in een NTSC resolutie (bijv, 720x480) dan zullen de beelden niet meer "schokken". Eigen jammer. Dit zou eigenlijk automatisch geregeld moeten worden...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze allemaal geprobeerd, het schokken blijft, soms erger.

Ik heb ook een complete film op mn DM hardeschijf gezet, en ook daar is het schokken. Ik weet alleen niet hoe ik de DVDplayer kan aanpassen naar een ander format zoals NTSC?

 

Of moet ik VLC op mn pc aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je met VLC vieuwer aan het kijken was. Voor de NTSC DVD moet je de dreambox in een NTSC modus zetten of in ieder geval in multi (50/60 Hz) en dat is voor de box een globale instelling bijv. in het DVI-menu

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit dit eens gevonden wat aardig voor mij werkte op mijn 600.

 

Do you want to play downloaded films on your TV through your Dreambox?

 

1. Install VLC on your PC

2. Install VLCf on your Dreambox

3. Open file vlcf.xml which is located in Dreambox folder /var/tuxbox/config

 

Edit the 4 server lines and the 4 config lines to include your PC IP address and the PC Film Directory (There are 4 settings options you can select for different PCs or Directories. Change them to suit your requirements))

 

<server name="set1" ip="192.168.0.100" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" />

<server name="set2" ip="192.168.0.100" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" />

<server name="set3" ip="192.168.0.100" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" />

<server name="set4" ip="192.168.0.100" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" />

 

<config name="set1" startdir="c:/Films" cddrive="d:" />

<config name="set2" startdir="c:/" cddrive="d:”/>

<config name="set3" startdir="c:/Films" cddrive="d:" />

<config name="set4" startdir="c:/" cddrive="g:" />

The four config lines are the options that you can select in settings in the vlcf Dreambox window using the BLUE button

 

4. Start VLC on your PC and select File>Open Network Stream

Select UDP/RTP

Tick box Stream/Save and select settings

Tick box HTTP and enter your Dreambox IP 192.168.???.???

Click OK and OK to close both windows

On VLC, select Settings>Add Interface>Web Interface

Leave VLC running on your PC

 

5. Press YELLOW button on Dreambox remote control and if you have done everything correctly you will have a window showing the directories/files on your PC

Select the .avi film you want to watch and after a few moments the film will start.

 

I hope this helps you.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bent een van de velen die ervan uitgaan dat je LAN met periferie bijna lichtsnelheid bezit dus schokken KAN NIET.

 

ik meen eerder dat extreem veel doorsnee gebruikers een extreem povere prestatie hebben aangaande hun netwerk

 

door wie en/of wat dan ook in dat netwerk begrensd.

 

kun je eventueel iets over je PC + OS en je router/switch etc vertellen?

 

chiao

 

 

 

 

Mad About You

Hooverphonic

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Aangeraden wordt minimaal P4 2Ghz met streamen.


sjatjuh :D
dat weten enkelen (een hardware beperking)
maar ik kan niet ervan uitgaan dat we dat als uitgangspunt (bij deze vraagstelling) kunnen aannemen van 21034.
hij verteld immers geen snars over zijn PC en netwerk

Mad About You

Hooverphonic

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Aangeraden wordt minimaal P4 2Ghz met streamen.


En toch gaat streamen van SD zenders van mijn 800, prima met een Pentium 3 ( 768 MB SDRAM )desktop PC.
De Topic starter raad ik aan, om wat meer te vertellen over zijn locale netwerk en PC,

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik ben inmiddels een stapje verder. Had eerst een DVD via het netwerk op de hdd gezet (4,5 Gb in 1 uur). Deze schokte ook eerst, nu heb ik mediaplayer plugin eraf gehaald en kijk; nu werkt de dvdplayer wel perfect: Geen schokken.

 

Streamen is een ander verhaal : zie ook een fout melding op mn

PC van VLC : unable to open dvdsimple;//

 

Netwerk : 4100/1031 kbit/s Xs4all

Dell , Dimension E521

windows xp pro

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...