Ga naar inhoud


Ned.1/2/3 waarom niet gratis op de kabel?


Gast m.boretti

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: wapper
Je moet wel een analoge aansluiting van upc hebben(16eu maand), daarna kan je met elk decoder ned 1 2 3 en sbs6 fta ontvangen.


Dus NIET gratis!! laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wapper gaf aan Ned1/2/3 FTA op UPC. Over gratis heeft hij/zij het niet gehad.

UPC (de kabel in het geheel) houdt zich, volgens mij, niet aan de regel dat NED1/2/3 FTA en gratis te zien moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
UPC (de kabel in het geheel) houdt zich, volgens mij, niet aan de regel dat NED1/2/3 FTA en gratis te zien moeten zijn.

Er is natuurlijk een goede reden dat het via de kabel niet gratis doorgegeven wordt. Het grote verschil is dat bij satelliet en terrestial het niet uit maakt hoeveel mensen het signaal oppikken. De kosten om het te zenden blijven hetzelfde. Bij de kabel is dit heel anders. Kabels in de grond moeten worden onderhouden en zijn ooit aangelegd. Dit zal dus nooit gratis kunnen.

Ik ga toch ook niet van KPN eisen dat ik gratis de publieke zenders via IPtv krijg over de telefoonkabel die ik niet gebruik en waar ik geen abo op heb?
Link naar reactie
Delen op andere sites

ss4msetc. ben het gedeeltelijk met je eens, maar als de kabel nu eens geld krijgt van de overheid voor het uitzenden van Ned1/2/3, hoe ligt het verhaal dan?

Laat me duidelijk zijn, ik weet niet of de kabel hiervoor geld krijgt, maar Digitenne en Canaal Digitaal krijgen volgens mij wel een vergoeding van de overheid voor het FTA (FTV) uitzenden van Ned1/2/3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel krijgt geen geld voor doorgeven van Ned1,2 en 3. Ze zijn wel verplicht deze zenders door te geven, en moeten er ook nog auteursrechten over betalen.

 

De PO betaalt inderdaad een bedrag aan Canal Digitaal voor doorgifte van de drie zenders. Daarvoor loopt nog een aanbestedingsprocedure. Zie ook Dutchmedia

 

Ned 1, 2 en 3 zijn geen onderdeel van het Digitenne pakket. De PO heeft zijn eigen multiplex onder eigen beheer, en daarin zitten ook de regionale omroepen. KPN verzorgt wel voor de PO de uitzending, en heeft daarvoor net een aanbesteding gewonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...