Ga naar inhoud


[6072 RayhTec 9b] Firmware werkt niet met seca3 CanalDigitaal smartcard


Gast Byteshungry

Aanbevolen berichten

Gast Byteshungry

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Philips DSX6073 met 6072RayhTec 9b firmware, welke tot op heden goed draaide met de vertrouwde codering van CanalDigitaal.

Nu CD echter de codering heeft geupdate door middel van een nieuwe versie smartcard heb ik geen toegang meer tot de gecodeerde zenders. De FTA nederlandse zenders zijn nog wel beschikbaar.

Kan iemand mij een oplossing aanbieden voor dit probleem?

 

PS,

Het lijkt inderdaad dat de nieuwe smartcard trager reageerd op het wisselen van zenders.

 

Groeten met dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Byteshungry
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Philips DSX6073 met 6072RayhTec 9b firmware, welke tot op heden goed draaide met de vertrouwde codering van CanalDigitaal.
Nu CD echter de codering heeft geupdate door middel van een nieuwe versie smartcard heb ik geen toegang meer tot de gecodeerde zenders. De FTA nederlandse zenders zijn nog wel beschikbaar.
Kan iemand mij een oplossing aanbieden voor dit probleem?

PS,
Het lijkt inderdaad dat de nieuwe smartcard trager reageerd op het wisselen van zenders.

Groeten met dank!


Na een update is het verstandig ook even weer de fabrieksinstellingen te activeren. Heb je dat gedaan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Byteshungry

 

Allereerst welkom op Sat4all

 

Voorwat je probleem met de nieuwe kaart betreft ...

Zelf heb ik hem nog niet dus kan het (nog) niet zelf testen.

Nu met de extra codering vermoed ik echter dat de decoder niet de juiste codering kan vinden.

Mogelijk is je probleem opgelost als je een pidscan uitvoert.

 

een pidscan voer je uit door in het plusmenu de juiste pid te kiesen.

Dus met de afstandbediening + --> B en dan bij 1 pid 1801 te kiesen.

 

Misschien dat hiermee je probleem is opgelost.

Zoniet zal je naar de originele firmware moeten downgraden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Byteshungry

Hallo Johan,

 

Bedankt voor de snelle reactie,

Ik heb de pid-scan uitgevoerd door op regel 1 (is keuze 0) voor de pijl 1801 in te vullen.

Er veranderd helaas niets (of moet ik nog meer doen?).

Ik vindt het erg jammer de leuke opties van de RayhTec firmware te moeten missen, maar als er (voorlopig) geen oplossing is, moet ik wel terug naar de originele firmware.

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Byteshungry

Hallo Eduard,

 

Eveneens bedankt voor de snelle reactie, maar door de aanwezigheid van de RayhTec firmware heb ik geen fabrieksinstellingen meer ter beschikking. Ik kan wel een decoderreset doen, maar dat zal niet helpen denk ik en dan ben ik mijn hele kanalenlijst kwijt.

 

Groeten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels werkt de nieuwe kaart op de Strong.

 

In de Philips firmware moet de ondersteuning van de seca- card aangepast worden. Dit kan door het seca2 providergedeelte uit de firmware te knippen en daarna te vervangen door het gedeelte uit de originele firmware. Daarna moet het geheel nog even werkend gemaakt worden :D

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het toesturen van de nieuwe smartcard maar abonnees, die geabboneerd zijn op het Settopbox-pakket, zal naar verwachting in de tweede helft van 2009 gaan gebeuren. Dit is nog niet bevestigd.

 

Ik hoop nog lange tijd van de Rayhtec firmware gebruik te kunnen maken. Het werkt super. Downgraden van de firmware is wel het laatste wat ik zal doen.

 

Wat ik me afvraag is: De orginele software is toch alleen indertijd alleen maar aangepast om met twee satelliet posities (DuoLNB) overweg te kunnen en verder toch niet veranderd met betrekking tot codering etc.? Ik heb hier de kanalen in de Canaldigitaal volgorde ingelezen, zou dat nog van invloed kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Byteshungry

Ik heb er uiteindelijk toch maar voor gekozen te downgraden naar de originele firmware, gehaald van deze site: "originele firmware 6072 42201.zip" versie van 25-01-2008.

De nieuwe smartcard werkt nu probleemloos, maar helaas zijn de extraatjes die RayhTec bood daarmee ook verdwenen.

Mocht er weer aantrekkelijkere software beschikbaar zijn kan ik nog altijd switchen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad mijn Philips 6073,

alleen na een downgrade naar de orginele software werkt de nieuwe kaart,alleen het swithen tussen kanalen duurt nu wel langer.

 

is hier iets aan te doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...