Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben aan het voorbereiden voor de nieuwe dm8000, en dan moeten we aan de quad lnb's...

Welke coax is aan te raden en wat is het verschil? (en is het verschil echt zo groot, heb op de meeste kanalen 'zat' signaal-behalve op de nieuwe nederlandse transponders die ruim buiten mijn footprint liggen)

Mijn satboer heeft RG6, RG7 en RG11 op voorraad de duurste is de beste zegt ie....

Graag een goed advies van de kenners hier.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Geplaatst:

De RG11 is waarschijnlijk de duurste zekker.

Deze is voor lange afstande en niet echt praktisch om me te werken in huis. bv. onmogelijk om deze aan te sluiten op een muurdoosje, maar wel mogelijk tot aan de DiSEqC of Multiswitch en vandaar met een een goede Satcoax verder te gaan.

Als het voor een korte afstand is is de RG11 echt wel overkill.

Handelaars verkopen deze nogal graag voor hun eigen voordeel (overstok, winstmarge, ...)

Ik heb in een projectje eens een electrieker een RG11 weten leggen voor 3 hoog (7,5 meter) recht op recht. Heb hem gevraagt waarom, "omdat de leverancier deze op voorraad had" en hij wist niet better.

Dus maw je vraag hier stellen is zekker niet verkeerd. Het is echter al een aantal keer besproken, dus de zoek funktie zou U het licht in de duister kunnen brengen.

Ik werk met Axing SKB 395 die is 3x afgeschermt klik

mvg

Geplaatst:
Origineel bericht van: TokeMUp

Ik werk met Axing SKB 395 die is 3x afgeschermt klik

mvg

Als je nu goed had gelezen dan had je gezien dat die kabel geen optie is:
Origineel bericht van: oldebroek
Mijn satboer heeft RG6, RG7 en RG11 op voorraad de duurste is de beste zegt ie....

@oldebroek;
Wat is de lengte die je nodig hebt? Voor "normale" lengtes zou ik gewoon gaan voor RG6. Dat is een vrij standaard kabel, DirecTV gebruikt het hier voor al hun installaties...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Wat is het verschil tussen RG6 en RG7, is dit te verwaarlozen op zulke kleien afstanden?

Heb zo'n 15m nodig. (ik dacht zelf dat de switch en lnb en goede montage van de f-plug belangrijker zijn dan de kabel zelf)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Geplaatst:

Bij 15m kan je bijna nog telefoonsnoer gebruiken en ontvangst behouden wink . Maar zonder gekheid, op korte afstanden zoals 15m is RG6 een prima kabel. RG6 zal max. ~8dB demping geven op die lengte, en aangezien je meer dan zat signaal hebt (je LNB uitgangssignaal is erg sterk) zal je het verschil tussen RG6 of b.v. Koka 799 niet zien/merken...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Op 80 mtr afstand prima ontvangst gehad van Telefe analoog op de NSS806. Bouwmarkt coax met verschillende connectors en cascade switches ertussen. Het probleem speelt eigenlijk maar op kort stukje altijd,binnenshuis met stoorzenders en slechte connectors en verkeerde scartkabels. LNB kwaliteit ook niet doorslaggevend na 15 jaar. Receivertreshold wel. Duur hoeft niet de beste te zijn. Ik werk low/medium budget. Mijn eerste coax 20 meter was duurder en net die vind ik minder (grijze met luchtkamer). In iedergeval daar nog 40 mtr aangehangen. Wat je niet moet pakken is TV coax met slappe innercore draad.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen