Ga naar inhoud


Nokia 9200 houdt zenders niet meer vast


Gast Jan5555

Aanbevolen berichten


De standaard Nokia software sinds aanschaf, is op deze tuner nog in gebruik. Ik had de frequenties van de Astra satelliet ingelezen en nadat ik 'm op standby had gezet bleek dat alles er weer uit was toen ik 'm weer aanzette. Een nieuwe poging leidde tot hetzelfde resultaat. Ik ben nogal verknocht aan deze Nokia omdat ie altijd zo probleemloos deed wat ie moest doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is wat ik al verwachte

de standaard software kan maar +- 300 kanalen in het geheugen opslaan als je een sat inleest en daarna de tuner af of in standby zet ben je alles weer kwijt

oplossing is alternatieve software zoals bijv dvb 2000 beta8

noman.etc en dan nog is de opslag van kanalen beperkt in

dvb 2000 gaan ongeveer 2048 kanalen

je zal er dus een altern. software in moeten zetten een kanalen lijst met max 2048 kanalen een vrij recente kanalen (settingslijst) van mij is hier in dit nokia topic te downloaden

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Metropar. Je hebt mijn neus in de goede richting gezet. Ondertussen had ik elders op dit forum ook al hoopvolle info gelezen dat een software update een oplossing kan bieden.

 

Ik heb nu de DVB2000 Beta 8_np81 software geladen en ik ben razend enthousiast over de prestaties nu. Alle geladen zenders blijven in het geheugen aanwezig. Probleem is dus opgelost !!!Mijn Nokia 9200, die al meer dan 10 jaar oud is, heeft een enorme metamorfose ondergaan. Op mijn Philips LCD Flatscreen TV is de weergave van de satelliet beelden een plaatje van jewelste.

 

Ik heb de software geladen met Serial Download dat ik nog op een oude laptop met Windows 98 had staan. Op zich werkt het uitstekend om met een nulmodem kabel deze exercitie uit te voeren maar ik zou toch liever voor de volgende keer mijn nieuwe computer willen gebruiken die onder Windows XP draait. Is Transbox voor mij dan het meest geschikt om ook serieel met een nulmodem toekomstige software upgrades uit te voeren ?

 

Echt SUPER om op deze site zoveel nuttige hints en tips te krijgen. Bedankt allemaal !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Transbox werkt hier prima op windows xp en seriele uitwisseling van gegevens via nulmodem naar de nokia 9500. Andere programma's niet.

En inderdaad, de 11 jaar oude (!!) nokia heeft nog steeds de beste beeldkwaliteit van alle ooit op de markt gebrachte ontvangers, al komt de topfield 5xxx heel dicht in de buurt.

Nieuw is dus niet altijd beter ;-)

 

Digidirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik DVBEdit inmiddels op mijn computer onder Windows XP en dat gaat prima. Ik hou de laptop met Windows 98 nog maar achter de hand. Ik heb nu veel ergernis te verwerken gehad om het Canal Digital SetTopBox pakket (Irdeto) te kunnen ontvangen. Ik heb jaren ervoor betaald maar nu is de maat vol. Ik heb het abonnement opgezegd. Canal Digital wil alleen maar dat ik mijn Nokia in de vuilcontainer gooi. En daar bedank ik voor!! Ik hoop dat de Nederlandse zenders ook net als de Duite en Engelse zo snel mogelijk vrij uitgezonden gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...